тренирай

Най-доброто упражнение за Джон Гримек

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 10 юни 22 от Александър Георгиев

Една от най-големите легенди на бодибилдинга въобще е Джон Гримек - Мистър Америка. Човека олицитворение на сила и мощ, владееш света на културизма през 40-те години на миналият век. Гримек изгражда едни от най-впечатляващите мускули и остава непобеден на сцената, чак до оттеглянето си през 1948 година. След оттеглянето си от активна състезателна дейност, Гримек продължава да тренира сериозно. Едно малко известно негово постижение е клек с 180 килограма. Забележителното е, че е правил тези клекове в края на шейсетте си години.

Преди години запитали Джон Гримек, кое според него е най-доброто упражнение с тежести, незабавният отговор бил обръщане на щанга с преса над глава! Гримек е убеден, че това упражнение има предимство пред всички останали по ред причини, като някои от тях ще видим по-долу.

най-доброто упражнение

Най-доброто упражнение - обръщане на щанга пред гърди с преса над глава

  1. Работи на практика всички основни мускули на тялото.
  2. Стимулира по-голяма сърдечна и белодробна дейност.
  3. Увеличава размера на гръдния кош чрез по-дълбоко дишане.
  4. Полезно е когато не разполагате с много време.
  5. Поддържа ви във форма и стимулира мускулното развитие.

За да извлечете всички ползи от това упражнение, ДЖон Гримек препоръча да направите два, три или повече серии. Започнете с осем повторения в първата серия. Можете да продължите с по-малко повторения в следващите серии, като добавите повече тежест. Трябва да дишате тежко и сърцето ви трябва да бие, ако не, не правите достатъчно повторения или използвате твърде много тежест.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви разкажа, как се роди метода 5х5 и кой е неговият баща. Вече над 130 години хората вдигат щанги... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Писнало ли ви е да клякате?! Ако е така, то имам една лоша новина за вас – без клякане работата няма да... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Началото на съвременният културизъм като спорт поставя Юджин Сендоу, който остава в историята като "бащата на бодибилдинга". Неговите демонстрации на мускули и... Прочети повече

1 коментара

  1. Уникално упражнение! Единствено ми се струва, че 8 повторения са твърде много при положение, че щангата е адекватно тежка. Аз го правя в 5 серии като първите 2 са с 6 повторения. За 3-та и 4-та качвам тежестта с 10 кг. и правя по 5 повторения. За последната серия правя 3 повторения с колкото преценя, че мога да вдигна в този ден. По този начин ми се получават общо 25 повторения за упражнението, което си е доста. Почивки между сериите 2 до 3 минути. Стремежът ми е всяка от сериите да бъде изпълнена за минимално време. Упражнението е тежко и е по мое мнение, поне за средно напреднали.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *