Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Ръцете та ръцете...

8 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 07 юни 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! От известно време има прекален интерес към големите ръце 🙂 Е, той не е спирал, но като се затопли и късите ръкави излезнат по улиците, то лудницата става пълна. Определено съм наясно с тази вълна, тъй като поредна година по това време имейла ми е пълен с въпроси по тази тема.

Разбирам всеки един напълно в желанието за развитие на по-големи ръце, но не разбирам как все още има хора, които вярват във "вълшебната програма" или "вълшебния сплит"! Говорим си за покачване на маса, а когато разговора се задълбочи става въпрос, че масата най-добре да е на ръцете 🙂 Почваме с дискусии върху 4-5 дневни сплитове и кой, как е най-добрър. После минаваме на упражненията, ама онзи правел 5 упражнения за гърди, друг по 4 за бицепс и били много яки 🙂

ОК, момчета! Хубаво, обаче някой замисли ли се защо е всичко това! Защо са тези 4-5 упражнения, как се е стигнало до там? Как сплита е "набъбнал" до 4 или 5 дневен. Едно трябва да е ясно, хората с големите мускули, които виждаме в нета или списанията и които показват тези програми са стигнали постепенно до тях в продължение на години.

Ако Дориан Йейтс в пика на кариерата си е бил на 4 дневен сплит и е правил по 4-5 упражнения, то е не винаги е било така. В началото е тренирал цялото си тяло, след което минава на двудневен сплит и познайте - остава няколко години на него докато става шампион на Англия! Шампион на Англия с двудневен сплит изпълняван три пъти седмично, като редува тренировка 1 и тренировка 2! Добре, че не го е тренирал някой БГ специалист да му каже, че това е за начинаещи 🙂

Само, че Дориан е умен мъж и следи реакциите на тялото си и прави промените единствено спрямо тях. След като става по-голям и силен и въстановяването се затруднява, той минава на три дневен сплит, а след няколко години вече като професионалист на четири дневен, когато тежи 117 кг!

Казвам това, защото много хора виждат крайния резултат и крайната програма и си мислят , че това е формулата, а това е толкова далеч от истината , че няма на къде. Никой не иска да помисли малко и да потърси информация как и защо се е стигнало до там. Пишат се програми на око - за гърди толкова упражнения, за гръб толкова , за ръце толкова и т.н.

Защо?

Ами защото така трябвало!

А, защо така трябва?

Тук настава мълчание или почват едни дълги обяснения при които целта е убеждаване в правотата на дадената теза, но нищо за конкретните причини довели до точно този сплит и точно тези упражнения. Наистина, не разбирам когато някой иска съвет защо го иска  след това очаква отговор който да потвърди това което си мисли и не поема нищо различно. На такъв човек никой не може да помогне!

И, така - големи ръце вървят с голямо тяло! Всички  с ръце над 50 см са с поне 100 кг лично тегло. За това, когато копирате сплита и програмата на някой "здравко", то първо си сравнете килограмите, да не говорим за размерите. Така, че приятели карайте го от долу нагоре, а не обратното и имайте в предвид, че за всеки 5 см на ръцете ще ви трябват поне 8-10 кг обща мускулна маса по цялото тяло!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

8 коментара

  1. Много поучителна статия обаче малко хора биха възприели същността и лично аз пак слязох на долу и тренирам цялото тяло по 2 пъти на седмица в момента съм на вънка работя не е тежка работата ми имам и доста почивни дни ,но така съм предценил и се чувствам ОК.

    1. Страшни щуротии прочетох в този сайт..Някои статии са уникални, но някои са страшно банални и по-скоро отегчителни.
      Това е силов спорт, а не балет.Всяка 3-та статия ти разеснява как претренираш и как не качваш килограми, ако тренираш повече от 3 пъти седмично.Четем за Дориан, че тренирал 3 пъти седмично....но се пропуска сериозно това, че той е на химия от началото на своята подготовка за голяма сцена.Четем за Майк Менцер, който казва че трябва да се тренира веднъж на 14 дни(ще правя гърди в понеделник и няма да мога да си направя гърба във вторник, защото ще претренирам... айде бе???.
      Формулата за правене на мускули нито се крие в тренировъчните дневници, нито в списанията - тя е в главата ви.Ако се настроиш за промяна, ти ще се промениш.Винаги може да се надхвърли генетичния потенциал, това са пълни глупости и оправдания и слабите, които са мързеливи.

      С уважение: СТРОНГ

      1. Здрасти СТРОНГ и добре дошъл. Очевидно си човек с богат опит, така че ще се радвам ако споделиш част от него с нас в "Тренирай с мен".

      2. Аз доста се радвам на публикациите, но и според мен доста се набляга на тренировъчни принципи с твърде много почивка и малко упражнения.

        Предвид, че едва след като започнах да чета нещата тук преминах пред бутащи, дърпащи и крака, и сегашната долна/горна не знам как бихме прогресирали с толко редки тренировки.

        Освен това също мисля, че няма нищо лошо човек да вярва, че може повече и не е обикновен посетител в залата, който не гони резултати. 🙂

        1. Има само един начин да се разбере и това е метода на "проба-грешка"

          1. Аз също подкрепям Цветан, а също и Стронг. Найстина "проба - греша"

  2. Ами комплекси какво да кажа 🙂
    Хората тренират не за себе си и вътрешното си усещане а за другите хора и начина по-който искат те да ги виждат. 🙂 Сашо проблема е по-дълбок от колкото изглежда нацията ни е много смачкана хората са много объркани.Гледаш едни големи батки и "ръкИ" с огромни шкембета и викаш това е! Сещам се за 1991-ва....
    Без да тренираш духа не може да си в хармония с тялото!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар