тренирай

Най-доброто упражнение за Джон Гримек

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 10 юни 22 от Александър Георгиев

Една от най-големите легенди на бодибилдинга въобще е Джон Гримек - Мистър Америка. Човека олицитворение на сила и мощ, владееш света на културизма през 40-те години на миналият век. Гримек изгражда едни от най-впечатляващите мускули и остава непобеден на сцената, чак до оттеглянето си през 1948 година. След оттеглянето си от активна състезателна дейност, Гримек продължава да тренира сериозно. Едно малко известно негово постижение е клек с 180 килограма. Забележителното е, че е правил тези клекове в края на шейсетте си години.

Преди години запитали Джон Гримек, кое според него е най-доброто упражнение с тежести, незабавният отговор бил обръщане на щанга с преса над глава! Гримек е убеден, че това упражнение има предимство пред всички останали по ред причини, като някои от тях ще видим по-долу.

най-доброто упражнение

Най-доброто упражнение - обръщане на щанга пред гърди с преса над глава

  1. Работи на практика всички основни мускули на тялото.
  2. Стимулира по-голяма сърдечна и белодробна дейност.
  3. Увеличава размера на гръдния кош чрез по-дълбоко дишане.
  4. Полезно е когато не разполагате с много време.
  5. Поддържа ви във форма и стимулира мускулното развитие.

За да извлечете всички ползи от това упражнение, ДЖон Гримек препоръча да направите два, три или повече серии. Започнете с осем повторения в първата серия. Можете да продължите с по-малко повторения в следващите серии, като добавите повече тежест. Трябва да дишате тежко и сърцето ви трябва да бие, ако не, не правите достатъчно повторения или използвате твърде много тежест.

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Лицевите опори винаги са били символ на силата и формата на горната част на тялото. Правилно направените лицеви опори изграждат гърдите, раменете, горната част на... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Вероятно малцина са чували за Джон Робърт Пийпълс, но това, което той прави през 1949 година отеква в целият "железен свят".... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да ви представя едно уникално упражнение за рамене, а именно Z-преса. То е малко популярно у нас и едва... Прочети повече

1 коментара

  1. Уникално упражнение! Единствено ми се струва, че 8 повторения са твърде много при положение, че щангата е адекватно тежка. Аз го правя в 5 серии като първите 2 са с 6 повторения. За 3-та и 4-та качвам тежестта с 10 кг. и правя по 5 повторения. За последната серия правя 3 повторения с колкото преценя, че мога да вдигна в този ден. По този начин ми се получават общо 25 повторения за упражнението, което си е доста. Почивки между сериите 2 до 3 минути. Стремежът ми е всяка от сериите да бъде изпълнена за минимално време. Упражнението е тежко и е по мое мнение, поне за средно напреднали.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.