сряда , 26 юни 2019
Начало » Хранене » Топ 10 на най-добрите източници на протеин
Топ 10 на най-добрите източници на протеин

Топ 10 на най-добрите източници на протеин

№1 – Яйца: Безспорно най-добрия източник на протеин, еталон за висококачествен протеин. Яйцата са с биологична стойност 100 и всеки един протеин се равнява по тази стойност. Едно средно голямо яйце ще ви даде 6-7 грама екстра качество протеин.

№2 – Пуешки гърди: Бялото месо на пуйката е едно от най-богатите меса на протеин с цели 24 гр на 85 гр месо. Това не е всичко пуешките гърди са сред месата с ниско количество на мазнина.

№3 – Телешко месо: Е, това е месото на Старата школа. Билдерите от 60-те и 70-те са „дъвчели“ поне по кило на ден. Това не е всичко, забелязали са, че като наблегнат на това месо и силата расте нагоре. Случайност?! Не, телешкото месо е богат източник на креатин! Тук  имаме 26 гр супер протеин на парче месо от 85 гр.

№4 – Свинско месо: Някой може и да се намръщи, но не подценявайте свинското месо. Разбира се трябва да внимаваме и да си подбираме чисто такова, но повярвайте свинското е супер за качване на килограми. Една пържола от чисто свинско филе от 85 гр, ще даде 24 гр протеин.

№5 – Мляко: Масгейнъра на старите билдери. Един традиционен източник на протеин. Една чаша от 250 мл ще ви даде 8 гр супер протеин. Е, не всеки може добре да усвоява прясното мляко, но за това пък има кисело. Едно обаче е сигурно, млякото е доказан източник във времето, що се отнася до изграждане на мускули.

№6 – Риба тон: Не е традиционната риба у нас, но днес може да си набавим всичко. В 85 гр имаме 22 гр висококачествен протеин. Ако ще ползвате месо от консерва, то нека тя да бъде в „собствен сос“.

№7 – Обезмаслено сирене: На запад обезмасленото сирене се приема за много добър източник на протеин. Ние пък си имаме извара 🙂 Няма как да минем без нея – с 250 гр може да си доставим 28 гр супер млечен протеин!

№8 – Соя: Растителната крава! Това име не е случайно. Соята е много богата на протеин, чийто аминокиселинен профил не отстъпва на този от месото. В 100 гр соя имаме 36 гр протеин!

№9 – Фасул: Супер растителен протеин! Е, не е с биологична стойност като при месото например, но може да е чудесно допълнение на протеини към една пържола например 🙂 В 100 гр фасул имаме 9 гр протеин, а като бонус 25 гр сложни въглехидрати!

№10 – Суроватъчен протеин: Няма как и той е тук! Суроватъчния протеин е „бърз“ протеин, който лесно може да захрани уморените мускули след тренировка. С висока биологична стойност, богат на аминокиселини и лесен за употреба. В една доза от 30 гр имаме 20 до 24 гр ( в зависимост от производителя) висококачествен протеин!

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*