четвъртък , 23 ноември 2017
Начало » Бодибилдинг пионери » Бащата на клека
Бащата на клека

Бащата на клека

Джозеф Къртис Хайс, това е човека популяризирал клякането с щанга.До нас е достигнала много малко информация и още по-малко хора са чували за него,особено тук в България.Благодарение на неговата находчивост ние разполагаме с един уникален метод за качване на маса.

Джозеф Хайс е тренирал с тежести няколко години без особен успех в началото на 30-те години на 20 век.Тези тренировки му дават  приблизително тегло от 80 килограма, което е добре  за средният му ръст.Хайс е бил много амбициозен в целта си и този резултат никак не му харесва.Той търси постоянно начини да придобие все повече и повече тегло.

Един ден в в едно списание издавано от Марк Бери,Хайс прочита за един „странен“ клек.По това време стандартния клек с щанга на раменете е бил много непознат. В тренировките с тежести,силовите движения били  предимно изтласквания, изхвърляния и многобройни вдигания на тежести от земята над глава.

Това  кара Джозеф Хайс да преосмисли тренировките си и вмъква „този тип“ клякане в тях.Не след дълго открива,че клякането с щанга на раменете и големи тежести,съчетано с много повторения,водещо до дълбоки вдишвания между повторенията може да качи тегло.С една много проста програма съставена от клекове с щанга на раменете,преси над глава и сгъвания,Джозеф Хайс качва малко повече от 13 килограма за един месец.В последствие добавя и мъртва тяга.

Окуражен от това  продължава да експериментира.Достига до така известните днес клекове с 20 повторения.Не след дълго се превръща в първия силов атлет прекрачил границата от 135 килограма лично тегло.Размерите му по това време са:гръден кош-142 см,ръце-48 см и бедра- 83 см ,доста впечатляващи размери дори днес.

Открил нещо значимо,Джозеф Хайс решава да сподели своето откритие със света,а не да го запази за себе си.Пише до Марк Бери.Така в едно от първите списания Джозеф Хайс има трибуната да представи своя метод.Независимо от различните упражнения в програмите,които той разработва,неизменно клек с 20 повторения е основата върху която се гради всичко.Как се изпълнява клек с 20 повторения?

Ето препоръката на Хайс.Избира се тежест с която може да се направят 10-12 повторения. При първите десет повторения се прави по едно вдишване между тях,следващите повторения почват да стават значително по-тежки,тогава се правят първоначално по 3 вдишвания а към края на серията до 5 вдишвания.Това е – колко просто.Още през 30-те години на миналия век Хайс открива уникалността на клека с 20 повторения.По метода на „проба-грешка“ стига до този метод.

Този начин на трениране разтърсва целия организъм,клека с много повторения е мощен стимулатор,отключващ растежния процес.Години след това Рендъл Стросен написва книгата „СУПЕР КЛЕКОВЕ“ в която абсолютно подробно описва всички тънкости на този уникален метод.

Откритието на Хайс  е на човек  не от нашето време,човек който не разполага с нашите удобства,информация и „глезотии“.За това Джозеф Къртис Хайс с право е наречен – Бащата на клека.

 

Само за Сериозно Трениращи!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

2 коментара

  1. Васил Иванов

    Здрасти, когато правим вдишванията щангата оставя ли се на стойките или се държи на раменете и се вдишва?

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*