Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Защо е важно да правим "Чисти" повторения

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 20 юни 19 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да разгледаме един важен момент в нашите тренировки, а именно повторенията, които правим в една серия.

В съвременния бодибилдинг,  повечето от нас подражават на хора като Джей Кътлър, Рони Колман и Фил Хийт. Гледаме клипчета с тренировки на някой от „супер героите“ и виждаме едно размахване на големи тежести пред екрана. Тръшкане на тежки дъмбели и щанги след всяка серия, с две думи едно здраво „блъскане”!

Това здраво „блъскане” гарнирано с големите мускули създават впечатление за една високо интензивна качествена тренировка. И какво се получава – отиваме в залата надъхани. Започваме да подражаваме и да се мъчим да правим онези „високо интензивни, качествени” тренировки, които сме видели от екрана. Не след дълго ако имаме големия късмет да се отървем без контузия, ни става ясно че…. ефекта е почти нулев – позната картинка нали?!

Кай Грийн един от съвременните топ културисти прави изключение от общата картинка. Всеки може да намери негов клип, в които обяснява важността на чистото изпълнение на повторенията нещо, което не се среща често.

Но какво представлява „чисто изпълнение”. Това е съвкупност от елементи, за които трябва да внимаваме при извършването на едно повторение от дадена серия.

Най-важните моменти за които трябва да се внимава:

  • Да се следи за правилната траекторията на крайниците (крака/ ръце) при позитивната и негативната фаза на движение. Това значително намалява риска от контузии.
  • Да се следи повторенията да бъдат правени в своята пълна амплитуда. По този начин ефективността на самото повторение се увеличава многократно.
  • Избягване на така нареченото „заключване“ на ставите. Това може да стане когато се прекрати движението една идея преди да се изпънат крайниците до край. Тук ползите са няколко, като най-съществените са, че поддържаме постоянно напрежение в мускула и се избягва такова в ставите.
  • Внимание при едноставните движения – нека бъдат  наистина едноставни. Това значително намалява риска от контузии, също така повишава ефективността на упражнението.
  • Времетраене на  негативната и позитивната фаза на повторението. Тук критерия е  субективен. Най-общо казано негативното движение трябва да е по-продължително от позитивното и задължително избягвайте инерцията това осезаемо ще увеличи ефекта на упражнението.
  • В края на негативното движение, преди да започне позитивната част от повторението да не се допуска отпускане на тренирания мускул.
  • Следете дишането, при негативно движение вдишваме, при втората половина на позитивното движение издишваме.
  • Ползвайте огледалата в залата. Следете за правилната стойка на тялото и стриктното изпълнение на повторенията, а не колко сте напомпали, нацепили или бог знае какво.
  • И, на последно място, но не и по важност, подберете тежест, която да ви позволява по време на цялата серия да се следи непрекъснато всички параметри, които водят до „чисто повторение”.

/по идея на Живко Желев, верен последовател на ЖЕЛЯЗНАТА ИГРА и редовен читател на trenirai.bg /

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар