събота , 27 февруари 2021
Начало » Тренировъчни принципи » Защо не растат ръцете – 3 основателни причини!
Защо не растат ръцете – 3 основателни причини!

Защо не растат ръцете – 3 основателни причини!

Здравейте приятели на Тренирай.БГ!

Отново се спираме на темата за „големите ръце“. Наистина бицепса и трицепса са най-предпочитаните мускули за трениране. Те са символ на сила и мощ. Не случайно като попиташ някое хлапе ( а все още и някои мъже) я покажи колко си силен и веднага се сгъва бицепса на дясната ръка.

Ако все още ръцете ви не са това, което искате вижте по-долу ТРИ вероятни причини за това:

  • Ниско тегло – това е основната пречка пред големите ръце. На времето четох за една формула, че ръцете трябва да са големи колкото телесното тегло делено на две и винаги съм го ползвал като ориентир. Например трениращ с тегло от 90 кг, би трябвало да е изградил ръце около 45 см. Тук говорим за натурални атлети и обикновени трениращи. С други думи няма как тежите 75 кг и да гоните ръка  45 см. Месото трябва да дойде от някъде нали?
  • Прекалено много упражнения – това е другия момент. Много трениращи копират програмите на Мистър Олимпия и тези около него. Пълна загуба на време. Фил Хийт може и да прави по 4-5 упражнения за бицепс и още толкова за трицепс, но това няма никакво значение за Вас или поне докато не ви стане ръката 55-60 см. Олимпийците нямат друг начин да натоварят огромните си мускули освен с много упражнения. Тази мускулна маса трябва доста да се мачка, за да се получат нещата. Сега виж ръката на Хийт, Колман, Кътлър или който там си изберете, след това виж твоята – как е? Ако сега при ръце 35-40 см правите по 4 упражнения за бицепс и трицепс, после по колко ще правите? Пак повтарям, Арнолд е направил основният си размер 47 см само с 4 упражнения – 2 за бицепс и 2 за трицепс! За повечето от нас това е максимума!
  • Не виждаш гората от дърветата – Тренировката за детайли е пълна загуба на време, енергия и пари! Тъпо е да тренираш за връх на бицепса и страничната глава на трицепса, след като ги няма. Забравете за детайлите! Изграждайте обем, едва след като има материал за обработка тогава мислете за „украсата“ до тогава действайте базово и мислете глобално.

Могат да изброя още куп причини и вместо 3 да ги направя 33, но тези са достатъчни, разберете ли ги пред вас ще се открие пътя към големите ръце!

Бодибилдинг Анатомия

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

11 коментара

  1. Две упражнения за нас обикновените трениращи две упражнения са добре няма смисъл от повече един приятел го мачка бицепса с 4 упражнения и почти никакъв напредък аз предпочитам по две сгъване с прав лост и набиране с подхват или чуково сгъване и набиране с подхват

    • Аз съм 68кг.и с ръце 41см.Нали казвате там нз си кво че колко килограма сте се дели на две и нз си какво.

    • Александър Георгиев

      Точно така, тази формула важи за пропорционално развито тяло. В твоя случай или имаш супер генетика или много нисък процент подкожни мазнини или мускулни групи ( най-вече крака и гръб), които изостават за сметка на ръцете. Каквото и да е очевидно си постигнал това което искаш, така че поздравления!

      • Тази формула за ръцете делено на две личното тегло в валидна за хора до 171 -173-3 , за по високите няма как да се случи, освен ако не тренират само ръце и нямат другаде мускули
        по тялото , но това не е естетично има и такива случаи. Дори и клуристи на сцената по високи от 172-3 сантиметра не могат да по крият този критерий. Та , ако сте по високи не го гледайте и колкото сте по високи толкова ще сте по далеч от този коефициент 2. А колегата с тези мерки е с ръст около или под 170 сантиметра. Това е както в силовата атлетика , най добър коефициент на вдигнати килограми спрямо личното тегло имат най леките и дребни състезатели ….

  2. В един момент само с базови упражнения няма да стане, освен ако човек не е решил да заприлича на консерва. Аз също тренирам със базови и иииииииискам да вярвам, че ръцете ще растат, но виждах как гърдите растат и гърба, но ръцете спират :(. При всеки е различно, така, че е 1- 2 упражнения за ръце не биха били излишни. 🙂

  3. Костадин

    Абсолютно съгласен. Базови упражнения , там е цаката.

  4. Димитър Димитров

    Само базови упражнения там е истината!
    Един клек работи толоква добре за долна част колкото и за горна и за цяло тяло!
    Храненето е голям проблем да…повечето колеги споделят теорията „Без Химия няма Физика!“ Истината е , че и с храната вече вкарваме доста химия!
    Но без твърдо не става! Аз пробвах всичко и комбинацията храна плюс протеинче и витамини при мен е ОК!

  5. Ей..няма да разберат споменатите подрастващи по горе, че нещата не са толкова сложни.Просто тр да почетат малко книжки.И да спазват най простите правила за тренировките.Да тренират по най “простия“,основен начин.Кое му е толкова сложното.Да правят,клек,тяга,лежанка,“чукчета“за гръб,бицепс-щанга, и готово.Да се хранят 4-5 пъти на ден “смислено“, и работата ще стане.Основно,базово да тренират,без измишльотини и всичко ще е ок.

  6. напълно съм съгласен с горния коментар. И на мен са ми интересни гореспоменатите режими, като към тях може да се добавят и няколкото вида хранителни добавки, които се пият под час. И то излиза, че на оскъдната храна която приемат се тъпчат само с добавките, а от там следват и въпросите от сорта – спрях да тренирам от 2 седмици и ръката ми спадна, мускула ми не е толкова твърд и плътен, нямам сила и др такива. И „фитнес гурутата“ почват да съветват – намали това, увеличи онова,дишай дълбоко…

  7. Отново страшно полезна информация, не знам защо трудно се приема „простата“ истина 🙂 Начинаещите винаги усложняват нещата, направо ми се завива свят когато започна да чета хранителните „режими“ по разни „форуми“. Оставам изумен когато прочета нещо от сорта на: закуска протеинов шейк с 50гр овесени ядки, 2суп лъжици орехово олио
    хранене 2 100гр пилешко+ 100гр ориз/кафяв разбира се, защото от белия се „качва мазно“/
    хранене 3 пилешко бутче + 100гр ориз/ пак кафяв естествено/
    хранене 4 200гр месо + салата/ с екзотични зеленчуци най често/, преди лягане извара с някакво „вълшебно“ масло от таджикистански орех и т.н.
    или идеи как не трябва да се яде въглехидрати на закуска, какъв „бич“ за чистата ММ са плодовете с тяхната „гадна“ фруктоза, и др бисери 🙂
    Не казвам че е лошо да се спазва хранителен режим, но когато гореописаното занимава мозъка на 16,17,18 годишни младежи с тегло 61кг примерно е абсурдно / според мен/ това е като с тренировката за детайли 🙂
    Нека тренировката да бъде по „Класика от старата школа“, а храната както казваха едно време „питателна“!
    За сведение днес на закуска хапнах купа овесени ядки с парченце масло, кисело мляко, мармалад от сини сливи/домашен/ поръсени с канела, едно сварено яйце, две ябълки
    в 9 00 пих чаша кафе и хапнах шоколадова вафла 1бр
    Преди малко обядвах телешко варено, богато на месо и много картофи и зеленчуци 2 порции 🙂 пийнах и 0,330мл тъмна бира, десерт от 3парчета „домашен кекс“
    Ами да жив съм все още 🙂 и към 16 00 ще направя поредната си тренировка от книжката на Хари Паскал
    Поздрави!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

...