Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренировка за мозъка

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 24 юни 18 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Замисляли ли сте се за връзката между физическото и умственото ви състояние? Нека разбием мита, че хората, които поддържат добра форма, се интересуват само от тялото и външния си вид. Всъщност физическите тренировки оказват голямо влияние и върху нашия мозък и неговата продуктивност.

Как става това?

В основни линии всеки вид физическо упражнение ускорява нашия сърдечен ритъм, което води до подаването на по-голямо количество кислород към мозъка. Тренировките стимулират създаването на нови връзки между мозъчните клетки, както и увеличаване броя на клетките в частта на мозъка, наречена хипокампус, която отговаря за обработването на информация и паметта.

Хората, занимаващи се основно с мисловни дейности, изискващи много концентрация, потвърждават проучванията в тази сфера и са живото доказателство за това, че физическото състояние е неразривно свързано с умственото.

Шахът например не звучи като най-атлетичния спорт, но сериозните играчи се грижат усърдно както за психиката, така и за физиката си. Норвежкият гросмайстор Магнус Карлсен например не изпуска физическа тренировка преди партия шах. „Ако си в добра физическа форма и можеш да запазиш концентрация, можеш да спечелиш от грешките на опонента си“.

Друг пример е играта на покер, която също изисква концентрация, часове на масата и остър ум. Световният номер едно Даниел Негреану поддържа стриктно формата си, храни се здравословно и е сигурен, че това му помага да бъде по-добър в играта на покер.

Какво трябва да направим?

Ако искаме да стимулираме мозъка си, докато поддържаме добра форма, трябва да наблегнем на кардио упражненията. Всичко, което е добро за сърцето, е добро и за мозъка. Този вид тренировки поддържат добрата му функция, а заедно с това играят ролята на първа помощ за увредените мозъчни клетки.

Съветите на специалистите са да започнем деня си с тренировка, която ще разбуди тялото и ума ни. Сутрешните упражнения ни зареждат с енергия, правят ни по-активни и ни подготвят за умствения стрес, който ни очаква през натоварения ден. Заедно с това спомагат задържането и по-успешното усвояване на нова информация и способността за реакция в по-сложни и напрегнати ситуации.

Ходите ли често?

Колкото и елементарно и естествено да звучи това, в забързаното си ежедневие често не си даваме сметка колко малко време прекарваме в ходене. Доказано е, че движението, особено разходките или бягането на пътеката във фитнеса, се отразяват благоприятно върху нашето въображение и креативност. Те ни пазят от развиването на деменция и забавят процесите на стареене на мозъка. Ако искаме да го поддържаме във форма просто трябва да избягваме застояването.

Препоръчително е да наблягаме на физически дейности, които оказват влияние на когнитивните функции, тоест включват и физическо натоварване, и мисловна дейност. Пример за това са упражнения, при които трябва да пазим координация или ритъм, като йога. Практикуването на йога изисква намирането на баланс между движенията на тялото и дишането, като напряга множество мускулни групи едновременно, а целта е овладяването на поза на тялото, която да го отпусне от стреса.

Независимо от това какви упражнения предпочитате и как поддържате формата си, не забравяйте, че всичко, което правите, се отразява и на вашия мозък. Нашият организъм е сложна и единна система и трябва да се грижим за него в неговата цялост.

 

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Искам днес да поговорим за търпението. Едно качество, което е сред топ 3 на успешните хора. Да, знам 21 век сме... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В началото сме на една чисто нова година и на едни 365 чисто нови дни. Как ще ги изпълним това зависи... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар