петък , 10 юли 2020
Начало » Тренировки » Опитай най-старият сплит – 2
BRAWN Бодибилдинг без Стероиди
Опитай най-старият сплит – 2

Опитай най-старият сплит – 2

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Преди много, много време старите билдери са тренирали цялото си тяло три пъти седмично. Този подход е изградил едни от най-добрите тела в историята, като Джон Гримек, Стив Рийвс, Клакси Рос и много други.

Някъде през 50-те години на миналия век се появява и първия сплит в историята. Той е бил супер прост, но същевременно страшно ефективен. Билдерите, които са желали да тренират по-често и с повече упражнения мускулните си групи разделяли тялото на две или иначе казано на горна част и долна част. В една тренировка се тренират всичи мускули от едната половина, а в следващата от другата половина. Така вместо три тренировки в седмицата билдерите са имали от 4 до 6 тренировки. При 6 тренировки се редуват горна и долна част от понеделник до събота и в неделя се почива. А, при четири тренировки вижте варианта по-долу:

Понеделник – Четвъртък: ГОРНА ЧАСТ

  1. Бенч-преси – 4х10,8,6,6
  2. Набиране – 4х макс
  3. Раменни преси с щанга – 4х10,8,6,6
  4. Гребане на долен скрипец – 3х12,10,8
  5. Флайс от наклон – 3х12,10,8
  6. Сгъване с щанга от стоеж – 3х12,10,8
  7. Френско разгъване от лег – 3х12,10,8

Вторник – Петък: ДОЛНА ЧАСТ

  1. Клек с щанга – 4х15,12,10,10
  2. Тяга с прави крака – 4х15,12,10,10
  3. Напади – 3х15,12,10
  4. Сгъване от лег – 3х15,12,10
  5. Прасци на машина прав – 4х15,12,10,10
  6. Повдигане краката от вис – 2х10-15
  7. Коремни преси от наклон – 2х15-20

 

 

Най-добрия метод за Сила и Мускулна Маса!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. Александър

    Кой сплит бихте препоръчали за увеличаване на мускулна маса? Този, цяло тяло или Бутащи/Дърпащи/Крака

    • Александър Георгиев

      Здравей Александър, няма универсално най-добър сплит. Всичко се свежда до метода „проба-грешка“ и нагласяне спрямо индивидуалните нужди!

      Лично аз препоръчвам следната схема – 1. Цяло тяло – 2-3 пъти седмично, за няколко месеца или докато дава резултат. 2. „Горна-Долна част“ – 3 пъти седмично, като се редуват – отново за няколко месеца или докато дава резултат и накрая 3. Бутам-Дърпам-крака.

      Всичко зависи от тежестите които се използват и възстановяването между тренировките!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*