Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренирай отвъд отказа с "Почивка - Пауза"

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 04 май 19 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес искам да поставя на фокус един тренировъчен принцип, който е сред най-ефективните в повишаването на силата и мускулната маса!

Метода "почивка-пауза" въпреки, че има много разновидности лежи в основата на две от най-популярните тренировъчни схеми. Heavy Duty на Майк Менцер и Doggcrapp на Данте Трудел! И двамата са стигнали до извода, че с почивка-пауза могат да повишат интензивността и да накарат мускулите да работят отвъд възможностите си.

Докато Менцер вмъква почивка-пауза в последното най-високо интензивно ниво на Heavy Duty, то Данте Трудел поставя метода в основата на своята програма. Ето как двамата прилагат почивка-пауза.

Майк Менцер – както споменах по-горе метода се използва в най-крайния и най-интензивния етап на Heavy Duty. При него вече не е достатъчно да се правят серии с  80-90% от максимума. В една такава "обикновена" серия само последното повторение се прави с 100% усилие! Повторението след което не можем нищо друго да направим.

Тук Менцер решава да стигне по-далеч, като прилага метода така,че да направи серия от 3-4 или 5 повторения с 100% усилие всяко. След няколко загряващи серии поставя тежест с която може да направи едно единствено повторение. След на кратка почивка от 15-20 секунди прави още едно. След още 15-20 секунди прави още едно и така минимум 3 до максимум 5 повторения! Когато стигне до 5-то, повишава тежестта за следващата тренировка.

Въпреки,че Менцер е правил това в пика на кариерата си, то той в тренировките, които препоръчва се ограничава до по-долните етапи на Хеви Дюти, тъй както  метода е супер интензивен и може да бъде опасен и с обратен ефект!

Данте Трудел  – система Doggcrapp нашумява през 90-те години на миналия век. Данте Трудел въпреки,че никога не се е състезавал е спомогнал за покачването на стотици килограми мускули. Ето как протича една серия по тази схема. Нагласяме тежестта така,че да можем да направим 6 до 8 повторения до отказ. Почиваме 15-20 секунди като поемаме 10-15 дълбоки глътки въздух и правим още 3-4 повторения до отказ, повтаряме почивката и финални 2-3 повторения до отказ.

Така в рамките само на една серия стигаме до три отказа.Серията се състои общо от 11 до 15 повторения, след като минем 15-те качваме тежестта.

Общо взето това е, хубаво е да се помисли върху тази възможност. Ако скоро не сте повишавали тежестите, с които работите, ако търсите нов стрес за мускулите си, то опитайте ПОЧИВКА – ПАУЗА!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още