Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Ластици за тренировки - Можете ли да направите качествена тренировка?

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 19 апр. 21 от Александър Георгиев

Ластиците за тренировки, не могат да заменят силовата тренировка с тежести, но могат да я разнообразят и подобрят! "Изолацията" и затварянето на фитнес залите покрай ковид пандемията, ни накара да търсим алтернативни методи за тренировка. Всеки, който тренира активно знае, какво е да прекъснеш тренировъчния процес, последиците за психиката и физиката са сериозни.

Ето защо е добре, да се търси алтернатива на тренировката, която сте провеждали, вместо да се спре и да се чака отварянето на залите. Не подценявайте упражненията и тренировка с ластици, те имат редица ползи и предимства. Купете си един куфар с дъмбели и гири и ластици за фитнес и започвайте приключението!

На пръв поглед ластиците за тренировки избледняват до чифт дъмбели или щанга. Повечето от нас ги свързват с гримирани момичета, които публикуват видеоклипове с упражнения в Instagram и Youtube. Не бива обаче да ги подценявате! 

Ластичните ленти могат да бъдат чудесно допълнение към тренировката, а също така могат да бъдат основа за солидна тренировка, която оформя и укрепва мускулите. Разбира се, комплект ластици за тренировка в съчетание с гири и дъмбели е супер комбинация. Моя съвет е, пренастройте психиката си и ще получите чудесни резултати. 

Направете няколко базови упражнения за мускулна група извършени с дъмбели и гири и довършете мускула с ластични ленти. Аз разсъждавам така! - във фитнес залата правите първо базовите упражнения с дъмбели и щанги и после довършвате мускулите със скрипец. Е, сега вместо щанга, ще правите упражнения с дъмбели, а вместо скрипец ще направите серии с комплект ластици.

Ластиците за тренировка са чудесен начин да тренирате мускулите си по различен начин, отколкото вероятно сте правили преди. Освен това те имат някои предимства, които нямат гирите и щангите. На първо място, те са леки и заемат малко място. Можете да ги вземете навсякъде и лесно да тренирате с тях у дома или на открито. В настоящата "ковид-19 пандемия" това несъмнено е тяхното безспорно предимство.

Ползи от използването на ластици за тренировки

Ясно е, че упражненията със свободни тежести са в основата при покачване на мускулна маса и при диети за изчистване на мазнините. Но ластиците за тренировка също могат да бъдат ефективни. Може да се използват в моменти, когато искате да разнообразите Вашата програма или нямате възможност поради изолация, пътуване или липса на възможност за посещаване на фитнес зала. От личен опит мога да кажа, че тренировките с ластици са ефективен начин за натоварване на мускулите в домашни условия или сред природата. Добре е да се комбинират с упражнения с дъмбели и гири, но дори и да нямате тази възможност, пак може да направите ефективна тренировка.

Увеличен обхват на движение 

Докато машините ограничават обхвата на движение, налагайки началото и края на движението предварително, а в много случаи и налагайки специфичен (не непременно оптимален) път на движение, ластичните ленти позволяват упражнението да се изпълнява в пълния обхват на движение. Без да форсира неестествен път на движение.

По-голямо напрежение от върха на концентричната фаза

Когато вдигате щанга или дъмбели, силата действаща върху мускулите, които работят в движението, се променя в зависимост от това къде се намирате в движението (мускулното напрежение не е постоянно). За повечето упражнения със свободни тежести мускулната сила е най-голяма в средата на движението, докато в пика на концентричната част от движението мускулният тонус е почти нулев.

По-различно е, когато тренирате с ластик. Лентите със съпротивление поддържат мускулите опънати през цялото движение и напрежението се увеличава, когато гумата се разтяга. Още през първата тренировка ще усетите, че в пика има мускулна контракция, която се различава много от тази при тренировки с уреди и свободни тежести. Напомпването и чувството за пълноценна серия е уникално.

Те ви позволяват да изпълнявате еквивалентите на повечето упражнения и движения

Благодарение на Ластици с дръжки или ленти, можете да имитирате почти всички движения, които обикновено правите с фитнес уредите. Клякане, лежанка, гребане, мъртва тяга, разтваряне за странично рамо, придърпване към брадичката, сгъване за бицепс, френско разгъване за трицепс. Ако имате Ластици, можете да правите тези и много други упражнения, които натоварват всички мускулни групи - крака, гърди, гръб, рамо, трицепс, бицепс, трапецовиден, предмишници.

Те са лесни за носене и са на ниска цена

Отиваш на почивка, нямаш възможност да правиш тренировка във фитнеса - няма проблем. Поради факта, че ластиците са малки и леки, те могат да бъдат взети навсякъде и лесно да направите тренировка у дома или на открито. Още един плюс е, че тези фитнес аксесоари са на ниска цена и са достъпни за всеки. Може да се възползвате от най-ниски цени на фитнес ластици от Fitnessdobavki.bg.

Те помагат при рехабилитация и травми

В случай на травма и не можете да използвате тежести. Обикновено обаче е възможно да се правят упражнения с ластици, благодарение на които връщането ви в пълна форма е по-бързо.

В заключение - Можете ли да направите качествена тренировка с ластици?  

Ако трябва да отговорите на въпроса с една дума - Да. Лентите за упражнения дават резултати, сравними с тежестите по отношение на силата и мускулния растеж. Важно е обаче правилно да се използват и да се осигури постоянна прогресия в тренировката. За разлика от силовите тренировки, при които можете просто да увеличавате натоварването редовно, прогресията на съпротивлението при ластиците и лентите може да бъде малко по-трудна за постигане. Трябва да си осигурите комплект ластици за тренировка в които има с различно съпротивление. Така ще увеличите броя повторения и / или серии и промените съпротивлението на използваните ластици, и ще можете да осигурите значим напредък.  "Има ли желание има и начин"!

автор: Иван Пашов

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една тренировка, за която ще са ви необходими само два дъмбела, а ако са раязглобяеми още по-добре.... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Напоследък по независещи от нас причини ни се наложи да тренираме в домашни условия. Да, не е като в залата, но... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Можем ли да натоварим бедрата зверски без тежсти?! Разбира се! Може да не е като краля на упражненията КЛЕК с щанга,... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Светльо Николов