Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Упражнения от старата школа, които не трябва да забравяме – 3 част

7 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 05 ян. 17 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес отново ще се спрем на едно упражнение от старата школа, а именно "разгъване с дъмбел над глава".

Това е едно от най-добрите упражнения за трицепс, което удря директно и трите му глави. Едно време е било на голяма почит, както не случайно е сред любимите и на Арнолд.

Как се прави?

Разгъване с дъмбел над глава

За разлика от масовите разгъвания с дъмбел и една ръка, които се правят по залите, тук говорим за един дъмбел и две ръце. Това ще доведе до по-голяма тежест и по-специфична позиция на ръцете, което води до много добро натоварване.

Упражнението може да се прави седнал или прав. Забелязъл съм, че от стоеж може да се използва по-голяма тежест. На пръв поглед всичко изглежда елементарно, но все пак си има и някои тънкости.

На първо място това е положението на лактите, а те трябва да сочат право нагоре. Тази тяхна позиция принуждава трицепса да работи под голямо напрежение. Второ отпускаме дъмбела надолу бавно и под контрол до пълно разгъване на трицепсите. Трето разгъване отново под контрол и стягане в пикова контракция най-горе.

Колкото е по-голям дъмбела, толкова по-добре, но не за сметка на чистото изпълнение. Това упражнение е чудесно допълнение, към най-базовите такива като кофички и бутане от лег с тесен хват.

Ето и един добър пример за здрава "трицепсова" тренироква 🙂

  1. Бутане от лег с тесен хват - 5 х 12,10,8,6,10
  2. Разгъване с дъмбел над глава - 3 х 10-12
Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес отново бръкнем в торбата на добре забравените упражнения от Старата Школа. Преди 50-60 години, залите не са били така... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес обърнем внимание на едно забравено упражнение от Старата Школа, а именно ЗЕЛЕР сгъване! Това упражнение носи името на неговия... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Правите ли мъртва тяга? А, мъртва тяга с дъмбели? Е, преди някой да си каже, че това е „женско“ упражнение, нека... Прочети повече

7 коментара

  1. Забелязал съм, че 2 упражнения ( за разлика само за 1 упражнение), ръцете ми растат и изглеждат по така и със тонус. Харесва ми тренировката. 🙂

  2. Бих предложил следното нещо:
    преди изпълнението на тези две движения да се пусне един скрипец с високи повторения, примерно 4 х 15-12 пов, за да загреят добре лактите и предварително да натоварим трицепса по този начин ще избегнем използването на много високи тежести, защото аз лично на тези две движения съм контузвал лактите доста пъти, защото използвам прекалено големи тежести.

    1. В случай, че тренираме трицепса след гърди и/или рамо, то може и да няма нужда от допълнително разгряване на лактите. Но във всеки друг случай е много добра идея.

      1. Това е добра алтернатива, но според мен ръцете трябва да се правят отделно, защото използваме много по - големи тежести, а всеки знае, че ТЕЖКО = ГОЛЯМО. 😉

        1. В такъв случай, загряването на лактите е задължително.

  3. Браво!Чудесна статия.
    Но мисля, че трябва да се добави още едно упражнение към програмата.Може би някакво изпомпващо...Дай някаква идея !

    1. Аз лично предпочитам лицеви опори с ръцете тясно една до друга 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар