неделя , 20 януари 2019
Начало » H.I.T. - Тренировки » Негативни повторения
Колекция 3 в 1 за по-големи Мускули
Негативни повторения

Негативни повторения

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Преди много, много години Артур Джоунс предизивка революция в бодибилдинга с теорията си за Високо Интензивните Тренировки.

Той прокара идеята за кратки и интензивни тренировки като по-добрата алтернатива на високообемните такива. Някои възприеха това, други не повярваха. Но резултатите на културисти като Кейси Виатор и Майк Менцер доказаха, че този тип натоварване работи.

Години след това Майк Менцер, доразвива теорията и стига до там, че тренировките да траят по-малко от 30 минути и да имаме нужда от поне  2-3 дни почивка след това. Как става такова натоварване, което така да стимулира мускула за броени минути, че той да расте.Отговора е използване на високо интензивни техники! И днес ще видим една от тях.

Негативни повторения

Едно идеално направено повторение се състои от стриктно движение нагоре и стриктно движение надолу, както и умишлено стягане на мускула в най-съкратеното му положение. Когато повдигаме тежеста ние на практика правим позитивната част, а когато спускаме тежеста е негативната. На практика, в повечето случаи нашия фокус е към позитивната част. Идеята е да вдигнем щангата и не мислим много, много как я спускаме.

Идеята е, че за пълното натоварване на мускула и двете фази са еднакво важни. Менцер обаче стига още по-далеч, изгражда серии от изцяло негативни повторения. Как го прави?

Слага тежест, която не може да вдигне, но може да удържа и да се съпротивлява по пътя и надолу. След това с помощ на партньори отново се вдига и отново „съпротива“ при спускането. След 4-5 подобни повторения серията е завършена. Но това е Майк Менцер. Какво означава това за нас?

Първо това не е техника за начинаещи. Второ безопасността е преди всичко. Ако ще правите негативни повторения, то задължително е да имате тренировъчен партньор. Трето абсолютно забранено е да се правят при следните упражнения: клек, тяга и лег. За предпочитане са упражнения на машини и такива със собственото си тегло.

Ако тренирате сами и все пак искате да опитате, опитайте в упражнения, който не предполагат риск от затискане, като набиране и кофички например. Любимата ми техника в набирането и кофичките е след серия до отказ, да се повдигна и максимално бавно да спускам като се съпротивлявам по целия път надолу.

Каквото и да решите, УМНАТА!

Суроватъчен 93% протеин изолат!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*