Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Клякане: най-доброто упражнение - Пири Рейдър

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 18 авг. 19 от Александър Георгиев

Без съмнение, клякането е най-доброто от известните упражнения за натоварване на цялото тяло. За подобряване на здравето и повишаване енергията. Подобрява функцията на вътрешните органи и не на последно място за бързо нарастване на мускулната маса. Разбира се, това е смело изказване, но това е истината!

В историята на  американският бодибилдинг е имало време, когато клякането е разглеждано – като второстепенно упражнение!!! Считало се е , че ръце и раменете са по-важни за културисти и щангисти. Обаче, с времето отношението към клякането се изменило!

Благодарение на няколко  теоритици, които разяснили, че клякането се явява ценно упражнение. След това и атлети, които започнали активно да го използват в своите тренировки. Щангистите например разбрали, че единствения начин, по който могат да победят другите е да имат достатъчно сила в краката и по-конкретно  в бедрата!

В дните на Алан Колверт и Джордж Джоует се е считало, че клякането -  е едно от второстепенните упражнения, след сгъването за бицепси или тяга. Понеже  упражнението е много тежко, много от културистите и щангистите го изключили от своите програми. Това разбира се значително намалило предела на собствените им възможности без дори да подозират за това!

Борецът и "силач" от миналото Хенри Стайнборн  пристигнал в Америка от Германия. По време на Първата световна война бил в лагер за военнопленници. Той постоянно правил клекове със саморъчно направена щанга. В последствие забелязал, че при увеличаване на тежестите при клякането се увеличава силата и останалите упражнения. Този човек притежавал потресаващо телосложение и много години бил един от най-добрите борци.

Друг млад щангист, който възприел идеята на Стайнборн и започнал активно да тренира клякане, бил Марк Бери. Той успял да качи 20 кг мускулна маса за много кратък срок, благодарение основно на клека. По-късно той станал редактор на сп.”Сила”. Там при всяка възможност пропагандира клекането, като упражнение даващо максимален прогрес при вдигането на тежести и при културизма. Атлети, последвали съвета на Бери и постигнали прогрес благодарение на клякането, му писали, а той публикувал  писмата на страниците в своето списание!

Джоузеф Къртис Хайз натрупал за месец почти 20 килограмова маса /което било невероято за това време/ правейки само клекове. Тренировката на Хайз се състояла само от три серии клякане!

До това време, преди Хайз да започне своя експеримент с кляканията, аз загубих около 12 години неуспешни опити да развия тялото си и увелича теглото си. Аз тежах 58 килограма при ръст 179,5 см и в продължение на 3 години  никакви тренировъчни методики не ми помагаха. Прочитайки публикациите на Хайз реших, това е!

Най-накрая намерих, това което ми е нужно – тайната на мускулния растеж! Моята тренировъчна програма  се състоеше от клякания, набирания и повдигане зад врат. Тренирах  два пъти в седмицата, правейки една серия по 20 повторения клякане и по 2 серии от 10-15 повторения при останалите упражнения.

Първият месец качих 4,5 килограма чиста мускулна маса! Не е много по днешните стандарти, но за човек, който не можа да качи и килограм в продължение на няколко години, беше великолепно! През следващите две години увеличих мускулната маса с 32 килограма. След това станах шампион на Средния запад по вдигане на тежести в тежка категория, а това значи – шампион на щатите Северна Дакота, Небраска и Западна Айова.

Не съм единствения, който хвали това упражнение. То е необходимо за всеки щангист – явява се ключа  към сила и мощ. Днес много от известните културисти използват това упражнение в своите програми, постигайки прекрасни резултати.

Много години назад Боб Хофман беше опозиционно настроен към клякането, като упражнение за щангисти. Обаче в течение на няколко години промени своето мнение и вече е  съгласен, чеклякането е краля сред упражненията.

Много години сп. "Iron Man" беше единственото, което пропагандираше клякането, като най-доброто упражнение. Днес  упражнението получи заслужено признание. Ние не говорим за това, че културисти и щангисти са длъжни да правят само клякания – това би било глупост! Но считаме, че много от атлетите не отделят достатъчно време на това упражнение, а това е грешка.

Особено важно е клякането през ранния стадии на развитие при трениращите културизъм. Разбира се -  получил желания размер, атлета може да премине към други  упражнения за краката – даващи сепарация и форма, но в самото начало всеки човек е длъжен да работи интензивно именно  при  клякането!

/Статията е публикувана за първи път  в сп. "Iron Man" юли 1955 година./

превод: Явор Попов
източник: www.athlete.ru
Сподели с приятели
Протеин

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както не веднъж е ставало дума, ние сме фенове на "старите" билдери и физиките които те демонстрират. Тела като на Джон... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще видим една доста интересна тренировка за гърди на един легендарен билдер от 50-те години на миналия век. Лерой Колбърт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Наскоро отново прочетох една мисъл, че "който иска да надникне в бъдещето, трябва да стъпи върху историята". Няма нищо по вярно... Прочети повече

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Виж още
muskuli