вторник , 24 април 2018
Начало » Тренировки » 5х5 за начинаещи
Реални тренировки за реални резултати
5х5 за начинаещи

5х5 за начинаещи

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Метода 5х5 е един от най-популярните, що се отнася до покачването на сила и мускулна маса. Тава е метод доказан във времето и почти 80 години история.

Първия културист с който свързваме 5х5 е Рег Парк. Той е велик шампион, идол на Арнолд, първия билдер изиграл Херкулес в киното и не напоследно място – много силен мъж!

Тук ще видим една проста схема от само 4 базови упражнения. Подбрани и подредени така, че да натоварят всички основни мускулни групи, както и спомагателните около тях. Целта на програмата е да станете по-силни в тези 4 упражнения. Само това! Но повярвайте това е достатъчно 🙂 Отделете 2 месеца, повишете тежестите в упражненията и след като се върнете към регулярната си програма ще видите какво ще направи придобитата сила за вас.

Тренировка – ПОНЕДЕЛНИК иЧЕТВЪРТЪК

  1. Клек – 5х5
  2. Бенч-преса – 5х5
  3. Гребане с щанга – 5х5
  4. Военни преси – 5х5

Пояснения:

Първата серия се прави с 50% от работната тежест, втората с 75% и следващите три правим с максималната тежест за 5 повторения. Целта е и в трите серии да направим минимум 5 повторения.

Всяка тренировка трябва да повишаваме тежеста САМО с 1кг (2 х 0,5кг)! Това е важно! Ако нямате в залата толкова малки тежести, то целта е всяка тренировка +1 или 2 повторения в тези три тежки серии. Когато направите 3х7 например качете максимум 2,5 кг (2 х 1,25 кг) общо на щангата.

Тук няма нищо излишно, избраните упражнения товарят цели мускулни зони! Така, че не се притеснявайте за ръцете. Вдигнете ли тежестите в тази програма, после гарантирам, че ще сгъвате и разгъвате с по-тежко! А това как ще се отрази на ръцете според вас?!

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

3 коментара

  1. Александър

    Здравей Сашо.Поздравления за прекрасната статия!Има ли начин да включим мъртвата тяга в програмата?Знам че не е много хубаво клек и тяга в един ден, но все пак… Благодаря.

    • Александър Георгиев

      Здравей Александър, тук умишлено е избегната тягата, защото както каза ти клек + тяга при това тежки и то два пъти седмично в едба тренировка е много. За това предпочитам да се вкара гребане с щанга. Ако държиш на тяга то може да разгледаш други 5х5 програма ви сайта там има различни комбинации на тяга и клек в седмичното разписание. Поздрави!

      • Я.Попов

        Здравейте! По мое скромно мнение,ако следваме съветите на Рег Парк – може да се замени Гребането с Тяга 3х5 – две загряващи и една работна!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*