тренирай

Какви са размерите на Идеалната фигура

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 28 мар. 19 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Мечтата за хармонично развито тяло е най-силния мотив, който може да ни вкара в залата. Има много формули за определяне на идеалните размери, но те не са абсолютно приложими за всеки един човек.

Например формулата на Брок изисква един здрав мъж да тежи толкова килограми колкото се получава като от ръста в сантиметри извадим числото сто. На пример ако сме високи 175 см то според тази формула трябва да тежим 75 кг! Разбира се този критерий за бодибилдинга не е достатъчен. Защото не казва нищо за съотношението между мускулна тъкан и мазнини.

Например културист, който тежи 85 килограма при ръст 175 може да изглежда далеч "по-строен" от човек тежащ „идеалните“ 75 кг. За нуждите на бодибилдинга Джо Уайдър създава примерна таблица с идеалните размери. Тя е чудесен инструмент за упътване и насочване в изграждането на перфектната фигура.

 ръст врат гръд.кош талия ръце бедра прасец
157,5 36,8 104,1    72,6  36,8  52,3  36.8
160   38,1 106.7    74,5  38,1  54,1  38,1
165   38,6 108      75,2  38,6  55    38,6
167,5 39,4 109,2    76,2  39,4  56    39,4
170   40,0 110,5    77,0  40,0  56,6  40,0
172,5 40,6 111,8    77,7  40,6  57,5  40,6
175   41,2 113,0    78,8  41,2  58,5  41,2
177,5 41,9 114,5    79,5  41,9  59,2  41,9
180   42,4 115,6    80,5  42,4  60    42,4
182,5 43,2 116,8    81,3  43,2  61    43,2
185   43,7 118,0    82,0  43,7  61,7  43,7
187,5 44,5 119,6    82,8  44,5  62,5  44,5
190   45   120,7    83    45    63,5  45

Всички размери са в сантиметри

Как се измерват отделните обиколки?

Добре е измерванията да стават по едно и също време на деня, а ако в този ден имате тренировка то задължително се мерите преди нея. Мускулите се мерят „студени“ т.е. без да ги напомпваме 😉

Измервайте гръдния кош при максимално вдишване, а талията при хлътнал на вътре корем, така измерванията са най-надеждни тъй като в отпуснато състояние вероятността за грешка е твърде голяма. Ръцете се мерят в максимално свито състояние, а бедрата и прасците в най-широката им част.

Добре е тези измервания да стават веднъж месечно. Така е най добре и ще имате възможност за реална оценка на прогреса. Не се вманиачавайте мускулите растат бавно не е нужно да ходите с по два метъра и да се мерите през ден.

Измервайте се преди да започнете дадена програма или диета, а после поне след месец.Разбира се това не е идеална формула и ние не живеем в идеален свят, за това нека приемен тези данни просто като ориентир!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако все още, нямате резултатите, които искате, най-вероятно някъде нещо бъркате. Без значение дали сте новаци в залата или пък тренирате... Прочети повече
Др. Кен Лейстнър: - Когато говоря на някого за серия състояща се от 50 повторения, то човека си мисли едно от двете:  "Това копеле съвсем... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още