Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренировка за 40+ Втора част - от Светльо Николов

20 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 01 авг. 18 от Александър Георгиев

Здравейте всички приятели на Тренирай.БГ, които сте 40+! Днешната статия не е дискриминация за по-младите. Тя просто е насочена към тези чиято възраст е посочена по-горе, а именно 40+!

Днес на фокус са тренировките с тежести за "по-големите" на възраст момчета! Всички знаем, че заниманията във фитнеса са полезни за всеки. Независимо от пол и възраст. Редовни тренировки  3 пъти седмично могат да подобрят значително качеството ни на живот.

А, Вие уважаеми на тази възраст, отказахте ли се вече от спорта или сте "старички за това"?!На този въпрос аз ще отвърна с усмивка, и може би ще отмина. Но не, не бих Ви от минал и точно този израз би ме накара да се спра при Вас!

Как така сте (сме) старички за това! Напротив, точно сега сме в силата си! Точно сега гърмим с щангите най-здраво. Кой Ви каза, че вече не можете??? Аз пък Ви казвам, че точно сега сте във вихърът си!

Влизайте смело в залата и се впускайте в приключението наречено желязна игра. Мъже ли сте или жени, какво изобщо е значението от кой пол сте. Късайте!!! Не оставяйте някой да ви казва че Вие минало времето!

Тренировки за заети хора от 2 до 3 пъти седмично винаги можете да направите. Тренирайте умно, не с толкова голям обем колкото на младини, но тренирайте. Тренировките от съкратен тип са най-подходящи. Хем щадим нервната система, хем не претоварваме енергийната си система.

Тренирайте с добра подбрана тежест  пазейки се от травми. Ние от тази гилдия  40+ ще  бъдем  винаги в тонус, с висок тестостерон и ще оформяме телата си каквото и да ни струва това. С възрастта мускулите атрофират, направо се стапят, но има ли физическа активност/Покажем ли на тялото си, че се нуждаем от тази мускулна маса, то ще ни отвърне с такава.

Не гледайте наборите, там в по-голямата част положението е трагично. Прегърбени, с тумбаци, изсъхнали, изобщо всякакви положения. За това спортувайте, надъхвайте се, вървете изправени, стъпвайте смело и гордо. Вие сте на 40+ и само може да Ви завиждат.

Нека по-младите да  вземат пример. Нека да се пробват с Вас на тежестите, нека се изпитате един друг. А щом по-младите искат да Ви задминат, значи са видели нещо във Вас. Нещо което искат да вземат. Вашият рекорд на лежанка например или ако щете вашата физическа форма. Кой каза че не можете!?

Аз пък Ви казвам, че можете да се справите с предизвикателството. Все пак сте 40+  а това не е никак за подценяване! Не се оставяйте, нека спорта, тренировките, бъдат в кръвта Ви. Упражнявайте се и така все напред. Все пак сме 40+  нали?  А това не е за подценяване!

Светльо Николов

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искам днес да поговорим за търпението. Едно качество, което е сред топ 3 на успешните хора. Да, знам 21 век сме... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В началото сме на една чисто нова година и на едни 365 чисто нови дни. Как ще ги изпълним това зависи... Прочети повече

20 коментара

  1. Страхотна статия Светльо . Аз започнах на 50+ но резултатите (може всеки да ги види в двете статии които любезно по ликуваха в сайта , за което им благодаря ) опровергават всички твърдения и предръсъдаци относно силовите тренировки и възрастта . Сега дори младите в залата се шегуват с мен че заради такъв като мен политиците вдигали непрекъснато пенсионната възраст .
    Бъди здрав.
    P.S . Изкушавам се дали да пусна видео клип , как тренирам пресата си , а и незнам дали няма да е нахално , и клипове дали се по ликуват тук .

    1. Радвам се че ти хареса статията Ангеле. То младите сега могат да вземат пример от такива като теб. За клиповете трябва да питаш Сашо Георгиев, ще ти отговори веднага. Другото което е, това ще бъде също една добра мотивация. Бъди здрав!

      1. Благодаря Александър , качеството обаче е много лошо . Правен е с личният телефон .

  2. Никога не е късно да се започне трениране с тежести. А ако тренира човек не е нужно да спира, стига да няма ГОЛЕМИ здравословни проблеми! За пример мога да дам, как по времето когато бях в спортното училище мисля че беше 1978 - 79г. и тренирахме на стадион Червено Знаме. една група от дядовци на възраст около 80 години правеха клекове, лег и мъртва тяга под ръководството на тогава д-р Павел Добрев. Целта беше научно изследване което да докаже благоприятното влияние на силовите тренировки върху здравето на човек. Спомням си че единия от дядовците клякаше със 100 клг. Така че причина за здрав човек да не вдига железа няма!
    Поздрави от мен!

    1. Да допълня че не съм спирал да тренирам за дълги периоди от време от както съм започнал през 1976г. Сега съм на 56г. тежа 85клг. Като активен състезател по вдигане на тежести бях в категория до 72хлг. като през подготвителния период обикновено тежах около 75 - 76 клг.

      1. Здравейте ! Аз започнах да тренирам от няколко месеца . На 38 съм и знам , че започвам малко късно , няма да имам време да достигна генетичният си потенциал. Аз съм слаб , ектоморфен тип с доста бърз метаболизъм . Колеги и приятели ми казват да се откажа , защото е много късно за мен . Някои ми казват , че няма да мога да натрупам мускулна маса , защото производството на тестостерон отговорен за мускулния растеж , силно намалява и не е като при двадесет годишните ! Какво бих те ме посъветвали ? Какви тренировки са подходящи за мен ? Благодаря предварително !

        1. Не се отказвай! Не слушай какво ти говорят, тези хора изхождат от собствените си възможности, които не са твои и никога не е късно. Може да не си на 25, но 38 не е кой знае колко. Освен това мъжа е в биологичният си пик прези 30-те и 40-те си години. Бъди внимателен, последователен и търпелив. След няколко години същите тези които ти говорят сега небивалици ще си гризат ноктите от яд 🙂

  3. Къде се намира залата, бих искал да се запознаем и да започна да се занимавам отново с желязната игра?!

    1. Здравей! Залата се намира в Русе, на центъра до централна поща. Страничен вход на пощата където се получават пратки. Срещу входа е залата!

  4. Бат Светльо е изключителен професионалист, тренирам от доста години, но за едно ходене при него и HIT метод такива усещания не бях изпитвал. Респект!

    1. Марио радвам се че ти хареса и усети за какво става въпрос! Следва продължение като дойдеш пак в Русе.

  5. Здравейте, от дълго време следя всички постове по тема бодибилдинг, благодаря на Александър Георгиев за материалите които събира в кратки теми, понеже знаем че силната страна на хората тези дни не е в четенето, а в чатенето, жалко но е факт. Благодаря за интересните статии на Светльо Николов, който за мой късмет познавам лично, а най - хубавото е да ти е треньор, аз почти нямам тази възможност понеже по години вече не живея в България, но когато се прибирам винаги минавам през залата и винаги научавам нещо ново.

  6. Здравейте, в момента съм на 41 г.Тренирам 3 пъти седмично с тежести и отделно кардио.Тренировките са около 1 час, заедно със загрявката.За тези три дни обхващам всички муслулни групи.Тренирам както за сила, така и за хипертрофия.Спзавам и диета, разбира се.

    Мисля, че на тази възраст се справам по-добре от времената, когато бях 25 годишен.Подкрепям Светльо Николов и му пожелавам успех !

    1. Здравей Ветеран.
      Действително сега трябва да приложим наученото от крехките възрасти, и с минималната и прецизна работа да извличаме ползите. На тази възраст наистина тр. да се справяме по – добре. Благодаря за подкрепата, и също ти желая успех!

  7. Много яко аз си чета всичко от Г-н Николов, дори ще посетя залата му в най-скоро време !

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още