Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как да приемаме КРЕАТИН най-ефективно

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 01 юли 21 от Александър Георгиев

След протеина на прах, креатина е най-популярната добавка от над двадесет години насам. Нямам как да е иначе, тъй като това е суплемент, който е доказно работещ. Днес на пазара има много форми на креатин, но аз ще се спра на креатин монохидрат, който е най-разпространен и има защо 🙂

Креатин - малко история!

Креатин под формата на добавка навлиза масово в нашия спорт в началото на 90-те години на миналия век. Въпреки това той е известен на учените още през 1862 година, когато е открит от Мишел Шеврьол като съставна част от мускулните клетки. Основният източник на енергия при мускулно съкращение е АДЕНОЗИНТРИФОСФАТ или като е по известен по дебелите книги АТФ. 

От своя страна пък АТФ се разгражда до АДЕНОЗИНДОФОСФАТ или АДФ. АДЕНОЗИНТРИФОСФАТЪТ се съдържа в малки количества в мускулните клетки и при продължителна мускулна работа той се изчерпва. Точно тук се намесва креатина под формата на добавка.

креатин

Начини за прием на Креатин!

Има няколко начина на прием. Най-разпространения е със зареждаща фаза или 5 последователни дни се взимат 20 гр креатин разделен на 4 приема, след което поддържаща доза от 5 гр. Това обаче е остарял метод и не е научно обоснован, както е модерно днес да се казва. Друг метод и доста по-евтин е приемането само на 5 гр дневно, като след 4 седмици или 28 дни, нивата на креатин в мускулите са аналогични на тези както при зареждащата фаза. 

Има и трети начин: Прием на една доза креатин всяка сутрин със закуската, която има богато съдържание на въглехидрати всеки ден и една доза след тренировка в комбинация с протеин и прости въглехидрати. Така ако тренирате три пъти седмично, ще имате общо 10 приема на креатин 7 сутрини и 3 след тренировъчни. Всичко това за шест до най-много осем седмици.

Това нее всичко, за да се извлечем максимума от приема на креатин, тренировката трябва да е тежка и храната на ниво. Не приемайте креатин постоянно, неговия прием има смисъл само в най-натоварените периоди, когато тренираме подчертано силово и тежко. След период от шест до осем седмици е добре да се направи пауза от поне 4 седмици, съответно и от силовия тренировъчен цикъл разбира се. Все пак не може да тренираме тежко постоянно нали 🙂

Сподели с приятели

Подобни статии

Зеленият чай от векове е известен със своите тонизиращи свойства. Неговата родина е Китай, въпреки че може да се срещне и на други места. Зеленият... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всеки прекрачил прага на фитнес залата в един или друг момент започва да си задава въпроса "какво да пия" 🙂 Разбира... Прочети повече
Л-Карнитин - Действие! Най-просто казано Л-карнитина е витаминоподобна аминокиселина, която има свойството да пренася мазнините в митохондриите. Попаднали един път в митохондриите, мазнините биват превръщани... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар