тренирай

Джак Лалейн - стратегия за трениране и хранене до живот

6 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 ян. 22 от Александър Георгиев

Джак Лелейн е роден на 26 септември 1914 г. Той е легендарен американски фитнес гуру и експерт по хранене. Дори нещо повече той е наричан „кръстникът на фитнеса“ и „първият фитнес супергерой“. Неговото фитнес телевизионно шоу „Шоуто на Джак Лалан“ е излъчвано в продължение на 34 години и е най-продължителното фитнес предаване за всички времена.

Джак Лалейн е първият, който отворя масова фитнес зала в Америка. Изобретател на много фитнес уреди, автор на книги и е човека с най-голям индивидуален принос за развитието на фитнес индустрията. Посвещава живота си на фитнеса, като поставя и редица рекорди в тази свера. Например 1033 лицеви опори за 23 минути при това когато вече е на 42 години. Джак Лалейн има и необичаен начин да отпразнува рожденните си дни, като завързва една за друга лодки, чийто брой е броя на годините му, след което ги свързва към себе си с белезници и ги тегли с плуване. На седемдесетият си рожден ден лодките били 70! За съжаление на 23 януари 2011, на 96 годишна възраст Джак Лалейн умира, но остава завинаги в историята на този спорт.

Джак Лалейн

Как се храни Джак Лалейн

Лалейн е много строг към диетата си и има само две хранения на ден. Философията му е, че „ако човек го е направил, не го яж“. Хранителният му режим включва много плодове и зеленчуци. Джак Лалейн не е почитател на месото и предпочита риба.

Лалейн закусва обилно с храна състояща се от овесени ядки, сезонни плодове, соево мляко и много твърдо сварени яйчни белтъци. Второто му хранене е привечер и се състои от риба, голяма порция салата и още няколко белтъка. Без междинни хранения, без никакви малки закуски.

Как тренира Джак Лалейн

Джак Лалейн тренира всеки ден, шест дни в седмицата повече от два часа. Типичният му тренировъчен режим е да раздели тялото на "горна" и "долна" част, и да ги редува през тренировка. Реално тренировките на Лалейн започват още със ставането сутрин. Веднага след сън, той прави комплекс от разтягащи упражнения. Тренировката с тежести продължава около 90 минути, а след нея има 30 минути плуване. Този режим на хранене и тренировка Джак Лалейн поддържа почти до края на живота си!

Джак Лалейн

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Вероятно малцина са чували за Джон Робърт Пийпълс, но това, което той прави през 1949 година отеква в целият "железен свят".... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Не крия, че категорията "бодибилдинг пионери" ми е една от най-любимите в сайта. За това днес с удоволствие, че ви представя... Прочети повече

6 коментара

  1. Книгата в която можеш да намериш тази информация е : The Jack Lalanne way to vibrant good health. Там той дава съвети относно храненето. Може да я намериш в интернет като pdf и да я свалиш безплатно.

  2. Наистина впечатляващо ! От снимката се вижда, че е около 90 -95 кг . Как е успявал да подържа това тегло само с две хранения на ден 🙂

    1. Като млад когато е трябвало да качва тегло е имал четири хранения и две закуски. Освен това е консумирал месо два , три пъти дневно поне. Всякакво месо, но доколкото знам е предпочитал пуешкото. А също е консумирал цели яйца, сирене и мляко- по една чаша на всяко хранене и една чаша следобяд и една чаша вечер последната заедно с едно яйце и мед от които е правил десерт ( печел ги е на водна баня).По късно когато не е имал нужда да качва тегло се е хранил три пъти дневно. Два пъти дневно започва да се храни когато е по-възрастен но не знам точно кога. Приемал е също много таблетки сушен телешки черен дроб.

    2. Освен това е консумирал много плодове, плодови сокове, сухи плодове- фурми и стафиди, и много салати. Също така използвал пълнозърнест хляб и кафяв ориз.

    3. За книгата в която описва начина на хранене виж по-горния коментар.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.