вторник , 23 януари 2018
Начало » Тренировки » Класика от 50-те
Класика от 50-те

Класика от 50-те

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирането на цялто тяло три пъти седмично е било водещо десетилетия наред. Този тип тренировки е изградил тела като на Джон Гримек, Кланси Рос, Стив Рийвс, Стив Станко, Джон Фарботник, Алан Стефан …. и много много други.

Разбира се техните мускули не може да ги сравнятваме с тези на Рони Колман и Дориан Йейтс, но определено има какво да видим. Нещо повече, те изглеждат РЕАЛНИ!

Бодибилдерите през 40-те и 50-те години на миналия век са много по-близо до нормалното човешко възприятие, от колкото някой „извънземен“ 120 килограмов културист, днес! Старите билдери са тренирали простичко. Три дни седмично и 10 упражнения по 3 серии.  Упражненията може и да са повече, понякога по-малко, но 10-ката се смята за стандарт.

Използват се базови упражнения, като тези за големите мускулни групи са в началото на тренировката, а тези за малките мускули в края. Общо 30 серии за тренировка и 1,5 – 2 часа времетраене.

Класическа тренировка за Цялото тяло:

  1. Клек – 3х10,8,6
  2. Мъртва тяга с прави крака – 3х10,8,6
  3. Гребане с щанга – 3х10,8,6
  4. Повдигане от лег – 3х10,8,6
  5. Раменни преси – 3х10,8,6
  6. Бутане от лег с тесен хват – 3х10,8,6
  7. Сгъване с щанга – 3х10,8,6
  8. Повдигане за прасци от стоеж – 3х15,12,10
  9. Коремни преси от наклон – 3х20
  10. Повдигане краката от вид – 3х20

Класика! Да се чуди човек, как са успявали тези хора да правят мускули, без съвременните благинки с които ние днес разполагаме. Очевидно простата формула  „желязо + месо и мляко“ дава резултат 🙂

Опитай !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

3 коментара

  1. Схемата 10,8,6 лично аз я чувствам като перфектната комбинация създадена за мен тренирал съм по този начин доста време и съм бил доволен, но как точно е подредбата в тази програма в смисъл загряваме с определена тежест, но 10-та е по скоро загряваща 8-та е вработваща и 6-та е работната серия. Ако можеш Сашо да дадеш пример със клек да речем на 100кг. това ни е 6-та къде се намират на щангата 10-та и 8-та предполагам през 20 кг. (една 10 на 60кг., една 8 на 80кг. и 6-цата на 100кг.).
    Тук лично аз чувствам, че ми е малко правя и трите серии възможно по тежки не за сметка на техниката.

    • Александър Георгиев

      Здравей Станимир,
      единия ваиант е този който ти спомена. Другия е качването да е през по-малко килограми намример 10 кг, но с 1-2 леки загряващи серии преди тези трите. Тук обаче не бива да забравяме, че тази тренировка се прави цели три пъти в седмицата с по един ден почивка между тях и погледнато така, първия вариант е за предпочитане.

  2. Я.Попов

    …“Нещо повече, те изглеждат РЕАЛНИ!“

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*