Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Л-Карнитин - Всичко, което трябва да знаем!

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 16 авг. 21 от Александър Георгиев

Л-Карнитин - Действие!

Най-просто казано Л-карнитина е витаминоподобна аминокиселина, която има свойството да пренася мазнините в митохондриите. Попаднали един път в митохондриите, мазнините биват превръщани в биоенергия. Това на практика е „горенето на мазнини“. Така от своя страна Л-карнитина спомага за по-добрия мастен енергообмен. Разбира се бих могъл да се изразя и доста по-научно и да стигна на молекулно ниво, но не това е най-важното. Тук ще наблегна на това, как да извлечем най-доброто от добавката. ОК, решили сме да сваляме мазнини, трябва ли веднага да посягаме към Л-карнитина, не и ако зависеше от мен.

Има някои важни неща които трябва да се свършат преди да включим Л-карнитин 

 

Отрицателен калориен баланс – абсолютно задължително условие, ако искате да си спестите пари и разочарования.

 
Ограничен въглехидратен прием – искаме ли да „сваляме“ то въглехидратите трябва да се държат под око. Всеки има различен метаболизъм, различни излишни килограми и различно ежедневие, за това колко, как и защо е строго индивидуално. Но едно е ясно, ако искаме да горим мазнини, то е добре да ограничим въглехидратите като източник на енергия.

 
Тренировка – е приятели без това няма как да стане. Учудващо е колко хора се надяват да „свалят малко“ само пиейки „нещо“. Е няма такъв филм. Ще трябва да се хвърлят кофи пот в залата. Това как ще тренирате си е ваша работа, колко кардио правите също. Ако следите сайта, би трябвало да сте наясно как сами да си съставите оптимален тренировъчен режим за вас. 

Това са 3-те абсолютни условия които трябва да се изпълнят преди да инвестираме в която и да е добавка за „отслабване“. 

л-карнитин

Каква е дозировката?


В повечето случаи е добре да се доверим на производителите и техните препоръки, но от друга страна всичко под 1,5-2 гр е просто загуба на време и пари. Преди години, лично за себе си достигнах до извода,че два приема от по 1 гр и общо 2 гр на ден са ОК за мен. 

Как се приема? 

Повечето казват половин, един час преди тренировка, само че, изследванията показват, че пика на действие е между 3-тия и 6-тия час след приема, а полуживота на Л-карнитина в организма е не повече от 16-17 часа. Така,че май е по-добре да увеличим разстоянието от приема до тренировката. Разбира се тук става въпрос за стандартните форми на карнитин. Течния Л-карнитин на теория би трябвало да скъси това време, да ли е така, не се наемам да коментирам. Другия добър момент за прием е вечер преди лягане, това е малко известен подход, но много полезен.  

Кога се приема? 

Тук е най-важния момент. Тялото привиква към Л-карнитина след 3 или 4 седмици и на практика след това приемат му става не продуктивен. Следователно ако сте отделили 8 -10 или 12 седмици да топите излишните мазнини, мислите ли че използването му в началото е удачно? 

В началото ще сваляте дори само от отрицателния калориен баланс, след това на помощ ще дойде включването и на кардиото, а накрая когато зациклим нека вкараме и „жокера“. Това е приятели, ако използваме умно добавките и сме си написали домашното преди това, ще използваме с успех Л-карнитин. Ако ли не, то ще си мислим,че сме попаднали на поредното менте и измамата ще е само в главата ни.

Л-карнитине

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Протеин на прах е може би най-разпространената хранителна добавка. Няма човек, който да се занимава с фитнес да не знае за... Прочети повече
Зеленият чай от векове е известен със своите тонизиращи свойства. Неговата родина е Китай, въпреки че може да се срещне и на други места. Зеленият... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки прекрачил прага на фитнес залата в един или друг момент започва да си задава въпроса "какво да пия" 🙂 Разбира... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още