събота , 15 декември 2018
Начало » Тренировки » Класика от Старата Школа – 5 част
Класика от Старата Школа – 5 част

Класика от Старата Школа – 5 част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Както не веднъж е ставало дума тук, преди 60-70 дори 80 години „старите“ билдери са тренирали далеч по-ефективно от нас сега. Тогава почти всеки, който се е захващал с щангите е правил мускули. Защо?!

Отговора е толкова прост, че чак не е за вярване. Тренирали са базово, с „големите“ упражнения, тези които наистина правят мускули. Разчитало се е на здрава и тежка тренировка, стабилно хранене и много сън. Колкото и да е чудно, особено спрямо днешните стандарти, еталона тогава е бил три пъти седмично цялото тяло. Нямало е „бро сплит“, нямало е „научно доказани“ теории и практики, не е имало добавки, не е имало дори зали като хората 🙂

Но знаете ли какво, тогава трениращите са мислили! Използвали са най-силната човешка част дадена ни от природата! Интересували са се от анатомия, биомеханика, физиология дори Джордж Ф. Джоует създава първия Университет по Бодибилдинг! Представяте ли си Университет по Бодибилдинг!!!

Всичко е опирало до четене, след това практикуване. Така, по метода на опита и грешката са стигали до работещите за тях програми. Всичко се е свеждало до това да станат по-силни в малко на брой базови упражнения, а храната и съня са свършвали останалото.

Ето една примерна програма тип Старата Школа:

Понеделник:

  1. Преден клек – 4х8
  2. Военни преси – 4х8
  3. Кофички – 4х8
  4. Набиране – 4х8

Сряда:

  1. Клек – 5х5
  2. Повдигане с щанга от лег – 5х5
  3. Мъртва тяга – 5х5

Петък:

  1. Повдигане от полу-лег с дъмбели – 3х12
  2. Пуловър с дъмбел – 3х12
  3. Гребане с дъмбел – 3х12
  4. Вертолет – 3х12
  5. Напъди с щанга – 3х12

Имаме три тренировки за цялото тяло но…с различни упражнения и най-вече различно натоварване. Тук се набляга на основните мускулни групи като крака, гръб, гърди и рамо. Не се притеснявайте за ръцете 🙂

Щом станете по-силни в тези упражнения и качите тегло, то те ще станат по-големи. Така работи тялото! Просто нищо не расте или намалява самостоятелно! Тази тренировка и въобще този тип трениране кара мускулите да работят заедно, така че щом местят щангите заедно то ще и растат също заедно 🙂

 

Ultimate Nutrition 100% Prostar whey е храната за шампиони!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. Здравей Сашо.От много време чета сайта и съм голям фен..Пиша под тази статия защото е най-скоро добавената,та директно към въпроса.От няколко години из форумите се въртят теории за тренировка на един или 2 мускула 5-7 дена в седмицата,какво е мнението ти и дали ще работи.Например правиш гръб няколко серии(да кажем гребане 5x 10-15),не до отказ, почти всеки ден.Много хора казват че има ефект,тъй като дадения мускул привиква,или по-точно расте за да свикне с натоварването.Друг пример е врат или прасци.Твоето мнение??

    • Александър Георгиев

      Здрасти, радвам се че сайта ти допада и намираш полезна за теб информация. Не следя форуми, тъй като там всичко е само мнения,а без факти нямат особена стойност за мен. Относно споменатия метод никак не е нов. Известен е от поне 50-60 години. Още през 50 години на миналия век Пири Рейдър го е описал в сп. Иронмен. Старите билдери са го прилагали от време на време, дори в книгата на МакРобърт – BRAWN Бодибилдинг без стероиди има подробно описание и експеримент на автора. Освен това не е точно както пишат по форумите. Тренира се една мускулна група през няколко часа (2 или 3) за 1 или 2 дни поред с адекватно хранене и т.н. Това е шокова техника която не се прилага изключително рядко за да има ефект.

      Очевидно това предизвиква интерес, така че скоро ще пусна статия по темата 🙂

      • Здравей! Радвам се,че скоро ще направиш статия по темата.Знам за тази шокова техника,но въпроса е друг-има хора,които да речем,тренират само горна част, 😀 ,без крака,4-6 дни в седмицата и пак постигат резултати.Та има ли шанс да тренираш даден мускул почти всеки ден и той да расте,без да претренираш,тъй като според теориите тялото свиква с натоварването?И последно,понеже прасците ми изостават драстично,почнах да ги тренирам всеки ден..За 10 дена съм качил почти 1см..не не много,но е нещо 😀 😀

        • Александър Георгиев

          Теориите са едно, а практиката съвсем друго. Колко време според теб може да тренираш един мускул всеки ден с успех?

          А, тези които са на схемата половин тяло, щото крака си имаме не виждам смисъл да коментираме!

          Относно прасците после кажи на кой ден от поредните са спрели да растат 🙂

  2. Драгомир

    Здравей Александър и благодарности за интересният сайт, който следя от доста време.
    По програмата по-горе имам питане какви са тежестите? Прилича ми на тренировка, при която се редуват средно тежък ден, тежък ден и лек ден.
    Това само работните серии ли са?
    Поздрави и успех!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

Скрива се след...