четвъртък , 19 септември 2019
Начало » Упражнения » Разтърси Рамената с Военни преси
Разтърси Рамената с Военни преси

Разтърси Рамената с Военни преси

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да разгледаме едно мощно упражнение от Старата школа! Това е поредното уникално упражнение, което поради неясни причини се използва твърде рядко днес. Дори може да се каже, че е напълно забравено! А, не бива да е така!

Военните преси е може би най-доброто упражнение за натрупване на мускулна маса върху целия раменен пояс. Като бонус може да добавим и трицепсите, които поемат не малка част от лъвския пай!

Преди много години, повече от 60, популярността на това движение е толкова голяма, че военните преси са били включени в списъка с олимпийските движения. А, до средата на 70-те години на двадесети век  са били изпълнявани редовно на състезания.

Популярността на това базово упражнение се заражда в началото на 20-ти век. То дори е било по-предпочитано от повдигането на щанга от лег. Всъщност повдигането от лег  много рядко е било изпълнявано от някой , по това време основното движение за гърди са били кофичките.

Защо Военните преси се изпълняват от стоеж?

Логично – когато сме прави вкарваме в движението повече мускулни групи. Едни са заети да подвигнат тежестта, а други да стабилизират движението. Това особено се усеща в края на всяко едно повторение, когато тежестта е над главата ни. Тогава цялото тяло е стегнато с една единствена цел да задържи тежестта там горе.

Ангажирането на много мускулни групи прави това упражнение едно от възможно най-базовите. Препоръчва се да бъде изпълнявано в основни програми, когато целта ние предимно натрупване на мускулна маса и покачване на силата.

Как се изпълнява?

Сложете лоста на стойките за клек, добър вариант е и във силова клетка, където да се поставят ограничителите на нивото на раменете за по-голяма безопасност. Застанете пред лоста, краката са с разкрач малко по-тесен от раменете. Хвата е раменен или съвсем малко по-широк. Сега откачете щангата от стойките отпуснете така, че да докосне горната част на гърдите и от там изтласквайте право нагоре. Всъщност движението придобива лека форма на дъга. Тъй като щангата трябва да мине покрай лицето ви и след това да отиде леко назад, за да застане точно над главата.

След като задържите тежестта над главата си за 1-2 секунди бавно отпуснете до изходната позиция, а именно до горната част на гърдите. Когато достигнете по-големи тежести за работните си серии, може да използвате и колан за кръста, тъй като напрежението там ще е по-голямо.

Старите културисти са си взимали щангата от земята, изхвърляли са я до гърди и от там започват пресите. Раменните преси от седнало положение са се появили по принуда. Те били изпълнявани от хора с проблеми в кръста. Здравите не са си и помисляли за друг вариант!

Когато тежестта е била твърде голяма те са си помагали с краката, като леко са приклякали и след това са изтласквали тежестта на горе използвайки създалата се инерция. Това всъщност е добър метод за читинг във финалните 1-2 повторения на последната работна серия!

Ако търсите нещо мощно, което да разтърси  раменете, ако искате да си пробвате силата или просто търсите разнообразие – Опитайте!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

4 коментара

  1. Христо

    Бих допълнил също при правенето на раменни преси прав,да се стяга задника ,и така да се намали напрежението в кръста.

  2. Десислав

    Здравейте,правенето на военни преси прав на смитмашина ,добра алтернатива ли е,тъй като имам контузия в кръста и абсолютно свободната тежест би могла да е малко опасна.

    • Александър Георгиев

      Здрасти Десислав, в твоя случай бих препоръчал да правиш раменни преси с щанга, дъмбели или на смит машина от седеж с облегалка на гърба – тя ще отнеме от напрежението в кръста!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*