Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Съкратените тренировки или защо по-малко е по-добре

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 07 май 19 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да си припомним златната формула на продуктивната тренировка:

Тренировка + Хранене + Почивка = Сила + Мускули!

Всеки един елемент от лявата страна трябва да е на ниво, за да получим резултата от дясната страна!

Нека да вземем сега един пример. Имаме човек който тренира по стандартния начин 3-4 дни в седмицата и всяка мускулна група по веднъж седмично. Този човек тренира така с години храни се добре и има резултати, качва сила и маса.

Но.... сменя работата и трябва да работи тежък физически труд или повече часове или пък работи нощна смяна или създава семейство или вече има такова и малки деца. Това определено е доста сериозно предизвикателство пред тренировъчния режим. Не всеки обаче може да съчетава нещата. Нещо повече не всеки може да се възстановява и да получава същите резултати както преди!

Какво да правим тогава?

Когато един от трите основни елемента куца в лявата част на уравнението то трябва да компенсираме с другите елементи, за да запазим поне резултата. Когато обстоятелствата около нас не са благоприятни за бодибилдинг е по- разумно да съкратим тренировката и да увеличим почивката. Защо?

Защото имаме много други източници на стрес с които трябва да се справяме. Както казва Майк Менцер, тялото е едно цяло, то няма възстановителни сили за след тренировка, за след работа, ако щете и за емоционални сривове. Възстановителните сили са едни за всичко, което се случва с нас. Това е много важно и трябва да го имаме в предвид когато си съставяме програмата.

Определено знам за какво говоря и сега ще ви представя една тренировка, която върши чудна работа в такива случаи. Тя е съставена само от 3 упражнения – 1 за долната част и 2 за горната част на тялото.

1.Клек

  • първа тренировка – 3х5-8
  • втора тренировка – 3х8-12
  • трета тренировка – 3х12-15

2.Кофички – 3х макс

3.Набиране – 3х макс

Защо точно тези упражнения?

Клека заедно с тягата са възможно най-основните упражнения, при него освен в бедрата натоварването е и в задните бедра, задника, кръста, леко в прасците и дори в коремната преса!

Кофички това е супер упражнение за всички бутащи мускулни групи по горната част на тялото и определено супер упражнение за гърди. Само под секрет ще ви кажа, че изтласкването от лег се е появило доста след кофичките в арсенала на старите културисти!

Набиране ето го и брата близнак на кофичките, тук освен, че натоварваме гърба изцяло имаме натоварване и върху бицепса и предмишниците.

Тази програма се изпълнява два пъти седмично и е удачна дори за екстремни хардгейнери, при които условията са ОК, но все не стават нещата.

Какъвто и да ви е случая, нямате ли резултат от това което правите, е време да се замислите за алтернативи!

Ако искате да разберете кое упражнение кой или кои мускули натоварва и най-вече как ги натоварва, това е вашата книга!  Тренировъчен наръчник с над 100 упражнения, техните варианти, анатомични илюстрации, описания и напътствия!

Научи Повече!

Сподели с приятели

Подобни статии

Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече
Марк Бери (1896–1958) е шампион на САЩ по вдигане на тежести и един от „пионерите” в тежката атлетика. Той е треньор на олимпийският им отбор... Прочети повече
Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар