тренирай

Джак Лалейн - стратегия за трениране и хранене до живот

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 ян. 22 от Александър Георгиев

Джак Лелейн е роден на 26 септември 1914 г. Той е легендарен американски фитнес гуру и експерт по хранене. Дори нещо повече той е наричан „кръстникът на фитнеса“ и „първият фитнес супергерой“. Неговото фитнес телевизионно шоу „Шоуто на Джак Лалан“ е излъчвано в продължение на 34 години и е най-продължителното фитнес предаване за всички времена.

Джак Лалейн е първият, който отворя масова фитнес зала в Америка. Изобретател на много фитнес уреди, автор на книги и е човека с най-голям индивидуален принос за развитието на фитнес индустрията. Посвещава живота си на фитнеса, като поставя и редица рекорди в тази свера. Например 1033 лицеви опори за 23 минути при това когато вече е на 42 години. Джак Лалейн има и необичаен начин да отпразнува рожденните си дни, като завързва една за друга лодки, чийто брой е броя на годините му, след което ги свързва към себе си с белезници и ги тегли с плуване. На седемдесетият си рожден ден лодките били 70! За съжаление на 23 януари 2011, на 96 годишна възраст Джак Лалейн умира, но остава завинаги в историята на този спорт.

Джак Лалейн

Как се храни Джак Лалейн

Лалейн е много строг към диетата си и има само две хранения на ден. Философията му е, че „ако човек го е направил, не го яж“. Хранителният му режим включва много плодове и зеленчуци. Джак Лалейн не е почитател на месото и предпочита риба.

Лалейн закусва обилно с храна състояща се от овесени ядки, сезонни плодове, соево мляко и много твърдо сварени яйчни белтъци. Второто му хранене е привечер и се състои от риба, голяма порция салата и още няколко белтъка. Без междинни хранения, без никакви малки закуски.

Как тренира Джак Лалейн

Джак Лалейн тренира всеки ден, шест дни в седмицата повече от два часа. Типичният му тренировъчен режим е да раздели тялото на "горна" и "долна" част, и да ги редува през тренировка. Реално тренировките на Лалейн започват още със ставането сутрин. Веднага след сън, той прави комплекс от разтягащи упражнения. Тренировката с тежести продължава около 90 минути, а след нея има 30 минути плуване. Този режим на хранене и тренировка Джак Лалейн поддържа почти до края на живота си!

Джак Лалейн

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви разкажа, как се роди метода 5х5 и кой е неговият баща. Вече над 130 години хората вдигат щанги... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Началото на съвременният културизъм като спорт поставя Юджин Сендоу, който остава в историята като "бащата на бодибилдинга". Неговите демонстрации на мускули и... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Вероятно малцина са чували за Джон Робърт Пийпълс, но това, което той прави през 1949 година отеква в целият "железен свят".... Прочети повече

6 коментара

  1. Книгата в която можеш да намериш тази информация е : The Jack Lalanne way to vibrant good health. Там той дава съвети относно храненето. Може да я намериш в интернет като pdf и да я свалиш безплатно.

  2. Наистина впечатляващо ! От снимката се вижда, че е около 90 -95 кг . Как е успявал да подържа това тегло само с две хранения на ден 🙂

    1. Като млад когато е трябвало да качва тегло е имал четири хранения и две закуски. Освен това е консумирал месо два , три пъти дневно поне. Всякакво месо, но доколкото знам е предпочитал пуешкото. А също е консумирал цели яйца, сирене и мляко- по една чаша на всяко хранене и една чаша следобяд и една чаша вечер последната заедно с едно яйце и мед от които е правил десерт ( печел ги е на водна баня).По късно когато не е имал нужда да качва тегло се е хранил три пъти дневно. Два пъти дневно започва да се храни когато е по-възрастен но не знам точно кога. Приемал е също много таблетки сушен телешки черен дроб.

    2. Освен това е консумирал много плодове, плодови сокове, сухи плодове- фурми и стафиди, и много салати. Също така използвал пълнозърнест хляб и кафяв ориз.

    3. За книгата в която описва начина на хранене виж по-горния коментар.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *