Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Опитай Мъртва тяга с Дъмбели

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 юли 19 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели?

Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека помисли пак. Мъртва тяга с дъмбели е едно супер ефикасно упражнение и в някои аспекти е дори по-добро от това с щанга. Защо ли?

Отговора е в разположението на ръцете. Ако правите стандартна мъртва тяга къде са ви ръцете? Почти пред тялото. Това при някои представлява проблем при издърпване на тежестта, тъй като лоста на практика трябва да „остърже“ краката ви, а натоварването на кръста е такова, че миг невнимание и може нещо да се прецака!

Как да правим тяга с дъмбели? 

Поставете два дъмбела на пода, нека бъдат успоредни един на друг. Застанете между тях. Заемете изходна позиция за стандартна тяга и хванете дъмбелите, сега се изправете бавно. Когато сте абсолютно прави, стегнете гърба. В този момент ще усетите, че контракцията в гръбните мускули е доста по-пълна от варианта с щанга. След 1-2 секунди в пикова концентрация се върнете в изходна позиция, докато дъмбелите докоснат пода.

Освен стандартната тяга, с дъмбели можете да правите и тяга с прави крака. Тук дъмбелите са пред нас и един до друг, като наподобяват положението на лоста при тягата с щанга. Това е и любимо мое упражнение. По метода на „проба – грешка“ аз открих,че при тяга с прави крака и дъмбели усещам много по-добро разтягане и съответно натоварване в задните бедрени мускули от колкото варианта с щанга.

С риск да се повторя мъртвата тяга заедно с клека са двете най-продуктивни упражнения в бодибилдинга. Ако някой иска реален напредък, то той трябва да ги прави. Както клека, така и тягата имат различни алтернативи и идеята в днешната статия е да ви даде още една 🙂

 Без значение дали сега започвате или тренирате от години , тази книга може да бъде вашия верен тренировъчен партньор! Над 100 упражнения и техните варианти, с илюстрации, описания и напътствия!

Научи Повече!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искате ли упражнение, което да удря широкия гръбен мускул без да товари бицепсите? Може би се сещате за пуловер? Разбира се това... Прочети повече

5 коментара

  1. Много ме е страх от мъртвата тяга, заради риска от сериозна травма и негативни последици до края на живота. Техниката ми куца със щанга, затова правя румънска тяга с дъмбели , като краката са изправени. Доста ми е по-лесно като изпълнение .Сашо да те питам нещо. Начинаещ съм, тренирам от три месеца . Влязох в залата 80 кг и след 3 месеца тренировки свалих на 77 кг (уж тренирам за маса 🙂 ) . Сашо да те питам нещо. Начинаещ съм, тренирам от три месеца . Влязох в залата 80 кг и след 3 месеца тренировки свалих на 77 кг (уж тренирам за маса) 🙂 Правя основно тяга , клякане , лег и бицепсово сгъване и скрипец за гръб. Качих 3 см в ръцете, бедрото 2 см и 3 см в гръдния кош, изглеждам по- добре , обаче теглото ми падна. Предполагам,че съм загубил мазнини , защото няма логика да раста, а да губя тегло ? Талията не я премерих в началото , но ми се струва доста по изчистена.

    1. Начинаещите винаги имат първоначален добър прогрес. Това е добре, че си качил обиколки, но няма да продължи дълго. За да вдигнеш килограмите, трябва ти повече храна и калории. Загубата на килограми показва, че изгаряш повече калории от колкото приемаш.

  2. Здравейте,
    Какви упражнения и какви серий с дъмбели препоръчвате за оформяне на бицепс?

    1. Добра комбинация е:
      1. Сгъване с дъмбели прав - 3х8-10
      2. Концентрирано сгъване - 2х10-12

  3. zdr napravete i statiq za hora sas problemi v krasta koito ne mogat da pravqt tqga klekove i voeni presi sas koi moje da gi zamenim i pak da ima napredak

Вашият отговор на Галин Петров Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар