сряда , 18 септември 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Колко ти е ръката
Колко ти е ръката

Колко ти е ръката

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Колко ти е ръката? Може би това е най-честия въпрос задаван във нашите среди. Може би отговора на този въпрос поражда най- противоречивите чувства, от удоволствие до притеснение и неудобство.

Разбира се,че мускулите на ръцете са най-атрактивни, всеки обича да сгъва бицепса пред огледалото и да ходи с къси ръкави. Това действа благотворно върху самочувствието, друго си е да усетиш погледите с възхищение на околните.

Как да направим ръце, които будят възхищение? Има много отговори, начини, методики и какво ли не, тук в сайта, а още повече в нета. Но няма да става въпрос за това сега.

В днешната статия искам да разгледам момента с размерите, да видим до колко всичко това което четем е реално и най-вече да разберем към какво да се стремим.

Стара истина е,че за размера винаги се преувеличава, ако метнем 1-2 см отгоре никой няма да се усети. Правят го и културисти, правят го и обикновени трениращи. В това няма нищо лошо, всеки си храни егото, както намери за добре.

За да не бъда голословен, ще спомена и няколко примера от книгата на Стюарт МакРобърт . Там той описва един експеримент на Артур Джоунс, който измерва ръцете на най-добрите културисти през 70-те. Джоунс е известен със своята честност и уникална откровеност. Тои прави измерванията с лента изрязана от вестник, толкова тънка,че прилепва максимално добре и не позволява прибавянето на скрити милиметри. И така единствения който прескача 50 см „студена“ръка е Серджо Олива.

Арнолд успява да доближи 50-те см, но все пак е отдолу с няколко милиметра. Сега като сравним официалните данни за тези велики билдери виждаме,че дори те преувеличават.

Какво означава това за нас? Просто трябва да стъпим здраво на земята и да гледаме реално. Размера на ръката зависи от много фактори, кой от кой по-определящ. В Могъщи ръце, Джордж Джоует се спира максимално подробно върху тях.

Също така е важно да се разбере връзката между теглото ни и големината на ръцете. Ако искате по-големи ръце, трябва да увеличите теглото си иначе няма как да стане. Например ако искате 3 или 4 см, то няма да минете без едно 7-8 или дори 10-12 килограма предимно мускули, които трябва да качите.Освен ако не си вкарате малко синтол както някои умници правят. Не забравяте,че материята идва от материя.

Другия момент е големината на костите, ако сте с дебели кости, най вероятно ще качите по-бързо размер, но той трябва да е доста по-голям от някой с тънки кости за да изглеждате като него. Ръка от 42 см при китка 16-17 изглежда много по-голяма от същата на 20 см китка.

И накрая да не забравяме талията. Има много здрави момчета с по 48-50 см ръце, но и талии от по 90, че дори и над 100 см. Сега съпоставете това с ръка 41-42 см, дори „само“40 см на талия 75 см и подкожни мазнини 10% . Как ви се струва кой, ще изглежда по-добре? Надявам се ме разбирате правилно.

Всъщност няма нищо лошо и в двата примера, важно е да се харесва човек, но ако търсите някаква зависимост знайте,че обикновено за да изглежда добре човек, трябва сбора от двете му ръце да дава теглото което има, а обиколките на ръката, врата и прасеца да са приблизително еднакви. И всичко това при една стегната талия.

Още за идеалните размери може да прочетете ТУК!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. Светльо

    „Стара истина е,че за размера винаги се преувеличава, ако метнем 1-2 см отгоре никой няма да се усети.“
    Редовно използвано. 🙂

  2. Пламен

    добре де , как се мери обиколката, на „стегнат бицепс“ или в отпуснато положение (права ръка)?

  3. Добра статия , това за теглото и за сбора на ръцете ми хареса.

  4. Георги Колев

    Добре дошли в реалността.
    Поредната приземяваща статия.

    МакРобърт казва:
    Не губете време в доказване
    на противното.

    Тегло към размери-право
    пропорционално.
    Това важи и за всички останали
    мускулни групи(при натурално
    спортуващи).
    Белтъка става само от белтък.

    Четете и прилагайте.Успех.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*