вторник , 24 април 2018
Начало » Хранене » „Пържоли и яйца“ – една диета на Винс Жиронда
Реални тренировки за реални резултати
„Пържоли и яйца“ – една диета на Винс Жиронда

„Пържоли и яйца“ – една диета на Винс Жиронда

Когато стане въпрос за сваляне на килограми и топене на мазнини всеки знае, че трябва да „мине на диета“. Почва се едно „смятане на макросите“, мерене на храната, използване на мобилни приложения и прочие и прочие. А, да забравих и снимки за Фейса с това което ще хапнем 🙂

Има много течения, които през годините се ту излизат на мода, ту залязват, но общо взето работещите са само няколко. За това нека си припомним една диета от великия железен гуру Винс Жиронда.

Винс Жиронда остава за винаги в историята на бодибилдинга, като треньор на шампиони, иноватор, изобретател и много, много умен човек. През 50-те години на миналия век, Жиронда популялизира диетата „пържоли и яйца“. Тя е много просто устроена и е насочена към изгарянето на подкожните мазнини.

В какво се състои? 

  • Две хранения на ден – сутрин и вечер
  • 300 – 350 гр говеждо месо + 3-5 яйца на хранене
  • Много вода, чай и 1-2 кафета
  • На всеки 5 или 6 ден – свободно хранене по избор

Посочените количества са ориентировъчни. Месото и яйцата се приготвят по вкус без ограничение, печени с масло, пържени, варени. Високото ниво на протеин и мазнини поддържа чуството за ситос и проблема с глада не е толкова голям, колкото си мислим.

Това напрактика е високо мазнинна и високо протеинова диета, като на всеки 5-6 дни вкарваме чийтинг ден, с който се разтоварваме психически и зареждаме мускулите с гликоген.

Не се смята нищо просто, си приготвяме месото и яйцата, и ядем. Хора, които са минали по тази диета твърдят, че могат да тренират сериозно и сравнително тежко. Учудващо за тях самите имат напомпване и дори разстат на сила въпреки липсата на въглехидрати.

Жиронда твърди, че в тази диета имам всичките необходими витамини и минерали, а мазнините дават енергия за целия ден. Също така липсата на въглехидрати кара тялото да изпозлва „следващия“ източник на енергия, а именно манините по нас. А, както се знае подкожните мазнини са нищо друго освен енергия в запас.

Колко време се прилага?

Докато се стигне желания резултат. Самия Жиронда се е хранел така почти целогодишно и го смята за напълно нормално. От друга страна всеки може да експериментира и да прецени сам за себе си.

 

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

10 коментара

  1. Добре ми звучи,само дето огладнявам на всеки 3 часа,но ще я пробвам за седмица.

  2. Светльо

    Да ви кажа нищо не се забавя, като метаболизъм примерно. Знам че е прието така щото имало научни изследвания. Напротив, дори някой ще започне да отдлабва от само 2 хранения на ден, понеже калориите няма да са му достътъчни, и дори метаболизма му ще се ускори като дори и ще започне да изчиства мазнините и ще влезе в по–добра форма. Прието е че като има примерно 2 хранения на ден, тялото ще започне да пести храната като запас и ще я отлага като мазнини. Така по този начин то ще забави метаболизма си понеже нужните количства калории нама да са достатъчни за деня и то ще е в стрес или казано още, ще изпадне в шок, и ще започне да складира всичко в мазнини. Не е точно вярно! Тези коита са на частично гладуване дни наред за да се освободят от мазнините и подобрят формата си, значи вс. те трябва да са с забавен метаболизъм и от там мазни, защото тялото ще пести приетата храна като резерв отново в мазнини. Интермитентно гладуване е перфектния начин да влезете в лятна форма. Имате частично гладуване след ставане от сън в 7–8:00 часа, пиете едно кафе без захар с добър бърнар за ускорявяне още на метаболизма да изгаря мазнините за енергия до 12–13:00 часа когато е времето за първото ви хранене за деня, а именно обяда! От тук вече започва нашето хранене за деня което ще продължи с една лека следобедна закуска следобяд като: или само ябълка, или само горчиво кафе, или само 30 гр. сурватка с малко вода, или 20 гр. сурови бадеми и това е. Целта е да изкарате до следващото хранене, а именно вечерята. Тя е второто голямо хранене за деня. Това е. Може да се пише още но, това е достатъчно! Успех в засилване на метаболизма, или пък не. Както изберете! 🙂

  3. Светльо

    „…и дори разстат на сила въпреки липсата на въглехидрати.“
    Вярно! Възможно и реално!

  4. Георги

    Само да кажа ,че този режим не е препоръчител тъй като имаш 2 хранения на ден ти се забавя метаболизма (обмена на вещества) и може да отслабнеш ,но след това с бавен метаболизъм пак дебелееш като спреш режима.. според мен по добре само месо и яйца на 5,6 хранения разделени по добре звучи.. 🙂

    • Александър Георгиев

      Тук нищо не е препоръчително, всичко е само за информация 🙂

  5. Костадин

    Аз ще я пробвам . Но да речем , че спазя количеството в статията , аз си знам организма от сутринта до вечерта определено ще умирам от глад . Трябва да добавя нещо за 3-то хранене . Ако добавя да речем един овес от 150гр на обяд , мисля , че ще е добре . Вие какво ще кажете ?

    • Александър Георгиев

      Обикновенно тези две хранения са ги правили късно сутрин и рано вечер, нещо от сорта 10-11ч и 18-19ч. Има много разновидности. Потърси в нета има споделени опити във чуждите форуми. Определено не е за всеки, тъй като не всеки организъм може да кара на О въглехидрати няколко дни.

  6. Няма как да се храниш така целогодишно, освен ако не си ескимос, но те нямат особено изразена мускулатура. Освен това 6 яйца + 600-700гр месо е малко храна за такъв голям културист.

    • Александър Георгиев

      За целогодищно си прав, трудно се издържа. Посоченото количество е примерно, някои стигат до кило месо и 20-30 яйца, но това са крайности. Относно Винс Жиронда, той не е от едрите и тежките културисти, това може да се види на снимки с Лари Скот (100 кг) и Арнолд (110 кг)

  7. Изключително интересна статия!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*