Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Как да си набавим 150 гр протеин с храната

14 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 24 май 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често получавам въпроси относно, какъв протеин да си купя, какво да пия за маса и прочие. Днес искам да уточним едно нещо, което се знае от много време насам - "маса" се прави на маса 🙂

Протеините на прах са хубаво нещо, но те не са основния фактор. Те са добавка и "работят" ако са прикрепени  към един добър хранителен режим. Килограми се качват от положителния калориен прием, а той ще дойде от храната. Или с други думи основната формула си е една и съща десетилетия наред:

Тренировка + Храна + Почивка

Нека днес  вземем за пример един обикновен трениращ с тегло 75 кг. По всички правила и теории би трябвало да приема 2 гр протеин на килограм телесно тегло, което прави 150 гр. Как да си го набави този човек протеина  от храната? Ето и примерна разбивка:

- Един литър мляко  - 30 гр

- Три яйца - 20 гр

- 400 гр извара - 60 гр

- 200 гр бяло пилешко месо - 40 гр

Тотал протеин: 150 гр

Не е сложно нали? Дори не е скъпо! Просто трябва да намерите време да си приготвите тази храна и да я изядете. Като се има в предвид, че ще получите допълнително протеини и от някои въглехидратни храни като овесените ядки, то съвсем лесно може да се набави необходимия протеин. Ами ако сте 80 кг, ОК - само 50 г ядки допълнително или 50 гр извара или 50 гр месо и протеина е готов!

Разбира се посочените храни са примерни, може пилешкото например да се замени с телешко или риба, прясното мляко с кисело  т.н. Важното е да схванете принципа. Ако изградите основната си база от твърда храна, то тогава и протеиновите шейкове ще работят безотказно. Но ако нямате основа, то нищо няма да се получи.

протеин
Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Понеже следя сайта от както е основан. Като там обсъждаме и говорим както за тренировки така и за храненето за един... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече

14 коментара

  1. Еххх, че е лесно само трябва малко акъл. Лично аз съм сектант и не ям пиле и яйца с дълго блъскане на главата си спретнах режим, който действа при мен поне. Вярно има и 3 вида протеин на прах, но при мен дневния прием на протеин е 200/210гр на ден. Конско, телешко и свинско това е истината.

  2. Нека яйцата са за закуска и са 5, а прясното мляко и ядките да са междинни хапванета. Изварата за преди лягне, ако сте вечеряли рано. Остават 200гр пил месо което е абсолютен минимум за един обяд. Къде е вечерята? Ако човек иска големи мускули, му трябват минимум 500 гр сготвено месо дневно. Броенето на протеина в храните е едно, но приема на солидно количество месо съвсем друго.

    В щатите натурално и месо са несъвместими думи. Можеш да ядеш вкусен телешки стек за 20$ почти навсякъде и върши работа, но нека не се заблуждаваме че месото е чисто, а евтината храна в супермаркетите в Англия е пълен боклук, без аналог у нас.

    По-здрави!

  3. Да...познавам хора които тука тренираха редовно и сериозно но бяха с посредствени резултати.
    После стана така че заминаха в Англия, Щатите, и... станаха билдъри. Поне двама са.
    Убеден съм че всичко е от смяна на храната, както и от качеството и. Ние тука от зловещото ни качество на хранителните продукти натъпкани с отрови, доста трудно правим "работа"! И после няма да им зачестили ракови заболявания ли в България !!! Но това е др. тема. Действително месата специално са доста канцерогенни. И вс. останало.За това всеки се спасява по единично, и прави каквото може.

      1. Много е трудно от да се намери "чиста" храна от веригите.
        Аз например купувам пилешко филе за готвене на хапки от нашите хали.Когата го сложа да се пече на скарата,месото започва за съска и да изпарява водата и другите препарати от себе си.Като го обръщам да се изпече от другата страна, чак подскачат парчетата като гумени мечета по скарата. Ужас и страхотия.Тъпчат го с много естрогени и антибиотици за трайност др. такива работи.Без майтап, понякога започват чак да ме сърбят зърната на гърдите. А това е зловеща индикация. Малко можем да се посмеем ама факт. 🙂 Не е добре работата, ама никак даже. Имам приятел който почна да купува само тарелки пържоли.Спря пилешкото тотално.Смеем се на себе си с него, че на дърти години ще ни никнат гърди. 🙂 То само гърди да е. И така,пилешкото е най- зловещото.Минавай на пържоли и риба.Избирай внимателно.

        1. Хахахаххаха, успя да ме развеселиш и да ми повдигнеш настроението още от сутринта 🙂 🙂 🙂
          Иначе серизно ти благодаря за съвета! Ще гледам да намаля пилешкото и да го заместя със свинско и риба.

          1. Телешко и риба. Свинско някой път само. То е по-наситено с мазнини.
            Иначе нали трябва и да се посмеем малко.Че то от това пилешка на кудкудякане ще ни избие на края. 🙂
            Заменяй пилешкото, че виж от петли почнахме да се превръщаме в кокошки. До там я докарахме.

        2. Прав си ама, знаеш ли аз пазарувам от едно място дето много пичове яко махат пилешки пържоли. Да призная и аз понякога усещам доста особен вкус на пилешкото. Ама... нямаме кой знае какъв избор. Телешкото има една особена миризма за мен. Личното ми мнение е че всичко е индивидуално и зависи в какъв период се намираш за килограмите. В крайна сметка ако знаеш кога ще умреш ще си изкопаеш гроба....

          1. Да.. нямаме кой знае какъв избор.
            Вс. е бъкано с отрови и изкуствени неща. Това е лошото... че нямаме кой знае какъв избор.

  4. Сашо има един проблем и сега ще го споделя.
    Понеже доста пътувам и ми направи впечатление,че когато съм в Англия примерно тренировките и възстановяването ми са в пъти по-добри! Когато се върна в БГ обратно. Седнах и анализирах проблема. Оказа се,че когато съм в Лондон, не разчитам на млечни продукти! Няма как да си купя кисело мляко толкова лесно колкото тук примерно,и какво се случва. Заместил съм го с редица неща,които не консумирам в БГ като фъстъчено масло,сьомга,любимите ми зелени салати (готови) с киноа,чиа,булгур,фъстъци...овесени питки dr.food и бадемово мляко което замествам с прясното и хоп ето ти резултата! В БГ прекалено много разчитам на извара,кисело мляко, и производни а се оказва,че явно количеството протеини не е това което трябеа да е! Или моето тяло не е ОК с млечните протеини нещо, което е много важно и всеки трябва да открие за себе си! Коя храна се усеоява по-добре от моя организъм? Така таблицата се променя много,защото литър прясно мляко вместо 30гр протеин може да означава газове, и мазнини с оскъден белтък частично усвоен...за съжаление трябва да споделя,че качеството на храната е под минимума според мен. Много по-трудно се намира храна за спортуващите тук от колкото в редица страни от съюза. Много важно е обаче да знаем кои храни се приемат от тялото ни,и да не приемаме всичко,за чиста математика.

    1. Разбирам те напълно Митко, има го и този проблем. За съжаление качеството на храната в БГ, не е това което трябва да е, да не говорим за съотношение качество/ цена. От друга страна го има момента и с млякото както каза, не всеки може да го усвои. Горната схема е просто пример, как за малко пари може да се сглоби и набави необходимия проблем.

      Разбира се всеки трябва да открие кои източници за него са най-добри. Например аз имам много по-добри резултати от свинското месо и го предпочитам вместо пиле. Прясното мялко не ми е проблем, а за изварата следя етикетите и след това как я усещам. Иначе за фъстъченото масло силно ти завиждам 🙂 Тук в БГ трудно се намира чисто без захар!

      1. Страхотно им е фъстъченото масло! Имат голям избор абсолютно натурални (био) продукти на смешни цени 2-3£ което е нищо. Това което ми помогна много е съвета който ти даваш почти във всяка тема именно-нека да анализираме! Сядаме и пишем...и тн. Нямаше да го направя ако не бях чел всичките статии на страхотния сайт който вече години наред помага на нас обикновените! Хората без хормонални помощници но полагащи много труд в залите 🙂
        Поздрави!

        1. Радвам се, че сайта ти е от полза 🙂 Поздрави!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар