Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Хардгейнър ли си?Опитай тази програма! - от Стенли Лампърт (1984г)

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 23 авг. 17 от Александър Георгиев

Стенли Лампърт e бил университетски шампион по лека атлетика. Победител на много престижни състезания през  40-те. Продължава  да се състезава  в международни състезания и в началото на 50-те.

Поставя Световен рекорд в тласкане на гюле през 1954 г . След това се класира втори последователно в пет състезания, когато рекорда е подобрен. Стан Лампърт е един от първите американски гюлетласкачи, оценяващи ползата от  тренировката с тежести. С цел повишаване на резултатите в състезанията.

Hай-добрите му  постижения:

Раменна преса – 124 кг
Силово изхвърляне до гърди – 124 кг
Клек – 260 кг
Мъртва тяга – 226 кг

Стенли Лампърт:
"Бог трябва да обича Хардгейнърите. Създал е много!"

Повечето от програмите, които четеш в списанията  са безполезни. Във всеки бранш - спортен или бизнес, когато шампиона описва програмата си или методите. Той в повечето случай вероятно описва идеалната версия която му харесва. А не актуалната си тренировка.

Никъде преувеличенията не са толкова много -  освен при бодибилдинга, сексуално мъжество или риболова. Ако започнем с  шампионските преувеличения. Прибавим към тях, това че повечето от нас не са шампиони -  ще достигнем до същината на хардгейнърския проблем.

Аз установих, че  99% от трениращите атлети претренират. За  39 години тренировки - чрез наблюдение се убедих  в това.  Това е най-голямата глупост, която така наречените Хардгейнъри могат да направят, следвайки  препоръчани от шампионите програми (които вероятно не тренират така).

Ако между многото читатели на сп.”Железен мъж” , мога да рискувам с няколко доброволци, за да извърша експеримент  от 6 до 10 седмици. Смелите изпитателите  ще поставят  внимателно рекорди и ако пишат в края на периода -  тогава  заедно ще представим  резултатите, като услуга и акт на благотворителност  към огромното мнозинство на културистите.

Моята система е изградена на два принципа:

1) Прави малко, колкото е необходимо да прибавяте тегло, а не колкото можете да правите

2) Последното повторение да е най-тежко

Звучи радикално? Противоречи на Юдео-христианската етика за тежка работа? Съжалявам!Имай воля в залата  и следвай тази програма  от  упражнения, която ще се окаже тежка.

Аз открих тази система преди пет години, след като станах на 50 г. Подчертавам, че не мога да се нарека Хардгейнър. Никога не съм бил, но и никога не съм претренирал. Мойте ранни тренировки бяха съпътствани от  прибавянето на размер и сила.  Аз изхвърлих много дрехи, като при ръст 193 см нараснах от 81 до 121 кг за 6 години! През този период редувах двете тренировки:

Тренировка А - Пирамида 5-4-3-2-1  в  4  упражнения:

1.Раменни преси
2.Силово изхвърляне до гърди
3.Вдигане от лег
4.Клек

Аз обикновено правех   и  1 серия по 5-8 сгъвания, 1 серия по 15 повдигания за прасец и 1 серия коремни преси.

Тренировка Б -1 серия х 10 повторения:
1.Сгъване за бицепси
2.Раменни преси
3.Гребане от наклон
4.Вдигане от лег
5.Мъртва тяга
6.Клек
7.Повдигане за прасци
8.Коремни преси

Тренирах три пъти в седмицата, обикновено извън състезателния сезон.

превод: Явор Попов
източник: ditillo2.blogspot.сом

Сподели с приятели

Подобни статии

Tренирай три дни в седмицата. Например  понеделник - сряда - петък. Tренирай ЗДРАВО в понеделник и петък. В сряда  значително по-леко, тренирайки с 60-70% oт... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Изключително съм щастлив, че тренировките за Хардгейнъри все повече и повече се харесват. Това са тренировки за обикновен човек, който тренира... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Дойде време да попълним любимата ми рубрика с още една превъзходна програма. Тренировките за Хардгейнъри, вече си спечелиха доста фенове, но... Прочети повече

1 коментара

  1. Според Брукс Кубик-системата 5-4-3-2-1 може да се използва,като преход от системата 5х5 към работа с единични повторения, например 3-5х1!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар