Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

"Пържоли и яйца" - една диета на Винс Жиронда

26 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 18 май 17 от Александър Георгиев

Когато стане въпрос за сваляне на килограми и топене на мазнини всеки знае, че трябва да "мине на диета". Почва се едно "смятане на макросите", мерене на храната, използване на мобилни приложения и прочие и прочие. А, да забравих и снимки за Фейса с това което ще хапнем 🙂

Има много течения, които през годините се ту излизат на мода, ту залязват, но общо взето работещите са само няколко. За това нека си припомним една диета от великия железен гуру Винс Жиронда.

Винс Жиронда остава за винаги в историята на бодибилдинга, като треньор на шампиони, иноватор, изобретател и много, много умен човек. През 50-те години на миналия век, Жиронда популялизира диетата "пържоли и яйца". Тя е много просто устроена и е насочена към изгарянето на подкожните мазнини.

В какво се състои? 

  • Две хранения на ден - сутрин и вечер
  • 300 - 350 гр говеждо месо + 3-5 яйца на хранене
  • Много вода, чай и 1-2 кафета
  • На всеки 5 или 6 ден - свободно хранене по избор

Посочените количества са ориентировъчни. Месото и яйцата се приготвят по вкус без ограничение, печени с масло, пържени, варени. Високото ниво на протеин и мазнини поддържа чуството за ситос и проблема с глада не е толкова голям, колкото си мислим.

Това напрактика е високо мазнинна и високо протеинова диета, като на всеки 5-6 дни вкарваме чийтинг ден, с който се разтоварваме психически и зареждаме мускулите с гликоген.

Не се смята нищо просто, си приготвяме месото и яйцата, и ядем. Хора, които са минали по тази диета твърдят, че могат да тренират сериозно и сравнително тежко. Учудващо за тях самите имат напомпване и дори разстат на сила въпреки липсата на въглехидрати.

Жиронда твърди, че в тази диета имам всичките необходими витамини и минерали, а мазнините дават енергия за целия ден. Също така липсата на въглехидрати кара тялото да изпозлва "следващия" източник на енергия, а именно манините по нас. А, както се знае подкожните мазнини са нищо друго освен енергия в запас.

Колко време се прилага?

Докато се стигне желания резултат. Самия Жиронда се е хранел така почти целогодишно и го смята за напълно нормално. От друга страна всеки може да експериментира и да прецени сам за себе си.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една рецепта за домашен гейнър, с който може да си набавим качествени калории от отлични източници на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ, казвам се Светльо Николов и ще ви разкажа какво е "бронирано кафе" или Bulletproof Coffee и как действа? Но нека първо... Прочети повече

26 коментара

  1. Някой бил ли споделил при тези две хранения кога може да се вмъкне силова интензивна тренировка при работен ден от 12 до 9 вечерта има ли вариант част от яденето да отиде сутринта колкото да не се тренира на гладно.И също в почивните дни да се прави ли кардио или да се избягва.

  2. Първите ми впечатления от режима:

    На 37 г. съм, висок съм 1.85 м. Когато започнах бях 105 кг. Тренирам силово три дни в седмицата, не правя кардио за момента, а вкарвам няколко кръга финишъри с пудовки и дъмбели в края на тренировката.
    Днес е Ден 9 и се чувствам чудесно. В момента съм около 100/101 кг. Чувствам тялото си по-стегнато, по-жизнен съм, по-енергичен. Гладът не е проблем, пропускам закуската и се храня обед и вечер.
    Чувството за глад се тушира лесно с чай, много вода и две/три еспресо.
    Карам на свинско месо. Приготвям си яйцата бъркани, а месото на фурна, с повечко сол. Консумирам зеле (кисело и прясно), спанак и краставици с храната. В почивния ден не правя чийт, а се зареждам с качествени въглехидрати.
    Като закръгля 30 дни ще си пусна пълни изследвания, които ще споделя с вас.
    Приемам, като добавки, Витамин С, Омега 3, Витамин Д и ЗМА.
    Намаля ми силата с около 10%, но това е нормално. Целта ми в момента е максимално изчистване.

    С две думи - диетата работи 🙂

  3. А как стои въпросът със зеленчуците? Какво може да се яде и какво не?

    1. В оригинала е посочен само яйца и пържоли но смятам, че може да вкараш ниско калорични зеленчуци като зеле, морков, броколи, краставици, карфиол, спанак.

  4. Ще я пробвам за месец, за да видя как щд реагира организмът ми. Имам въпрос - фъстъченото масло би ли могло да се добави към диетата?

    1. На практика това е режим с високи мазнини и протеин може да се вкара стига да не се прекалява.

  5. четох ,че диетата става и за мускулна маса ,но с каква тренировъчна програма да се съчетае? от понеделник я почвам

    1. Базова програма 🙂 , а калориите трябва да са с поне 300-400 от това което приемаш сега.

        1. Не е задължително. Най-лесно калориите се качват с мазнините.

          1. да,ама аз искам диета с месо и яйца и на 6 или 7 ден свободен ден

          2. просто не разбрах как и от къде да кача мазнините ?

          3. Лично аз препоръчвам повече въглехидрати при качване и намаляването им при чистене.

  6. Може рвжима да се направи една идея по-оптимален със зарежда ден а не cheat day поздрави Винс е един от най-големите в предстероидната ера.

    1. Американска диета 🙂 Там яко дъвчат говеждо! Тук каквото намерим стига да не е много тлъсто 🙂

  7. Добре ми звучи,само дето огладнявам на всеки 3 часа,но ще я пробвам за седмица.

  8. Да ви кажа нищо не се забавя, като метаболизъм примерно. Знам че е прието така щото имало научни изследвания. Напротив, дори някой ще започне да отдлабва от само 2 хранения на ден, понеже калориите няма да са му достътъчни, и дори метаболизма му ще се ускори като дори и ще започне да изчиства мазнините и ще влезе в по–добра форма. Прието е че като има примерно 2 хранения на ден, тялото ще започне да пести храната като запас и ще я отлага като мазнини. Така по този начин то ще забави метаболизма си понеже нужните количства калории нама да са достатъчни за деня и то ще е в стрес или казано още, ще изпадне в шок, и ще започне да складира всичко в мазнини. Не е точно вярно! Тези коита са на частично гладуване дни наред за да се освободят от мазнините и подобрят формата си, значи вс. те трябва да са с забавен метаболизъм и от там мазни, защото тялото ще пести приетата храна като резерв отново в мазнини. Интермитентно гладуване е перфектния начин да влезете в лятна форма. Имате частично гладуване след ставане от сън в 7–8:00 часа, пиете едно кафе без захар с добър бърнар за ускорявяне още на метаболизма да изгаря мазнините за енергия до 12–13:00 часа когато е времето за първото ви хранене за деня, а именно обяда! От тук вече започва нашето хранене за деня което ще продължи с една лека следобедна закуска следобяд като: или само ябълка, или само горчиво кафе, или само 30 гр. сурватка с малко вода, или 20 гр. сурови бадеми и това е. Целта е да изкарате до следващото хранене, а именно вечерята. Тя е второто голямо хранене за деня. Това е. Може да се пише още но, това е достатъчно! Успех в засилване на метаболизма, или пък не. Както изберете! 🙂

  9. "...и дори разстат на сила въпреки липсата на въглехидрати."
    Вярно! Възможно и реално!

  10. Само да кажа ,че този режим не е препоръчител тъй като имаш 2 хранения на ден ти се забавя метаболизма (обмена на вещества) и може да отслабнеш ,но след това с бавен метаболизъм пак дебелееш като спреш режима.. според мен по добре само месо и яйца на 5,6 хранения разделени по добре звучи.. 🙂

    1. Тук нищо не е препоръчително, всичко е само за информация 🙂

  11. Аз ще я пробвам . Но да речем , че спазя количеството в статията , аз си знам организма от сутринта до вечерта определено ще умирам от глад . Трябва да добавя нещо за 3-то хранене . Ако добавя да речем един овес от 150гр на обяд , мисля , че ще е добре . Вие какво ще кажете ?

    1. Обикновенно тези две хранения са ги правили късно сутрин и рано вечер, нещо от сорта 10-11ч и 18-19ч. Има много разновидности. Потърси в нета има споделени опити във чуждите форуми. Определено не е за всеки, тъй като не всеки организъм може да кара на О въглехидрати няколко дни.

  12. Няма как да се храниш така целогодишно, освен ако не си ескимос, но те нямат особено изразена мускулатура. Освен това 6 яйца + 600-700гр месо е малко храна за такъв голям културист.

    1. За целогодищно си прав, трудно се издържа. Посоченото количество е примерно, някои стигат до кило месо и 20-30 яйца, но това са крайности. Относно Винс Жиронда, той не е от едрите и тежките културисти, това може да се види на снимки с Лари Скот (100 кг) и Арнолд (110 кг)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още