Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Колко ти е ръката

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 20 юли 13 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Колко ти е ръката? Може би това е най-честия въпрос задаван във нашите среди. Може би отговора на този въпрос поражда най- противоречивите чувства, от удоволствие до притеснение и неудобство.

Разбира се,че мускулите на ръцете са най-атрактивни, всеки обича да сгъва бицепса пред огледалото и да ходи с къси ръкави. Това действа благотворно върху самочувствието, друго си е да усетиш погледите с възхищение на околните.

Как да направим ръце, които будят възхищение?

Има много отговори, начини, методики и какво ли не, тук в сайта, а още повече в нета. Но няма да става въпрос за това сега. В днешната статия искам да разгледам момента с размерите, да видим до колко всичко това, което четем е реално и най-вече да разберем към какво да се стремим.

Стара истина е, че размера винаги се преувеличава, ако метнем 1-2 см отгоре никой няма да се усети 🙂 Правят го и културисти, правят го и обикновени трениращи. В това няма нищо лошо, всеки си храни егото, както намери за добре.

За да не бъда голословен, ще спомена и няколко примера от книгата на Стюарт МакРобърт . Там той описва един експеримент на Артур Джоунс, който измерва ръцете на най-добрите културисти през 70-те. Джоунс е известен със своята честност и уникална откровеност. Той прави измерванията с лента изрязана от вестник, толкова тънка,че прилепва максимално добре и не позволява прибавянето на скрити милиметри. И, така единствения който прескача 50 см "студена"ръка е Серджо Олива.

Арнолд например успява да доближи 50-те см, но все пак е отдолу с няколко милиметра, Майк Менцер е под 47см....и т.н. Сега като сравним официалните данни за тези велики билдери виждаме, че дори те преувеличават!

Какво означава това за нас? 

Просто трябва да стъпим здраво на земята и да гледаме реално. Размера на ръката зависи от много фактори, кой от кой по-определящ. В "Могъщи ръце" , Джордж Джоует се спира максимално подробно върху тях. Също така е важно да се разбере връзката между теглото ни и големината на ръцете. Ако искате по-големи ръце, трябва да увеличите теглото си иначе няма как да стане.

Например ако искате 3 или 4 см, то няма да минете без едно 7-8 или дори 10-12 килограма предимно мускули, които трябва да качите. Освен ако не си вкарате малко синтол както някои умници правят. Не забравяйте, че материята идва от материя.

Другия момент е големината на костите, ако сте с дебели кости, най вероятно ще качите по-бързо размер, но той трябва да е доста по-голям от някой с тънки кости за да изглеждате като него. Ръка от 42 см при китка 16-17 см изглежда много по-голяма от същата на 20 см китка.

И, накрая да не забравяме талията. Има много здрави момчета с по 48-50 см ръце, но и талии от по 90, че дори и над 100 см. Сега съпоставете това с ръка 41-42 см, дори "само"40 см на талия 75 см и подкожни мазнини 10% . Как ви се струва кой, ще изглежда по-добре? Надявам се ме разбирате правилно.

Всъщност няма нищо лошо и в двата примера, важно е да се харесва човек, но ако търсите някаква зависимост знайте, че ориентировъчно за да изглежда добре човек, трябва сбора от двете му ръце да дава теглото което има, а обиколките на ръката, врата и прасеца да са приблизително еднакви. И, всичко това при една стегната талия.

Още за идеалните размери може да прочетете ТУК!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

5 коментара

  1. "Стара истина е,че за размера винаги се преувеличава, ако метнем 1-2 см отгоре никой няма да се усети."
    Редовно използвано. 🙂

  2. добре де , как се мери обиколката, на "стегнат бицепс" или в отпуснато положение (права ръка)?

    1. Ръката се мери сгъната и максимално стегната

  3. Добра статия , това за теглото и за сбора на ръцете ми хареса.

  4. Добре дошли в реалността.
    Поредната приземяваща статия.

    МакРобърт казва:
    Не губете време в доказване
    на противното.

    Тегло към размери-право
    пропорционално.
    Това важи и за всички останали
    мускулни групи(при натурално
    спортуващи).
    Белтъка става само от белтък.

    Четете и прилагайте.Успех.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар