сряда , 20 септември 2017
ВИЖТЕ:
Начало » Тренировъчни принципи » Не правете тези ТРИ тренировъчни ГРЕШКИ
Не правете тези ТРИ тренировъчни ГРЕШКИ

Не правете тези ТРИ тренировъчни ГРЕШКИ

Грешка №1 : Тренировка до отказ всеки път

За да расте мускула той трябва да бъде принуден. Това става с тренировки, които го отвеждат до края на възможностите. До тук добре! Но… Има едно голямо НО!

Не може това вечно да продължава!

Тренирате ли до краен предел всеки път, то рано или късно ще претренирате и вместо сантиметъра да върви напред, в най-добрия случай ще остане на едно място. Как да се справим с този казус. От една страна трябва да тренираме до отказ, от друга това ни води до претрениране!

Това уравнение с няколко неизвестни се решава много просто. ВКАРАЙТЕ ЦИКЛИЧНОСТ! Или с други думи, тренирайте до отказ няколко седмици, след това върнете газта и не си давайте толкова зор, след което отново настъпете педала.

Дориан Йейтс бе известен с високо интензивното си трениране. Той тренираше тежко, до отказ и отвът него. В едно интервю бе попитан как успява да тренира така целогодишно.

„Просто на всеки 4-6 седмици вкарвам по 2 седмици по-леки тренировки“ – отговори Дориан

Грешка №2 : Чести тренировки

Тук има няколко течения. Едното е за по-често трениране, а другото за по-редки тренировки. Всяко едно има своята логика. Едно трябва да е ясно, мускула не расте в залата, а извън нея. Тренировките трябва да са в пълен синхрон с почивните дни. Твърдо съм убеден, че след всяка тренировка, трябва да има поне един почивен ден.

Повярвайте обикновенния трениращ може да изгради едно чудесно тяло с не повече от 3 тренировки седмично. Без значение какво казват звездите от списанията, теориите за протеиновия синтез и прочие сложни научни факти или твърдения днес. Преди 50-60 години не е имало толкова „експерти“ и въпреки това са се правили мускули. Май работата става и без толкова научни открития 🙂

Грешка №3 : Прекалено много разнообразие

Тук някой, който „всяка тренировка изненадва мускула“ може да ми тегли една 🙂 ОК, но това за мен няма никаква логика. Разбирам културистите, които имат огромна мускулна маса и се чудят как да дръпнат с още половин милиметър, но останалите…

Тези, които тепърва ще градят тяло, ще качват маса или както казва един приятел „да метнат малко месо върху кокалите“ само ще си загубят времето с това „разнообразие“.

Упражненията, които правят мускули са няколко и те напрактика няма как да се заменят:

  • Клек
  • Лег
  • Полу-лег
  • Мъртва тяга
  • Раменни преси
  • Набиране
  • Кофички
  • Гребане с щанга

Тези упражнения нямат алтернатива. Ако нямате медицински проблем, то те трябва да са гръбнака на всяка тренировка. Целта е да станете по-силни в тях, месец след месец, година след година. Ако сте силни толкова колкото и миналата година най-вероятно изглеждате и по същия начин. След като натрупате видимо мускули, тогава може да вкарате „малко емоция“ с разнообразието 🙂

 

Само за Сериозно Трениращи!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

2 коментара

  1. Стефко

    Тренирането до отказ,а и дори след него е необходимо условие за стимулиране на растеж.Грешката която множеството трениращи правят е,че претренират от други неща.Обемът и честотата на тренировките.По дефиниция претренирането представлява,че трениращия е извършил повече работа в залата от минимално необходимото за стимулиране на растеж или тази стимулация се повтаря много често,тоест способноста за възстановяване се нарушава и ако това не се компенсира с почивни дни нищо не е в състяние да извади претренирал от това състояние.Повечето трениращи ходят ден след ден в залата,като вид социален ритуал извършват куп ненужни неща и претренират жестоко .

    • Александър Георгиев

      Чудесно допълнение Стефко, личи че си последовател на Менцер и неговата методика. Поздрави 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*