Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Сила и мускулна маса с 5х5

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 15 ян. 17 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Как се качва мускулна маса? Какво да "пием"? Как да тренираме и т.н. Това са все въпроси, които вълнуват много хора, а съдейки по кореспонденцията си, май почти всички 🙂

Изключвам въпроса "Какво да пия", тъй като преди него има много, ама много други неща които трябва да научим. А, научим ли ги, той автоматично става маловажен. Тъй като не съм превърженик на съвременния бодибилдинг, когато имам въпроси в главата си, винаги се обръщам към хора далеч от него. Хора, които са тренирали преди 50-60 дори 100 години. Във времена, когато фитнес индустрията не е била така развита и главите на трениращите не са били пълни с ненужна информация!

Хора като Гримек, Стив Рийвс и Рег Парк, са тренирали "простично" но много ефективно. Техните тренировки са много по-близко до нас обикновенните трениращи, от колкото тези на анаболните звезди днес.

Нека да видим една модификация на лабимата тренировка на Рег Парк за сила и мускулна маса, а именно прословутата 5х5!

Тя е базирана на основните упражнения, които на практика са хляба и солта в направата на мускули. Още в "ония" времена се е знаело, че силата и размера на мускулите са взаимно свързани. Парк, като мислещ човек, никога не се е разграничавал от тази максима и всички негови тренировки са насочени в това направление. Като казва той "за да станете по-големи, трябва да станете по-силни".

Ето как се храни Рег Парк 

Вариант на 5х5 за заети хора или трениращи с трудно възстановяване!

Понеделник:

  1. Хиперекстензии - 3х10 
  2. Раменни преси прав с щанга - 5х5
  3. Гребане с щанга - 5х5
  4. Клек - 5х5

Четвъртък:

  1. Хиперекстензии - 3х10 
  2. Кофички с тежест - 5х5
  3. Набиране с тежест - 5х5
  4. Мъртва тяга - 5х5

Описание:

  • Тренира се 2 пъти седнично през два или три дена
  • 5х5 се прави по следния начин, първа серия с 60% от тежеста, втората на 80% от тежеста и следвашите 3 серии са с работната тежест за 5 повторения, когато успеем да направим 3х7 качваме килограмите с 5%
  • Почивката между сериите е следната: При първото упражнение - 1 минута, при упражнение две и три по 2 до 3 минути, а послените - клек и тяга по 3 до 5 минути.
  • Хранене богато на протеин и 20% калориен излишък.
Рег Парк
Рег Парк
Сподели с приятели

Подобни статии

Айвън Дънбар - Президент на Международната аматьорска бодибилдинг асоциация - NABBA (на снимката третият в дясно) Когато почувстваш, че още трябва да прогресираш - продължи с... Прочети повече
Марк Бери (1896–1958) е шампион на САЩ по вдигане на тежести и един от „пионерите” в тежката атлетика. Той е треньор на олимпийският им отбор... Прочети повече
Алан Стефан: - Прибавянето на размери може да бъде лесно, но изисква по-здрава тренировка, отколкото традиционната бодибилдинг програма. В този курс аз ще очертая три... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар