тренирай

Суроватъчен Протеин - Всичко, което трябва да знаем за него

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 04 юли 21 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки трениращ, рано или късно стига до дилемата дали да си купи Суроватъчен протеин. Добре е преди това да се запознаем с него и на теория, което ще направи рещението ни по-информирано.

Суроватъчния протеин се дели на три вида в зависимост от неговата обработка. Суроватъчен концентрат, суроватъчен изолат и суроватъчен хидролизат. Най-разпространения протеин на пазара, независимо от марките и фирмите, които го предлагат е суроватъчния концентрат. Това е така, поради най-доброто съотношение качество/цена. В 90% от случаите, когато става дума за суроватъчне протеин, то ние и хората около нас имат в предвид суроватъчния концентрат, така ще бъде и в тази статия.

Как се получава суроватъчен протеин?

Суроватъчния протеин е съставна част от млякото, като неговия дял е в рамките на 20%, а останалите 80% се падат на казеина. Суроватъчния протеин се произвежда от млечната суроватка, която е отпаден продукт при производството на сирене. Млечната суроватка се отделя при денатурация на млечните белтъчини, при което казеина остава. Чрез различни процеси на филтрация от суроватката се отстранява по-голямата част от лактозата и наличните мазнини, както и други налични примеси, докато не останат само протеина и вода. Накрая се отсранява водата, чрез сушене и вече имаме суроватъчен протеин. Към получената пудра се добавят допълнително овкусители, витамини и други елементи в зависимост от производителя.

Кога да ползваме суроватъчен протеин?

Суроватъчния протеин е „бърз“ протеин, като такъв той бързо се усвоява и доставя  качествени аминокиселини, които да захранят мускулните клетки. Освен това суроватъчния протеин е богат на аминокиселини с разклонена верига BCAA и глутамин. Всичко това определя и двата най-добри момента за неговия прием – сутрин след ставане и след тренировка. Тогава тялото ни има спешна нужда от белтъчини, за да предотврати катаболните процеси възникнали от тежката тренировка или липсата на храна през ноща.е текста.

Сподели с приятели

Подобни статии

За всеки, който работи или учи, по една или друга причина има напрегнато ежедневие, постоянно е в движение, неменуемо изпитва трудност с храненето през деня.... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както и преди сме си говорили и най-скъпия протеин или последен модел азотен бустер, няма да направи нищо, ако не му... Прочети повече
Какво е Гейнър? Гейнера е добавка в, която за разлика от „обикновените“ протеини има сериозно количество въглехидрати. Защо въглехидрати ли? Защото за да качите килограми... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още