тренирай

Килограм по килограм, ето така се става голям

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 02 май 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Казват, че бодибилдинга е проста работа за умни хора, но излишно се усложнява. В 21 век сме заляти с тонове информация, която извира от всякъде. Знаем как тренират шампионите, гледаме клипчета, четем диети, съвети и напътствия...

Няма нормален човек, който да не се обърка. Всичко това води до загуба на фокус, лутане, неуспех и отказване. Забравяме най-важното, а именно първия принцип на успех в изграждането на мускули!

Запомнете едно, ако вдигате същите тежести както миналата година, то едвали ще видите нещо по-различно в огледалото. За да ставаме по-големи, то трябва да станем по-силни. По-силни в големите упражнения, упражнения които товарят цели мускулни зони, упражнения които наричаме базови.

Как да повишим тежестите? Ето тук стават най-големите грешки. Или избързваме с килограмите на щангата или слагаме на "око", или и двете. Приятели тежестите се покачват когато сме "заслужили" за това. Как разбираме, кога сме заслужили и кога не. Нека да вземем за пример сгъване за бицепс с щанга. Имаме две работни серии с 6-8 повторения.

Почти във всяка програма сериите са данени 2х6-8 или 3х10-15 или нещо подобно. Всеки разбира, че сериите са 2 или 3, но не на всеки му е ясно какво значин това 6-8, шест ли да прави или осем. И така, нека да се върнем към нашия пример - правим загряващите си серии и слагаме на щангата да речем 40 кг - това ни е работната тежест. Сега целта е да направим и двете серии за минимум 6 повторения, след като успеем, целта за следващата тренировка ще е минимум седем повторения, а последващата минимум осем. Когато стигнем горната граница на повторения в случая осем, тогава и само тогава вече сме "заслужили" да повишим тежестта с максимум 5%! Точно така максимум 5%!

Защо толкова малко? Опита на редица трениращи показва, че "малкото" увеличение, дава много повече във времето като краен резултат, от колкото големите скокове. Пет процента на 40 кг е само 2 кг, което е много "по-приемливо" за мускулите и тяхната адаптация. Но това е пример с по-малко упражнение, ако клякаме със 100 кг, пет процента са 5 килограма. Помислете в перспектива, ако успеем да качваме само по 5 кг на всеки два месеца например, какво получаваме + 30 кг за година! Ако държим този прогрес 2-3 години? Надявам се ми следите мисълта.

Нега да повторим, започваме с ниския брой повторения и гогато достигнем по-високия във всички работни серии, то сме готови да качваме, но с малко, не повече от 5%!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако има еталон за красиво мъжко тяло, то несъмнено първото име, което изплува в съзнанието ни е това на Стив Рийвс... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Ако все още, нямате резултатите, които искате, най-вероятно някъде нещо бъркате. Без значение дали сте новаци в залата или пък тренирате... Прочети повече
Др. Кен Лейстнър: - Когато говоря на някого за серия състояща се от 50 повторения, то човека си мисли едно от двете:  "Това копеле съвсем... Прочети повече

1 коментара

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Препоръчано от Тренирай.БГ
Разкарай мазнините Влез в най-добрата си форма!

Тук ще намерите всичко необходимо, което ви трябва, за да изградите мечтаното тяло. Да разкарате мазнините и да направите своята най-добра версия!

Научи повече
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Виж още