Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Ластици за тренировки - Можете ли да направите качествена тренировка?

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 19 апр. 21 от Александър Георгиев

Ластиците за тренировки, не могат да заменят силовата тренировка с тежести, но могат да я разнообразят и подобрят! "Изолацията" и затварянето на фитнес залите покрай ковид пандемията, ни накара да търсим алтернативни методи за тренировка. Всеки, който тренира активно знае, какво е да прекъснеш тренировъчния процес, последиците за психиката и физиката са сериозни.

Ето защо е добре, да се търси алтернатива на тренировката, която сте провеждали, вместо да се спре и да се чака отварянето на залите. Не подценявайте упражненията и тренировка с ластици, те имат редица ползи и предимства. Купете си един куфар с дъмбели и гири и ластици за фитнес и започвайте приключението!

На пръв поглед ластиците за тренировки избледняват до чифт дъмбели или щанга. Повечето от нас ги свързват с гримирани момичета, които публикуват видеоклипове с упражнения в Instagram и Youtube. Не бива обаче да ги подценявате! 

Ластичните ленти могат да бъдат чудесно допълнение към тренировката, а също така могат да бъдат основа за солидна тренировка, която оформя и укрепва мускулите. Разбира се, комплект ластици за тренировка в съчетание с гири и дъмбели е супер комбинация. Моя съвет е, пренастройте психиката си и ще получите чудесни резултати. 

Направете няколко базови упражнения за мускулна група извършени с дъмбели и гири и довършете мускула с ластични ленти. Аз разсъждавам така! - във фитнес залата правите първо базовите упражнения с дъмбели и щанги и после довършвате мускулите със скрипец. Е, сега вместо щанга, ще правите упражнения с дъмбели, а вместо скрипец ще направите серии с комплект ластици.

Ластиците за тренировка са чудесен начин да тренирате мускулите си по различен начин, отколкото вероятно сте правили преди. Освен това те имат някои предимства, които нямат гирите и щангите. На първо място, те са леки и заемат малко място. Можете да ги вземете навсякъде и лесно да тренирате с тях у дома или на открито. В настоящата "ковид-19 пандемия" това несъмнено е тяхното безспорно предимство.

Ползи от използването на ластици за тренировки

Ясно е, че упражненията със свободни тежести са в основата при покачване на мускулна маса и при диети за изчистване на мазнините. Но ластиците за тренировка също могат да бъдат ефективни. Може да се използват в моменти, когато искате да разнообразите Вашата програма или нямате възможност поради изолация, пътуване или липса на възможност за посещаване на фитнес зала. От личен опит мога да кажа, че тренировките с ластици са ефективен начин за натоварване на мускулите в домашни условия или сред природата. Добре е да се комбинират с упражнения с дъмбели и гири, но дори и да нямате тази възможност, пак може да направите ефективна тренировка.

Увеличен обхват на движение 

Докато машините ограничават обхвата на движение, налагайки началото и края на движението предварително, а в много случаи и налагайки специфичен (не непременно оптимален) път на движение, ластичните ленти позволяват упражнението да се изпълнява в пълния обхват на движение. Без да форсира неестествен път на движение.

По-голямо напрежение от върха на концентричната фаза

Когато вдигате щанга или дъмбели, силата действаща върху мускулите, които работят в движението, се променя в зависимост от това къде се намирате в движението (мускулното напрежение не е постоянно). За повечето упражнения със свободни тежести мускулната сила е най-голяма в средата на движението, докато в пика на концентричната част от движението мускулният тонус е почти нулев.

По-различно е, когато тренирате с ластик. Лентите със съпротивление поддържат мускулите опънати през цялото движение и напрежението се увеличава, когато гумата се разтяга. Още през първата тренировка ще усетите, че в пика има мускулна контракция, която се различава много от тази при тренировки с уреди и свободни тежести. Напомпването и чувството за пълноценна серия е уникално.

Те ви позволяват да изпълнявате еквивалентите на повечето упражнения и движения

Благодарение на Ластици с дръжки или ленти, можете да имитирате почти всички движения, които обикновено правите с фитнес уредите. Клякане, лежанка, гребане, мъртва тяга, разтваряне за странично рамо, придърпване към брадичката, сгъване за бицепс, френско разгъване за трицепс. Ако имате Ластици, можете да правите тези и много други упражнения, които натоварват всички мускулни групи - крака, гърди, гръб, рамо, трицепс, бицепс, трапецовиден, предмишници.

Те са лесни за носене и са на ниска цена

Отиваш на почивка, нямаш възможност да правиш тренировка във фитнеса - няма проблем. Поради факта, че ластиците са малки и леки, те могат да бъдат взети навсякъде и лесно да направите тренировка у дома или на открито. Още един плюс е, че тези фитнес аксесоари са на ниска цена и са достъпни за всеки. Може да се възползвате от най-ниски цени на фитнес ластици от Fitnessdobavki.bg.

Те помагат при рехабилитация и травми

В случай на травма и не можете да използвате тежести. Обикновено обаче е възможно да се правят упражнения с ластици, благодарение на които връщането ви в пълна форма е по-бързо.

В заключение - Можете ли да направите качествена тренировка с ластици?  

Ако трябва да отговорите на въпроса с една дума - Да. Лентите за упражнения дават резултати, сравними с тежестите по отношение на силата и мускулния растеж. Важно е обаче правилно да се използват и да се осигури постоянна прогресия в тренировката. За разлика от силовите тренировки, при които можете просто да увеличавате натоварването редовно, прогресията на съпротивлението при ластиците и лентите може да бъде малко по-трудна за постигане. Трябва да си осигурите комплект ластици за тренировка в които има с различно съпротивление. Така ще увеличите броя повторения и / или серии и промените съпротивлението на използваните ластици, и ще можете да осигурите значим напредък.  "Има ли желание има и начин"!

автор: Иван Пашов

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В борбата с излишните килограми сме склонни да правим какво ли не. Ограничаваме храната, тренираме правим кардио и прочие. Днес обаче... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една тренировка, за която ще са ви необходими само два дъмбела, а ако са раязглобяеми още по-добре.... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Напоследък по независещи от нас причини ни се наложи да тренираме в домашни условия. Да, не е като в залата, но... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Масивни Ръце и Рамене

Научете, как бодибилдинг пионерите са развивали своите ръце и рамене, в обем и сила, при това в далечните времена на "предстероидната ера".

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Виж още