вторник , 26 март 2019
Начало » Тренировки » Сила и мускулна маса с 5х5
Сила и мускулна маса с 5х5

Сила и мускулна маса с 5х5

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Как се качва мускулна маса? Какво да „пием“? Как да тренираме и т.н. Това са все въпроси, които вълнуват много хора, а съдейки по кореспонденцията си, май почти всички 🙂

Изключвам въпроса „Какво да пия“, тъй като преди него има много, ама много други неща които трябва да научим. А, научим ли ги, той автоматично става маловажен. Тъй като не съм превърженик на съвременния бодибилдинг, когато имам въпроси в главата си, винаги се обръщам към хора далеч от него. Хора, които са тренирали преди 50-60 дори 100 години. Във времена, когато фитнес индустрията не е била така развита и главите на трениращите не са били пълни с ненужна информация!

Хора като Гримек, Стив Рийвс и Рег Парк, са тренирали „простично“ но много ефективно. Техните тренировки са много по-близко до нас обикновенните трениращи, от колкото тези на анаболните звезди днес.

Нека да видим една модификация на лабимата тренировка на Рег Парк за сила и мускулна маса, а именно прословутата 5х5!

Тя е базирана на основните упражнения, които на практика са хляба и солта в направата на мускули. Още в „ония“ времена се е знаело, че силата и размера на мускулите са взаимно свързани. Парк, като мислещ човек, никога не се е разграничавал от тази максима и всички негови тренировки са насочени в това направление. Като казва той „за да станете по-големи, трябва да станете по-силни“.

Ето как се храни Рег Парк 

Вариант на 5х5 за заети хора или трениращи с трудно възстановяване!

Понеделник:

  1. Хиперекстензии – 3х10 
  2. Раменни преси прав с щанга – 5х5
  3. Гребане с щанга – 5х5
  4. Клек – 5х5

Четвъртък:

  1. Хиперекстензии – 3х10 
  2. Кофички с тежест – 5х5
  3. Набиране с тежест – 5х5
  4. Мъртва тяга – 5х5

Описание:

  • Тренира се 2 пъти седнично през два или три дена
  • 5х5 се прави по следния начин, първа серия с 60% от тежеста, втората на 80% от тежеста и следвашите 3 серии са с работната тежест за 5 повторения, когато успеем да направим 3х7 качваме килограмите с 5%
  • Почивката между сериите е следната: При първото упражнение – 1 минута, при упражнение две и три по 2 до 3 минути, а послените – клек и тяга по 3 до 5 минути.
  • Хранене богато на протеин и 20% калориен излишък.
Рег Парк

Рег Парк

100% Хидролизиран Суроватъчен протеин!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*