тренирай

Защо не качвам Мускулна маса

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 02 ян. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки, който прекрачи прага на залата иска големи мускули. Има си идея в главата - какво иска да прави, какъв иска да стане и как иска да изглежда. До тук добре! За начало това е достатъчно, но само за начало. Лошото е, че с напредване на времето идват проблемите и често крайния резултат е провал и недоволство.

Ето 5 от най-важните причини за липса на Мускулна маса

Нямате план

Както не може да построите къща без план, така няма как и да изградите тялото си без него. Дали искате да качвате или сваляте килограми няма значение. Целта е важна, но без план за действие всичко се оставя на случайността, а това е все едно да играете на лотария. Вашия план трябва да включва тренировъчната ви програма, подходящия хранителен режим и правилната почивка, а всичко това трябва да се спазва стриктно и упорито ден след ден, месец след месец докато целта не стане реалност

ВСИЧКО: 

За правилните тренировки, за точните упражнения, за методите на качване и правилното хранене!!!

Не правите правилните упражнения

Да точно така има правилни и неправилни упражнения, що се отнася до покачването на мускулна маса. Кой каквото и да говори има група от движения, които няма как да бъдат заменени, а те са:

  • Клек
  • Мъртва тяга
  • Повдигане от лег
  • Набиране
  • Раменни преси с щанга
  • Кофички
  • Гребане с щанга

Това са упражнения доказали се от десетки години. Те натоварват цели мускулни зони. Тук идеята е да карате мускулите да работят заедно. Ако искате резултати то основата на вашата тренировка трябва да бъде изградена от тези упражнения.

Не се храните достатъчно

Всеки е наясно, че трябва да яде повече, за да качва тегло, но колко повече? Проблема който е 99% виновен за липсата на резултат е, че не следим калориите. Да протеина трябва да е 2гр на килограм телесно тегло, да броим 5-6 хранения на ден и пак не става! Е, нека ви дам идея увеличете постоянното си количество калории, което приемате с 300 или 400 калории  и гарантирам, че стрелката на кантара ще тръгне на горе.

Не спите достатъчно

С риск да прозвуча, като някой досаден възрастен, ще кажа - съня е много по-важен отколкото си мислим. Когато сме деца ние растем предимно по време на сън, когато сме тинейджъри положението е същото. Какво ви кара да си мислите, че когато вече сме големи има нещо е различно. По време на сън тялото се въстановява и отделя хормони, които са отговорни за растежа, а нали искаме мускулите да растат? Не падайте под 8 часа сън!

Тренирате прекалено много

Имам една новина - мускулите не растат в залата по време на тренировка, не зависимо колко са напомпани и как изглеждат в огледалото! Правенето на мускули не е правопропорционално с времето прекарано в залата. Това е истина стара, колкото света. Не трябва да го забравяме. Най-добрите програми за мускулна маса от десетилетия насам са с не повече от три тренировъни дни в седмицата. Забравете за 4-5 или 6 дневни сплитове, поне докато не качите основната  си мускулна маса. За обикновения трениращ, който ходи на работа или училище и тренира през свободното си време, почивните дни трябва да са повече от тренировъчните в седмицата и в никакъв случай не трябва да се тренира в два поредни дни!

Мога да увелича списъка с  причини поне до 20 или дори 50, но тези пет са основните и вярвам, че ако някой се съобрази с тях би имал успех в залата още следващия месец!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

7 коментара

  1. Здравйете. Съгласен съм с някои неща, но това не е достатъчно, ами къде е изпълняването на упражненията с ПРАВИЛНА ТЕХНИКА. Какви ли не майманджулъци виждам в залата с какви ли не движения. Другото кеото всеки трябва да си разучи и да експериментира. Аз започнах по често да тренирам, тъй като започнах да се изстощавам(в добрия смисъл) и дори по качествен сън получих, а като почивах повече неможех и да спя и нервната система става мързелива т.е човек трябва да намери баланс. Истината е, че човек трябва да екпериментира и да търси. Другото което е ако иска да качва, ами ще трябва да си увеличи въглехидратите и всичко което е споменато тук. А това смятане на калории само затърмозява човек според мен. Не, че човек не трябва да се научи да ги смята. Но те не са единственото нещо което трябва да се гледа.

    1. Здрасти Цанко, прав си за правилнитата техника, без нея сме за никъде. Могат да се изредят и още много, много други неща, но ще стане цяла книга 🙂
      Все пак като за начало тези 5 вършат работа. Определено да смяташ калории не е лесно и както казваш е затормозяващо, но лесното не винаги води до там където човек иска!

  2. Прави ми впечатление, че доста от трениращите не разпознават знаците на тялото си, или по-точно нямат елементарна култура на трениращи. Просто си проличава в много от тях, че те са в залата не заради самите тях, а защото някой друг изглежда по-добре и ходи на фитнес, и те да не са по назад от него. В тази статия са опоменати най-основните и наи-лесно изпълнимите условия за един обикновен трениращ, но дори и те са пренебрегвани от доста хора и ето как се превръщат от ползи, в основни грешки. За мен една от наи основните грешки за спортуващите е тютюнопушенето. Всяка друга от посочените грешки бих разбрал, но не и тази простотия - цигарите. Поздравления за обективните статии и за много години на всички...

    1. За тези, които имат план да станат световни или други шампиони наистина трябва да са прецизни в детайлите и всичко да им е спазено на 100 процента. Но за обикновения човек, който спортува за удоволствие едва ли е необходимо да се лишава от всичко, защото така трябвало. На който му е приятно нека си пуши и пийва. Едно от нещата, които не искам е да умра здрав.

  3. Сашо с риск да се повторя но една мноооого важна част водата!
    Не разбирам защо много хора игнорират това след като близо 80% от мускула е вода! По-правило около 16 водни чаши за трениращ 85кг а дали всички пием толкова? И един интересен факт от Англия където съм...долазано е че ако се обезводним само с 5% тренировката пада с около 30% ! Да не говорим за всички химични процеси в тялото синтеза на белтъчини и мн. други които НЕ могат без вода! Сашо извини ме за отклонението но е важно 🙂

    1. Чудесно допълнение Митко 🙂 Водата наистина е много важна и трябва да внимаваме с оптималният и прием.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.