петък , 23 август 2019
Начало » Хранене » Най-добрите източници на въглехидрати по време на диета
Най-добрите източници на въглехидрати по време на диета

Най-добрите източници на въглехидрати по време на диета

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Когато искаме да премахнем излишните си килограми обикновено минаваме на диета и включваме кардио към тренировката си.

Най-често диетата е с ограничен прием на въглехидрати и повишен такъв на протеин. До тук добре, но колкото и да са ограничени въглехидратите все пак трябва да подберем качествени  източници за целта. Тук не поставяме под въпрос зеленчуците. Те са задължителни, но обикновено имат пренебрежимо малко количество въглехидрати, така че няма да стане въпрос за тях в тази статия.

Вижте по-долу топ 3 на Тренирай.БГ!

Овесени ядки – идеален източник на комплексни въглехидрати, качествен растителен протеин и доста фибри. Ако искаме да се храним здравословно, то без тях трудно ще минем. Може да се правят на каша, овесени палачинки или направо в миксера към протеиновия шейк, както обичам аз 🙂

Съдържание в 100 гр:

Въглехидрати – 60 гр

Фибри – 10 гр

Протеини – 13,5 гр

Мазнини – 7,5 гр

Картофи – Винаги ми е било чудно защо се предпочита ориза при това белия, пред картофите. За мен няма логика. Ориза съдържа в пъти повече въглехидрати при това с висок гликемичен индекс. От друга страна картофите са и по-вкусни, е това е пак според мен!

Какво трябва да знаем за гликемичния индекс и как той ни влияе!

Съдържание в 100 гр:

Въглехидрати – 20 гр

Протеини – 2 гр

Мазнини – 0,1 гр

 

Ябълки -перфектния плод за диета, с малко плодова захар и много нисък гликемичен индекс. Ябълките са в пъти по-добър избор от цитрусите или всеки друг плод, който се сетите по време на диета.

Съдържание в 100 гр:

Въглехидрати – 14 гр

Протеини – 0,3 гр

Мазнини – 0,2 гр

 

Разбира се този списък може да бъде доста дълъг и сигурно пропускаме страхотни източници на въглехидрати, но ако трябва да опростим нещата то това е моя избор 🙂

А, какъв е вашия?

 

 

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. Реално е добре да се отбележи, че става дума за сладките картофи. Обикновените са с висок гликемичен индекс и по скоро ще вдигат инсулина, което ще пречи повече от колкото да помага по мое мнение. По скоро е добре да се добавят някои видове ориз и евентуално пълнозърнеста паста.

    Ябълките са отлично допълнение, но не и основен източник, поне според мен 🙂

    • Александър Георгиев

      Добро допълнение, благодаря. Ориза ако не е кафяв не ми го хвали 🙂 иначе с пастата ме спечели. Поздрави.

      • Аз лично ползвам баланс, но иначе кафяв белия не е добре за чистене. Мисля че и басмати става, но кафявия е най – добре

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*