Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Да ползваме ли фитили или да не ползваме

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 21 май 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Едни от най-разпространените аксесоари, които са в помощ при тренировките ни с тежести са колан и фитили. Те могат да са ни от голяма полза, но и може да ни навредят, ако не се използват правилно.

Нека днес се спрем на фитилите. Най-често те се използват, когато правим тежки дърпащи движения, като мъртва тяга, гребане с щанга, набиране и други с цел засилване на хвата.  Защо засилваме хвата? Това се прави тъй като понякога хвата "изпуска" преди да сме завършили серията и от там губим финалната част от натоварването.

Разъждавайки по тази логика трениращите понякога се презастраховат прекалено много и използват фитилите постоянно. Дори веднъж видях един човек ги ползваше на лежанката когато правеше повдигане от лег. Може и да е имал основателна причнина за това, не знам - важното е той да знае!

Какво имам в предвид? Използвайки фитилите за всяко дърпащо упражнение, за всяка серия, ние не си правим никаква услуга, а на предмищниците направо им вредим. Как ли? Ето как - остават слаби и недоразвити, изостават в сила, а това ще ви обрече цял живот да си ги носите.

Какво предлагам? Ако ще ползвате фитили, то нека това да бъде в най-тежките движения, в последната серия и/или в края на тренировката за гръб. Тогава ще имате натрупана умора и тази малка помощ с усилването нахвата може да ви от полза за доброто натоварване на гърба. От друга страна трябва да сме и много внимателни, тъй като ако подсилим хвата и мускулите вече са уморени, ние напрактика увеличаваме натоварането към тях, а това е лапчиката, която трябва да светне когато атакуваме уморен мускул.

В интерес на истината за мен най-оправдано е слагането на фитили, тогава когато искам да проверя колко мога да дръпна, било то тяга или гребане с щанга. През останалото време нека всички мускули участват с всички сили толкова колкото могат. Така и само така базовите упражнения ще развият всеки един участващ мускул по веригата!

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

3 коментара

  1. Ползвам единствено при мъртва тяга, точно защото захвата се изморява преди гърба. Искам да споделя че фитилите биха могли и да са опасни! Казвам го от личен опит, защото когато се занимавах активно ( като състезател в отбора на ЦСКА по вдигане на тежести ) на тренировка при изтласкване треньора ми каза да сложа фитили защото изпусках щангата при обръщането. И понеже бях сигурен в тласкането, след като обърнах щангата я подцених и я тласнах по леко. Заради това я изпуснах и тя падна зад мен. Всичко щеше да е нещо което се случва всеки ден при щангистите, само ако не бях с фитили!!! Не успях да пусна щангата... Счупиха се и двете ръце, лявата в лакътя, дясната в предмишницата! Това на практика сложи край на кариерата ми като щангист въпреки че след това достигнах до републикански шампион но всичко беше с много болки! Това преживяване обаче може би ми даде стимул да продължа с тежестите за удоволствие и така вече 40 години! Разказах моята история защото може да послужи и като стимул за някои момчета, които са на път да се откажат поради някоя контузия! Не се отказвайте момчета!
    Не се отказвайте всичко хубаво се постига трудно !

    1. Здрасти Димитър!
      Ти си от хората, които могат да бъдат пример за по-младите.
      Радвам се,че сподели твоята история тук.
      Поздрави!

      1. Благодаря Александър!
        И само един човек да е стимулиран от моята история е достатъчно!
        И само един човек да си извади поука е достатъчно!
        Радвам се че имах възможността да споделя ТУК!
        Това всъщност е и единственото място където съм го споделил.
        Поздрави!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар