събота , 24 август 2019
Начало » Как да тренираме ... » Три съвета за покачване на мускулна маса
Три съвета за покачване на мускулна маса

Три съвета за покачване на мускулна маса

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Как да покачим мускулна маса? Какво да пием? Какъв е най-добрия сплит? Тези и подобни на тези въпроси най-често срещам и са основна част в кореспенденцията ми с някои от вас.

Всеки търси нещо митично, някаква магия и лесен път. Но, няма! Ако бе лесно по улиците нямаше да можем да се разминаваме от мускули 🙂

Големия проблем обаче, е че повечето трениращи не искат да проумеят, че нещата не са чак толкова сложни. Няма значение кой, какво твърди по списанията. Истината е проста и ще ви я кажа в следните три съвета:

ТРЕНИРАЙ базово!

Съжалявам, но мускулна маса със скрипци и машини не се качва. Има няколко упражнения, които стоят в основата на всичко и те се знаят от 100 години! Клек, мъртва тяга, лег, набиране, раменни преси и кофички! Това са упражненията, които товарят цели мускулни зони. Те правят тялото по-силно, а расте ли силата ще тръгне и мускулната маса след нея.

Каквото и да правите, както и да тренирате, без тези упражнения няма да се мине. Те трябва да са в основата на всяка една тренировка, която е насочена към покачване на тегло и мускулна маса.

Ако не сте ги правили, започнете от далеч. Бавно и полека! С малко тежести и перфектна форма. Едва когато сте на ТИ с всяко едно движение, отново бавно и полека започнете да повишавате тежестите.

ЯЖ здраво!

Въпреки, че е модерно да се приемат хранителни добавки за какво ли не, то без здрава и истинска храна няма да мине! Какво ще рече истинска храна?

Ето това: Месо ( пиле, риба, телешко, свинско), яйца, мляко, извара, картофи, ориз, овесени ядки, полодове и зеленчуци. Едва след това идват и добавките – въпреки, че не е задължително!

За да качвате килограми трябва да приемате повече калории, от колкото изгаряте. БЕЗ ТОВА НЯМА ДА СТАНЕ! Засечете колко калории приемате средно дневно и увеличете с 15-20% . След това ги разбийте на 30% белтъчини, 50% въглехидрати и 20% мазнини.Не е нужно  да ставате математици, но ако не знаете какво поемате и колко ви трябва, то целия труд в залата отива на вятъра!

ПОЧИВАЙ добре!

Тренирай здраво и почивай добре. Нека тренировъчните дни да бъдат по-малко от почивните в една седмица или иначе казано тренирайте не повече от 3 пъти седмично с минимум един почивен ден след всяка тренировка.

Ето тук идват най-големите спорове. Как така, ами 4-дневните сплитове, ами 5 или 6?! Няма ли да ми спаднат мускулите? Малко ми е натоварването… бла, бла, бла 🙂

Вече се отказах да споря. Кой както иска да  тренира. В крайна сметка всеки сам е отговорен за своя успех или неуспех! От моя личен опит през годините и този, който придобих работейки с някои от вас, показват правотата на тезата, която поддържам.

На края нека обобщим!

Тренирайте, за да станете по-силни! Яжте, за да обеспечите тренировките си! Почивайте, за да дадете шанс на тялото си да порастне!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. Калоян

    Винаги е сложно ,колкото и просто да ти изглежда !!!

    1.ТРЕНИРАЙ базово! – Това добре , обаче след известно време започва да те болят всички стави…Без значение от тежестите,просто ставите се износват от тези базови упражнения.Затова е хубаво от време на време да се ползват и машини!
    2.ЯЖ здраво! – Това добре , обаче коя храна в България е истинска? Млякото ли , изварата ли , пилето ли…? Така че, аз слагам добавките преди храната !
    3.ПОЧИВАЙ добре! – Това добре , обаче как да спиш спокойно и качествено , когато живота в България е толкова лош и депресиращ , че вечер си едно „кълбо от нерви“ … ! Не три пъти , а два пъти да тренираш в седмицата , пак не можеш да се възстановиш , с оглед съня и храната ти !!!

    На края нека обобщим! Тренирайте , но не мислете , че ще направите мускули без стимуланти и препарати. Няма начин !

    • Костадин

      Пълни глупости!!! Това да сложиш добавките пред храната е най- голямото безумие на този свят, да не би храната в Америка да е по- качествена??? И нищо, че от машините можеш да си навлечеш 100 пъти по- големи неприятности в сравнение с базовите упражнения. Пък да не говорим за извиненията относно живота в България, живота е такъв какъвто си го направиш.

      И на края нека обобщим! Тренирайте и не слушайте всички “професори“, които си мислят, че без препарати няма начин…

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*