Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Най-добрите упражнения за ГОЛЯМ БИЦЕПС!

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 20 юни 15 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да продължим серията с най-добрите и най-продуктивните упражнения за отделните мускулни групи. Днес наред е братчето на трицепса и неговото име е БИЦЕПС.

Бицепса е може би най-тренираната и съответно най-претренираната мускулна група. Всеки в залата сгъва пред огледалото. Сгъва се с дъмбели, щанги, скрипци, прави, седнали, легнали дори и клекнали. Упражненията за бицепс са може би най-многобройните и разнообразни въобще. Има упражнения, които удрят бицепса под всякакви ъгли, наклони и равнини.

До тук добре, хубаво е да има разнообразие. Нали експертите казват, трябва постоянно да разнообразяваме защото мускула свиквал, заспивал, дрън, дрън и прочие научни твърдения, които повтарят като папагали 🙂

Какво разнообразие, какви ъгли, какви пет лева, като бицепса го няма. Каква е логиката трениращ с 35 см ръка да "мачка бицепса" с 3-4 упражнения, защото прочел някъде или още по-лошо платил си е за този велик съвет! Аз не виждам.

Забравете за разнообразието, поне докато не натрупате общата си мускулна маса, а тя не се трупа с разнообразие. Казват, че бодибилдинга бил индивидуален спорт. Не мисля! Няма нищо индивидуално в това да правиш упражненията, които трупат размери, а те са едни за всички. Нима моя клек е по-различен от твоя. Да не би аз да клякам нагоре вместо надолу. Нима моята тяга, кофички, набирания и куп други продуктивни упражнения са по-различни от твоите. Не, нали! Клека си клек, тягата, тяга  и в това няма нищо индивидуално. Правилата за качване на мускули са едни и същи за всеки, а това е всичко друго, но не и индивидуално!

Ето и моя Топ 3 от упражнения за големи бицепси

1. Сгъване с щанга от стоеж и прав лост

2. Набиране до брадичката с тесен подхват

3. Зотман сгъване

Разбира се този списък може да се допълни, но ако са три, то аз избирам тези. Изберете си едно, най-много две упражнения и действайте. Качвате ли на сила, ядете ли както трябва, то бицепсите ще набъбнат и без разнообразие 🙂

Знаете ли, че Арнолд Шварценегер е направил основният си размер  на ръцете от 47 см изпълнявайки само 4 упражнения общо години наред, едва след това влизат екстрите и ъглите.И да не бъда голословен ето и програмата, която е правил.

1.Сгъване с щанга 5х6-10

2.Зотман сгъване 5х6-10

3.Бутане от лег с тесен хват 5х6-10

4.Френско разгъване от лег 5х6-10

Само 4 упражнения - 2 за бицепс и 2 за трицепс! Да са ви познати?! А някъде да има упражнения за връх, долна част, за дългата или късата глава?! Не нали! Е, Арнолд тъп ли е ? 🙂

Ако, някой има упражнение, което да му е донесло големи ползи, то коментарите отдолу са затова, нека допълним списъка!

Сподели с приятели

Подобни статии

Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече
Марк Бери (1896–1958) е шампион на САЩ по вдигане на тежести и един от „пионерите” в тежката атлетика. Той е треньор на олимпийският им отбор... Прочети повече
Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече

7 коментара

  1. На мен доста добре ми ''влиза'' скотовото сгъване. Усещам доста напрежение предимно във бицепса, което е и целта. Има болка и парене.

    1. Чудно е 🙂 , а ако се прави с наклон от 90 градуса, цена няма.

  2. Не съм съгласен за Зотман сгъването изобщо донякъде и за набирането ,като цяло ако съществува най добро упражнение то ще е това ,което стимулира най много мускулни влакна в мускула . Моето мнение е за сгъването с дъмбели седнал от наклон около 45 градуса ,но е индивидуално .

    1. Сгъването от наклон с дъмбели е едно чудесно упражнение, не случайно е любимото на Стив Рийвс 🙂

      1. При мен най-добре работи набирането в тесен подхват.

  3. пробвал съм всички и за мен най продуктивните са чуково сгъване и драг сгъване 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар