тренирай

Прескочи ОТКАЗА с ФОРСИРАНИ повторения

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 30 мар. 17 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Създаването на стимул за разтеж на мускулите е нещо повече от вдигане на щанги. Както се казва, може да научим една маймуна да вдига гири, но няма как да я научим да прави мускули.

Тук е разликата! Ние трябва да използваме тежеста като средство, което да доведе мускула до състояние от преди тренировката. Трябва да го принудим да расте.

Това се случва само и единствено тогава, когато го извадим от зоната му на комфорт. Обикновено напускането на тази зона е когато "работим до отказ" и завършваме работните си серии до момента, в който не можем да направим повече цяло повторение.

Това работи определено, особено ако систематично повишаваме тежеста. Но както всичко в живота и това си има край. Идва време, когато "работата до отказ" вече не е достатъчна. Тук идват на помощ някои ефективни техники, които да предизвикат мускулите към нов разтеж.

Една от тези техники е:

Форсирани повторения

Кога - Само когато вече традиционните серии до отказ не вършат работа, а това може и никога да не настъпи! Разбира се ако повишавате тежестите във времето. Когато достигнете до застой и решите да опитате, то знайте не бива да правите форсирани повторения в повече от една или две серии за едно упражнение за една мускулна група. При това не всяка тренировка.

Как - Тук ще ви трябва партньор и то опитен. Човек, който знае какво прави, който не се разсейва, не зяпа мадамите, а следи всяко едно повторение, което правите.

Нека да вземем за пример повдигането от лег.

Направили сме загрявашите серии и идва ред на работните. Приготвяме тежеста с която може да направим 6 до 8 повторения. Партньора застава зад лежанката и следи внимателно. Когато последните повторения станат тежки и трудни, може да подложи ръце и да съпровожда движението без да помага. В момента когато вдигнете щангата до половина и не можете повече започва неговата работа.

Тук е момента в, който си личи опитния партньор. Той няма да хване щангата и да ви отнеме натоварването, напротив! Неговата функция е да ви асистира по пътя нагоре влагайки толкова сила колкото да ви помогне да се справите сами.

Две до три форсирани повторения и серията е прилючена!

Някой трениращи правят 2-3 такива серии "за всеки случай", но ако наистина направите нещата така както трябва, една работна серия с 2 до 3 форсирани повторения е напълно достатъчна да извади мускула от релси!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако все още, нямате резултатите, които искате, най-вероятно някъде нещо бъркате. Без значение дали сте новаци в залата или пък тренирате... Прочети повече
Др. Кен Лейстнър: - Когато говоря на някого за серия състояща се от 50 повторения, то човека си мисли едно от двете:  "Това копеле съвсем... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

 

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още
Стив Рийвс