тренирай

8х8 метода на Винс Жиронда

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 15 окт. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако се интересувате от история на бодибилдинга сигурно знаете едно име изписано със златни букви - Винс Жиронда!

Това е "железния" гуру, треньор на редица звезди като Лари Скот първия Мистър Олимпия. Между другото скотовото сгъване е изобретение на Жиронда, което той предлага на Лари Скот. Така се раждат и първите ръце с обиколка "50 см +", което е напълно достатъчно техния притежател да стане кръстник на упражнението.

Нека днес видим един метод, които Жиронда прилага с успех в тренировката на неговите възпитаници. Въпреки, че този метод има много разновидности, като най-различни сплитове, то в оригинал, той е предвиден за прилагане в тренировка на цялото тяло.

Каква е схемата. Избираме по едно упражнение за всяка основна част  на тялото и правим от него 8 серии с по 8 упражнения. Но...

Тук има едно голямо НО!

Тежеста за всичките тези 8 серии трябва да е 60% от максималната! Второ почивките между сериите започват 45-60 секунди и след всяка серия намаляваме с по 5 секунди! Или правим първа серия - правим 45 секунди почивка, правим втора серия, почиваме 40 секунди, правим трета серия, почиваме 35 секунди и т.н. Трябва добре да сметнем секундите, за да не паднем под 15 между предпоследната и последната серия.

Повярвайте умората и напомпването е ужасно!

Примерна програма:

  1. Клек - 8х8
  2. Набиране - 8х8
  3. Раменни преси прав 8х8
  4. Кофички 8х8
  5. Скотово сгъване 8х8
  6. Повдигане на пръсти за прасци - 8х20

Въпреки, че по това време се  е тренирало цялото тяло три пъти седмично, то според мен ще имате нужда от поне два дни след всяка тренировка. Практиката показва, че две такива тренировки в седмицата през 2 или 3 дни е доста добър вариант.

Това е тежка тренировка и не се препоръчва за начинанещи. Трябва добре да владеете изпълнението на упражненията! Разбира се може да пробвате и по-лекичко, като "внедрите" едно 8х8 в текущата си тренировка просто да усетите вкуса, но каквото и да решите ви пожелавам успех!

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

5 коментара

  1. Системата наистина изглежда маниашка. Това лято смятам да я приложа, но вместо клек ще използвам хакен клек както е препоръчвал Винс Жиронда.

  2. Уникална е!! Два пъти седмично : Напомпване и мускулна издръжливост са гарантирани!! Останалото е хранене !!

  3. Сигурен съм . По 8 серии на упр. и цяло тяло бая ще дойде.

  4. 8 серии с по 8 повторения с една и съща тежест 60% от максимума!

  5. Това наистина е интересен вариант с който ще разнобразим тренировката си , но искаш да кажеш 8 серий със по 8 повторения всяка серия нали така.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.