петък , 6 декември 2019
Начало » Тренировки » Съкратените тренировки или защо по-малко е по-добре
Съкратените тренировки или защо по-малко е по-добре

Съкратените тренировки или защо по-малко е по-добре

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да си припомним златната формула на продуктивната тренировка:

Тренировка + Хранене + Почивка = Сила + Мускули!

Всеки един елемент от лявата страна трябва да е на ниво, за да получим резултата от дясната страна!

Нека да вземем сега един пример. Имаме човек който тренира по стандартния начин 3-4 дни в седмицата и всяка мускулна група по веднъж седмично. Този човек тренира така с години храни се добре и има резултати, качва сила и маса.

Но…. сменя работата и трябва да работи тежък физически труд или повече часове или пък работи нощна смяна или създава семейство или вече има такова и малки деца. Това определено е доста сериозно предизвикателство пред тренировъчния режим. Не всеки обаче може да съчетава нещата. Нещо повече не всеки може да се възстановява и да получава същите резултати както преди!

Какво да правим тогава?

Когато един от трите основни елемента куца в лявата част на уравнението то трябва да компенсираме с другите елементи, за да запазим поне резултата. Когато обстоятелствата около нас не са благоприятни за бодибилдинг е по- разумно да съкратим тренировката и да увеличим почивката. Защо?

Защото имаме много други източници на стрес с които трябва да се справяме. Както казва Майк Менцер, тялото е едно цяло, то няма възстановителни сили за след тренировка, за след работа, ако щете и за емоционални сривове. Възстановителните сили са едни за всичко, което се случва с нас. Това е много важно и трябва да го имаме в предвид когато си съставяме програмата.

Определено знам за какво говоря и сега ще ви представя една тренировка, която върши чудна работа в такива случаи. Тя е съставена само от 3 упражнения – 1 за долната част и 2 за горната част на тялото.

1.Клек

  • първа тренировка – 3х5-8
  • втора тренировка – 3х8-12
  • трета тренировка – 3х12-15

2.Кофички – 3х макс

3.Набиране – 3х макс

Защо точно тези упражнения?

Клека заедно с тягата са възможно най-основните упражнения, при него освен в бедрата натоварването е и в задните бедра, задника, кръста, леко в прасците и дори в коремната преса!

Кофички това е супер упражнение за всички бутащи мускулни групи по горната част на тялото и определено супер упражнение за гърди. Само под секрет ще ви кажа, че изтласкването от лег се е появило доста след кофичките в арсенала на старите културисти!

Набиране ето го и брата близнак на кофичките, тук освен, че натоварваме гърба изцяло имаме натоварване и върху бицепса и предмишниците.

Тази програма се изпълнява два пъти седмично и е удачна дори за екстремни хардгейнери, при които условията са ОК, но все не стават нещата.

Какъвто и да ви е случая, нямате ли резултат от това което правите, е време да се замислите за алтернативи!

Ако искате да разберете кое упражнение кой или кои мускули натоварва и най-вече как ги натоварва, това е вашата книга!  Тренировъчен наръчник с над 100 упражнения, техните варианти, анатомични илюстрации, описания и напътствия!

Научи Повече!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*