Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Негативни повторения

Няма коментари
Сподели с приятели
Публикувано на 22 сеп. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Преди много, много години Артур Джоунс предизивка революция в бодибилдинга с теорията си за Високо Интензивните Тренировки.

Той прокара идеята за кратки и интензивни тренировки като по-добрата алтернатива на високообемните такива. Някои възприеха това, други не повярваха. Но резултатите на културисти като Кейси Виатор и Майк Менцер доказаха, че този тип натоварване работи.

Години след това Майк Менцер, доразвива теорията и стига до там, че тренировките да траят по-малко от 30 минути и да имаме нужда от поне  2-3 дни почивка след това. Как става такова натоварване, което така да стимулира мускула за броени минути, че той да расте.Отговора е използване на високо интензивни техники! И днес ще видим една от тях.

Негативни повторения

Едно идеално направено повторение се състои от стриктно движение нагоре и стриктно движение надолу, както и умишлено стягане на мускула в най-съкратеното му положение. Когато повдигаме тежеста ние на практика правим позитивната част, а когато спускаме тежеста е негативната. На практика, в повечето случаи нашия фокус е към позитивната част. Идеята е да вдигнем щангата и не мислим много, много как я спускаме.

Идеята е, че за пълното натоварване на мускула и двете фази са еднакво важни. Менцер обаче стига още по-далеч, изгражда серии от изцяло негативни повторения. Как го прави?

Слага тежест, която не може да вдигне, но може да удържа и да се съпротивлява по пътя и надолу. След това с помощ на партньори отново се вдига и отново "съпротива" при спускането. След 4-5 подобни повторения серията е завършена. Но това е Майк Менцер. Какво означава това за нас?

Първо това не е техника за начинаещи. Второ безопасността е преди всичко. Ако ще правите негативни повторения, то задължително е да имате тренировъчен партньор. Трето абсолютно забранено е да се правят при следните упражнения: клек, тяга и лег. За предпочитане са упражнения на машини и такива със собственото си тегло.

Ако тренирате сами и все пак искате да опитате, опитайте в упражнения, който не предполагат риск от затискане, като набиране и кофички например. Любимата ми техника в набирането и кофичките е след серия до отказ, да се повдигна и максимално бавно да спускам като се съпротивлявам по целия път надолу.

Каквото и да решите, УМНАТА!

Сподели с приятели
Протеин

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес да се запознаем с един метод наречен „21“. Може би сте го чували, може би не или пък дори... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една тренировка, която може да се използва в моменти когато сте притеснени от времето или пък търсите разнообразие... Прочети повече
Здравейте на всички! Днес наред е програма в стил "Хеви Дюти". Посочил съм един от вариантите за изпълнение. Начините са много, но ако променяме нещо, то... Прочети повече
Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Виж още