Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Легенди на Бронзовата Ера - Георг Хекеншмит

2 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 фев. 21 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Всички сме чували за Златната ера на бодибилдинга, за Арнолд и другите момчета, направили културизма един от най-разпознаваемите спортове. Но всичко започва далеч по-рано, в началото на 20-ти век и Бронзовата ера, следват 40-те и 50-те години на Сребърната ера и дойде ред на Златната, която вече всички знаем.

Днес ще видим един от най-ярките представители на Бронзовата ера, олицитворението на сила и мощ, Георг Хекеншмит. Някой могат да свържат фамилията му с Хекен клековете и ще са прави. То носи неговото име, неговият откривател. Макар, че в оригинал упражнението няма нищо общо с машината за хекен клек.

Освен това Георг Хекеншмит се счита и баща на бенч-пресите. Търсейки начин да стане по-силен в изхвърлянето на щанга с една ръка над главата ( най-популярното силово упражнение в началото на 20-ти век), Хекеншмит решава да засили раменните и гръдните си мускули. За целта започва да вдига щанга легнал на пода, упражнение, което и днес е известно на силовите атлети.

Но кой всъщност е Георг Хекеншмит?

Карл Юлий Хакеншмит е роден на 1 август 1877 в Естония и е от смесен германо-шведски произход. Той напрактика става най-силния човек за времето си и има такива постижения, че е трудно да повярва човек. Невръстен младеж на само 16 години повдига малък кон и печели бас. В последствие успява да изтласка щанга с една ръка над глава от 125 кг, с което подобрява световният рекорд на Юджийн Сандов.

Хакеншмит е уникален атлет, много добър плувец, колоездач и най-вече борец! През цялата си кариера в периода 1901-1911 година има над 3000 борби и само 2 загуби, при това само от един борец (Франк Гоч известен с "мръстната" си тактика, която често води до осакатяване на съперниците му)

Едно от постиженията му, което показва, че не е обикновен „силач“ е прескачане на кухненска маса от място цели 100 пъти! Уникално! А, вие колко пъти може да прескочите масата у вас?! Аз лично не мога, поне не и кухненската. 🙂

Относно храненето си Хекеншмит е наблягал на млякото (около 5 литра на ден), чисто от мазнини месо, яйца, овес, плодове и зеленчуци. Така, заедно със здравите тренировки изгражда впечатляващата си фигура от около 95 кг, при ръст 176 см. Тези килограми са разпределени върху огромен гръден кош от 132 см, ръце по 48 см и бедра от по 70 см и забележете врат 55 см. Никак не е зле, нали?!

Научи как Старите билдери от "Бронзовата ера" са развивали мускулите си големи и силни!

Сподели с приятели
Протеин

Подобни статии

Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както не веднъж е ставало дума, ние сме фенове на "старите" билдери и физиките които те демонстрират. Тела като на Джон... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще видим една доста интересна тренировка за гърди на един легендарен билдер от 50-те години на миналия век. Лерой Колбърт... Прочети повече

2 коментара

  1. За сега не разполагаме с такава информация, но намерим ли ще я пунликуваме 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Виж още