тренирай

ТРЕНИРОВКИТЕ на Томи Коно

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 23 окт. 21 от Александър Георгиев

Томи Коно при ръст 167см и състезателно тегло от 67 до 81 кг е Олимпийски шампион по вдигане на тежести за 1952г и 1956г. Шест пъти Световен шампион по вдигане на тежести 1953-55г, 1957-59г, В културизма е Мистър Свят 1954г и 3 пъти Мистър Вселена1955г, 1957г и 1961г,

Томи Коно открито критикува списанията за бодибилдинг и тежка атлетика, които препоръчват тежки и продължителни тренировки. Той твърдо заявява, че тялото реагира по-добре на 2-3 тренировки седмично с няколко упражнения.

В пика на своята кариера, Томи Коно прави 6 тренировки седмично, но само от 1-2 упражнения  по схема:

ПонеделникСилово изхвърляне, Изтласкване /щангистко/
ВторникВдигане от стоеж и Вдигане от лег
СрядаСилово изхвърляне, Изхвърляне /щангистко/
ЧетвъртъкВдигане от стоеж
ПетъкСилово изхвърляне, Изтласкване
СъботаВдигане от стоеж и Вдигане от лег
Неделяпочивка
старата школа

Ето една тренировка от началните му години, като щангист:

Вдигане от стоеж /преса/ 8 x 3

Изхвърляне /щангистко/ 8 x 3

Силово изхвърляне /обръщане/ на гърди  6 x 1

Клякане 3 x 3

Друг вариант използван от него е:

Силово изхвърляне  4-6 серии х 3 повторения
Изхвърляне /щангистко/  4-8 х 1
Клякане  3-4 х 3
Вдигане от стоеж 7-8 х 3
Bдигане от лег - 3 х 3

За натрупване на мускулна маса при начинаещи, Томи Коно препоръчва тренировки за цялото тяло 2-3 пъти седмично - изградени от базови упражнения, като Вдигане от стоеж, Bдигане от лег, Гребане от стоеж и наклон, Клек и Тяга. Серии и повторения за упражнение - 2 до 3 серии от 8 до 10 повторения, но с най-голямата тежест която може да  държите в ръцете си.

Томи Коно
Томи Коно

превод: Явор Попов

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви разкажа, как се роди метода 5х5 и кой е неговият баща. Вече над 130 години хората вдигат щанги... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ето, че дойде реда и на тази тренировка от програмата на Арнолд Шварценегер. Както и при тренировката на Майк Менцер, това... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да видим една базова програма за гръб от великия Дориан Йейтс. За нея прочетох преди доста години в едно... Прочети повече

2 коментара

  1. Мога да добавя, че Томи Коно (истинското му име е Томио) е изобретил наколенките и налакътниците. През 60-те години той получава травма на коляното и си прави наколенки като отрязва две парчета от крачолите на стар неопренов костюм. По късно, през 70-те години, като треньор на националния отбор на Германия, разработва съвместно с Адидас съвременните обувки за вдигане на тежести (щангетки). Впрочем, и руснаците разработват паралелно подобни обувки.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *