Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Разтърси Рамената с Военни преси

8 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 24 май 19 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да разгледаме едно мощно упражнение от Старата школа! Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е напълно забравено! А, не бива да е така!

Военните преси е може би най-доброто упражнение за натрупване на мускулна маса върху целия раменен пояс. Като бонус може да добавим и трицепсите, които поемат не малка част от лъвския пай!

Преди много години, повече от 60, популярността на това движение е толкова голяма, че военните преси са били включени в списъка с олимпийските движения. А, до средата на 70-те години на двадесети век  са били изпълнявани редовно на състезания.

Популярността на това базово упражнение се заражда в началото на 20-ти век. То дори е било по-предпочитано от повдигането на щанга от лег. Всъщност повдигането от лег  много рядко е било изпълнявано от някой , по това време основното движение за гърди са били кофичките.

Защо Военните преси се изпълняват от стоеж?

Логично – когато сме прави вкарваме в движението повече мускулни групи. Едни са заети да подвигнат тежестта, а други да стабилизират движението. Това особено се усеща в края на всяко едно повторение, когато тежестта е над главата ни. Тогава цялото тяло е стегнато с една единствена цел да задържи тежестта там горе.

Ангажирането на много мускулни групи прави това упражнение едно от възможно най-базовите. Препоръчва се да бъде изпълнявано в основни програми, когато целта ние предимно натрупване на мускулна маса и покачване на силата.

Как се изпълнява?

Сложете лоста на стойките за клек, добър вариант е и във силова клетка, където да се поставят ограничителите на нивото на раменете за по-голяма безопасност. Застанете пред лоста, краката са с разкрач малко по-тесен от раменете. Хвата е раменен или съвсем малко по-широк. Сега откачете щангата от стойките отпуснете така, че да докосне горната част на гърдите и от там изтласквайте право нагоре. Всъщност движението придобива лека форма на дъга. Тъй като щангата трябва да мине покрай лицето ви и след това да отиде леко назад, за да застане точно над главата.

След като задържите тежестта над главата си за 1-2 секунди бавно отпуснете до изходната позиция, а именно до горната част на гърдите. Когато достигнете по-големи тежести за работните си серии, може да използвате и колан за кръста, тъй като напрежението там ще е по-голямо.

Старите културисти са си взимали щангата от земята, изхвърляли са я до гърди и от там започват пресите. Раменните преси от седнало положение са се появили по принуда. Те били изпълнявани от хора с проблеми в кръста. Здравите не са си и помисляли за друг вариант!

Когато тежестта е била твърде голяма те са си помагали с краката, като леко са приклякали и след това са изтласквали тежестта на горе използвайки създалата се инерция. Това всъщност е добър метод за читинг във финалните 1-2 повторения на последната работна серия!

Ако търсите нещо мощно, което да разтърси  раменете, ако искате да си пробвате силата или просто търсите разнообразие – Опитайте!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

8 коментара

  1. Здравейте и от мен. Какво мислите за раменна военна преса с крива щанга зад врата. Така започнах да ги правя, свикнах и като че ли ми е по удобно.

    1. Щом ти е удобно и има резултат значи е ОК 🙂 По принцип упражненията зад врат поставят раменните стави в неблагоприятна позиция, но има хора на които това не им пречи. Така, че ако не ти причинява болка и дискомфорт прави го.

  2. Може ли да разясните малко разликата между тренировка за сила и хипертрофия, трябва ли да се редуват и изобщо трябва ли ако съм начинаещ или средно напреднал, не знам как се води ( 9 месеца стаж в залата)?

    1. Здравей Майкъл, силата и хипертрофията върят ръка за ръка.За целта просто трябва се стремиш да повишиш тежестите в упражненията които праявиш за 6 до 10 повторения. Когато напреднеш може веднъж или два пъти в годината да вкарваш чисто силова тренировка.

  3. Бих допълнил също при правенето на раменни преси прав,да се стяга задника ,и така да се намали напрежението в кръста.

  4. Здравейте,правенето на военни преси прав на смитмашина ,добра алтернатива ли е,тъй като имам контузия в кръста и абсолютно свободната тежест би могла да е малко опасна.

    1. Здрасти Десислав, в твоя случай бих препоръчал да правиш раменни преси с щанга, дъмбели или на смит машина от седеж с облегалка на гърба – тя ще отнеме от напрежението в кръста!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар