вторник , 18 юни 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Какви са размерите на Идеалната фигура
Какви са размерите на Идеалната фигура

Какви са размерите на Идеалната фигура

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Мечтата за хармонично развито тяло е най-силния мотив, който може да ни вкара в залата. Има много формули за определяне на идеалните размери, но те не са абсолютно приложими за всеки един човек.

Например формулата на Брок изисква един здрав мъж да тежи толкова килограми колкото се получава като от ръста в сантиметри извадим числото сто. На пример ако сме високи 175 см то според тази формула трябва да тежим 75 кг! Разбира се този критерий за бодибилдинга не е достатъчен. Защото не казва нищо за съотношението между мускулна тъкан и мазнини.

Например културист, който тежи 85 килограма при ръст 175 може да изглежда далеч „по-строен“ от човек тежащ „идеалните“ 75 кг. За нуждите на бодибилдинга Джо Уайдър създава примерна таблица с идеалните размери. Тя е чудесен инструмент за упътване и насочване в изграждането на перфектната фигура.

 ръст врат гръд.кош талия ръце бедра прасец
157,5 36,8 104,1    72,6  36,8  52,3  36.8
160   38,1 106.7    74,5  38,1  54,1  38,1
165   38,6 108      75,2  38,6  55    38,6
167,5 39,4 109,2    76,2  39,4  56    39,4
170   40,0 110,5    77,0  40,0  56,6  40,0
172,5 40,6 111,8    77,7  40,6  57,5  40,6
175   41,2 113,0    78,8  41,2  58,5  41,2
177,5 41,9 114,5    79,5  41,9  59,2  41,9
180   42,4 115,6    80,5  42,4  60    42,4
182,5 43,2 116,8    81,3  43,2  61    43,2
185   43,7 118,0    82,0  43,7  61,7  43,7
187,5 44,5 119,6    82,8  44,5  62,5  44,5
190   45   120,7    83    45    63,5  45

Всички размери са в сантиметри

Как се измерват отделните обиколки?

Добре е измерванията да стават по едно и също време на деня, а ако в този ден имате тренировка то задължително се мерите преди нея. Мускулите се мерят „студени“ т.е. без да ги напомпваме 😉

Измервайте гръдния кош при максимално вдишване, а талията при хлътнал на вътре корем, така измерванията са най-надеждни тъй като в отпуснато състояние вероятността за грешка е твърде голяма. Ръцете се мерят в максимално свито състояние, а бедрата и прасците в най-широката им част.

Добре е тези измервания да стават веднъж месечно. Така е най добре и ще имате възможност за реална оценка на прогреса. Не се вманиачавайте мускулите растат бавно не е нужно да ходите с по два метъра и да се мерите през ден.

Измервайте се преди да започнете дадена програма или диета, а после поне след месец.Разбира се това не е идеална формула и ние не живеем в идеален свят, за това нека приемен тези данни просто като ориентир!

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*