петък , 23 август 2019
Начало » Упражнения » Преден Клек – добрата алтернатива
Преден Клек – добрата алтернатива

Преден Клек – добрата алтернатива

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Писнало ли ви е да клякате?!

Ако е така, то имам една лоша новина за вас – без клякане работата няма да стане! Тези от вас, които  са прочели книгата „СУПЕР КЛЕКОВЕ“  вече знаят за какво говоря. Ако искате да качвате мускулна маса клякайте! Истина стара колкото света…

Много хора не клякат „имали си крака“ 🙂  Клека е основно упражнение, то натоварва цялото тяло и влияе върху метаболизма и хормоналните ни нива. Ако търсите “нещо с анаболен ефект, ама да е натурално“ то взимайте щангата и клякайте!

Дотук с клека има си цяла статия за него. Днес ще ви предложа една ефективна алтернатива, клякане с щанга на гърди или както повечето го наричат преден клек.

Упражнението преден клек е доста подценявано, а не бива. Може би причината за това е незнанието как да се изпълнява. Което до някъде е логично!

Най-големия проблем е поддържането на лоста. Има два начина на придържане на щангата върху раменете. Първия начин е тип „щангист“ държите лоста с хват малко по-широко от раменете. Лактите сочат нагоре така, че ръцете да са успоредни на пода. Дланите гледат нагоре, а лоста лежи на предната част на раменете и горната част на гърдите.

Ако усещате, напрежение върху китките по-голямо отколкото може да понесете, то пробвайте втория начин. Тук кръстосваме ръцете пред гърди и с пръстите придържаме лоста който лежи на раменете ни. Отново  лактите трябва да са на високо и отново ръцете трябва да са успоредни на пода.

Ето и кратко описание на движението.

  1. Нагласете стойката за клек така, че лоста да ви се пада малко по-ниско от нивото на раменете.
  2. Вземете лоста по един от двата начина и отстъпете 1-2 крачки назад.
  3. Дръжте гърба изправен и лактите напред и нагоре
  4. Краката са разтворени малко по-широко от раменете и стъпалата гледат на вън.
  5. Сега поемете дълбоко въздух и клекнете до долу – точно така пълен клек или както казва Том Плац „задника до петите“ – не го приемайте буквално, но определено е добре да се кляка до долу.
  6. Стигнете ли най-ниското ниво тръгнете веднага на горе, започнете да издишате когато преминете мъртвата точка на движението.
  7. Направете го отново и отново 🙂

Предния клек е чудесна алтернатива на стандартния клек, разбира се не може да го замени напълно, но определено може да е полезен за развитието на бедрата ви!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*