вторник , 21 май 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Килограм по килограм, ето така се става голям
Килограм по килограм, ето така се става голям

Килограм по килограм, ето така се става голям

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Казват, че бодибилдинга е проста работа за умни хора, но излишно се усложнява. В 21 век сме заляти с тонове информация, която извира от всякъде. Знаем как тренират шампионите, гледаме клипчета, четем диети, съвети и напътствия…

Няма нормален човек, който да не се обърка. Всичко това води до загуба на фокус, лутане, неуспех и отказване. Забравяме най-важното, а именно първия принцип на успех в изграждането на мускули!

Запомнете едно, ако вдигате същите тежести както миналата година, то едвали ще видите нещо по-различно в огледалото. За да ставаме по-големи, то трябва да станем по-силни. По-силни в големите упражнения, упражнения които товарят цели мускулни зони, упражнения които наричаме базови.

Как да повишим тежестите? Ето тук стават най-големите грешки. Или избързваме с килограмите на щангата или слагаме на „око“, или и двете. Приятели тежестите се покачват когато сме „заслужили“ за това. Как разбираме, кога сме заслужили и кога не. Нека да вземем за пример сгъване за бицепс с щанга. Имаме две работни серии с 6-8 повторения.

Почти във всяка програма сериите са данени 2х6-8 или 3х10-15 или нещо подобно. Всеки разбира, че сериите са 2 или 3, но не на всеки му е ясно какво значин това 6-8, шест ли да прави или осем. И така, нека да се върнем към нашия пример – правим загряващите си серии и слагаме на щангата да речем 40 кг – това ни е работната тежест. Сега целта е да направим и двете серии за минимум 6 повторения, след като успеем, целта за следващата тренировка ще е минимум седем повторения, а последващата минимум осем. Когато стигнем горната граница на повторения в случая осем, тогава и само тогава вече сме „заслужили“ да повишим тежестта с максимум 5%! Точно така максимум 5%!

Защо толкова малко? Опита на редица трениращи показва, че „малкото“ увеличение, дава много повече във времето като краен резултат, от колкото големите скокове. Пет процента на 40 кг е само 2 кг, което е много „по-приемливо“ за мускулите и тяхната адаптация. Но това е пример с по-малко упражнение, ако клякаме със 100 кг, пет процента са 5 килограма. Помислете в перспектива, ако успеем да качваме само по 5 кг на всеки два месеца например, какво получаваме + 30 кг за година! Ако държим този прогрес 2-3 години? Надявам се ми следите мисълта.

Нега да повторим, започваме с ниския брой повторения и гогато достигнем по-високия във всички работни серии, то сме готови да качваме, но с малко, не повече от 5%!

Бодибилдинг Анатомия!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Един коментар

  1. Страхотна статия! Уникален сайт! Браво.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

скрива се след