вторник , 25 юли 2017
Начало » Упражнения » Упражнения от старата школа, които не трябва да забравяме – 3 част
Упражнения от старата школа, които не трябва да забравяме – 3 част

Упражнения от старата школа, които не трябва да забравяме – 3 част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес отново ще се спрем на едно упражнение от старата школа, а именно „разгъване с дъмбел над глава„.

Това е едно от най-добрите упражнения за трицепс, което удря директно и трите му глави. Едно време е било на голяма почит, както не случайно е сред любимите и на Арнолд.

Как се прави?

Разгъване с дъмбел над глава

За разлика от масовите разгъвания с дъмбел и една ръка, които се правят по залите, тук говорим за един дъмбел и две ръце. Това ще доведе до по-голяма тежест и по-специфична позиция на ръцете, което води до много добро натоварване.

Упражнението може да се прави седнал или прав. Забелязъл съм, че от стоеж може да се използва по-голяма тежест. На пръв поглед всичко изглежда елементарно, но все пак си има и някои тънкости.

На първо място това е положението на лактите, а те трябва да сочат право нагоре. Тази тяхна позиция принуждава трицепса да работи под голямо напрежение. Второ отпускаме дъмбела надолу бавно и под контрол до пълно разгъване на трицепсите. Трето разгъване отново под контрол и стягане в пикова контракция най-горе.

Колкото е по-голям дъмбела, толкова по-добре, но не за сметка на чистото изпълнение. Това упражнение е чудесно допълнение, към най-базовите такива като кофички и бутане от лег с тесен хват.

Ето и един добър пример за здрава „трицепсова“ тренироква 🙂

  1. Бутане от лег с тесен хват – 5 х 12,10,8,6,10
  2. Разгъване с дъмбел над глава – 3 х 10-12

 

Опитай!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на стотици хора в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече няколко години е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава и тук ще намерите необходимите знания за тази цел!

7 коментара

  1. Забелязал съм, че 2 упражнения ( за разлика само за 1 упражнение), ръцете ми растат и изглеждат по така и със тонус. Харесва ми тренировката. 🙂

  2. Бих предложил следното нещо:
    преди изпълнението на тези две движения да се пусне един скрипец с високи повторения, примерно 4 х 15-12 пов, за да загреят добре лактите и предварително да натоварим трицепса по този начин ще избегнем използването на много високи тежести, защото аз лично на тези две движения съм контузвал лактите доста пъти, защото използвам прекалено големи тежести.

    • Александър Георгиев

      В случай, че тренираме трицепса след гърди и/или рамо, то може и да няма нужда от допълнително разгряване на лактите. Но във всеки друг случай е много добра идея.

      • робокоп

        Това е добра алтернатива, но според мен ръцете трябва да се правят отделно, защото използваме много по – големи тежести, а всеки знае, че ТЕЖКО = ГОЛЯМО. 😉

        • Александър Георгиев

          В такъв случай, загряването на лактите е задължително.

  3. Калоян

    Браво!Чудесна статия.
    Но мисля, че трябва да се добави още едно упражнение към програмата.Може би някакво изпомпващо…Дай някаква идея !

    • Александър Георгиев

      Аз лично предпочитам лицеви опори с ръцете тясно една до друга 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*