Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

8х8 метода на Винс Жиронда

5 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 15 окт. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако се интересувате от история на бодибилдинга сигурно знаете едно име изписано със златни букви - Винс Жиронда!

Това е "железния" гуру, треньор на редица звезди като Лари Скот първия Мистър Олимпия. Между другото скотовото сгъване е изобретение на Жиронда, което той предлага на Лари Скот. Така се раждат и първите ръце с обиколка "50 см +", което е напълно достатъчно техния притежател да стане кръстник на упражнението.

Нека днес видим един метод, които Жиронда прилага с успех в тренировката на неговите възпитаници. Въпреки, че този метод има много разновидности, като най-различни сплитове, то в оригинал, той е предвиден за прилагане в тренировка на цялото тяло.

Каква е схемата. Избираме по едно упражнение за всяка основна част  на тялото и правим от него 8 серии с по 8 упражнения. Но...

Тук има едно голямо НО!

Тежеста за всичките тези 8 серии трябва да е 60% от максималната! Второ почивките между сериите започват 45-60 секунди и след всяка серия намаляваме с по 5 секунди! Или правим първа серия - правим 45 секунди почивка, правим втора серия, почиваме 40 секунди, правим трета серия, почиваме 35 секунди и т.н. Трябва добре да сметнем секундите, за да не паднем под 15 между предпоследната и последната серия.

Повярвайте умората и напомпването е ужасно!

Примерна програма:

  1. Клек - 8х8
  2. Набиране - 8х8
  3. Раменни преси прав 8х8
  4. Кофички 8х8
  5. Скотово сгъване 8х8
  6. Повдигане на пръсти за прасци - 8х20

Въпреки, че по това време се  е тренирало цялото тяло три пъти седмично, то според мен ще имате нужда от поне два дни след всяка тренировка. Практиката показва, че две такива тренировки в седмицата през 2 или 3 дни е доста добър вариант.

Това е тежка тренировка и не се препоръчва за начинанещи. Трябва добре да владеете изпълнението на упражненията! Разбира се може да пробвате и по-лекичко, като "внедрите" едно 8х8 в текущата си тренировка просто да усетите вкуса, но каквото и да решите ви пожелавам успех!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

5 коментара

  1. Системата наистина изглежда маниашка. Това лято смятам да я приложа, но вместо клек ще използвам хакен клек както е препоръчвал Винс Жиронда.

  2. Уникална е!! Два пъти седмично : Напомпване и мускулна издръжливост са гарантирани!! Останалото е хранене !!

  3. Сигурен съм . По 8 серии на упр. и цяло тяло бая ще дойде.

  4. 8 серии с по 8 повторения с една и съща тежест 60% от максимума!

  5. Това наистина е интересен вариант с който ще разнобразим тренировката си , но искаш да кажеш 8 серий със по 8 повторения всяка серия нали така.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още