четвъртък , 14 ноември 2019
Начало » Бодибилдинг пионери » Тренирай с Джон Гримек – Втора част
Тренирай с Джон Гримек – Втора част

Тренирай с Джон Гримек – Втора част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Преди 60-70 години, бодибилдинга е бил доста опростен и рационален. Хората не са били залети с информацията, която има днес, не са имали достъп до всевъзможни добавки, препарати и експерти. Всичко е ставало по най-стария метод известен на човека още от неговото съществуване: ПРОБА – ГРЕШКА!

Така се е зародил набора от упражнения, които днес наричаме БАЗОВИ, така се е появила и системата за правене на мускули известна ни днес като СТАРАТА ШКОЛА. Не случайно всеки един, който се е захващал с тежестите е ставал силен и е правил мускули.

Как става тази работа 🙂 Трениране с основни движения, които товарят няколко мускулни групи на куп, повишаване на силата, много почивка и здраво хранене с месо, мляко и яйца. Нещо, което е издържало изпитанието на времето, десетилетия наред.Типичен пример за такъв тип тренировка е Джон Гримек, може би най-известния културист  заедно със Стив Рийвс преди 50-те години на миналия век. В най-добрите си години Гримек е имал следните размери: Ръст – 174 см, тегло – 88,5 кг, гръден кош – 128 см, ръце – 46,5 см, талия – 78,5 см, бедра 68,5 см, прасци – 45 см. 

След като в първа част видяхме силовата тренировка на Джон Гримек, нека днес разгледаме и такава насочена към нарастването на мускулните обеми.

ПОНЕДЕЛНИК:

  1. Повдигане от лег – 3х10
  2. Набиране – 3х10
  3. Раменни преси прав с щанга – 3х10
  4. Сгъване с щанга – 3х10
  5. Клякане с щанга – 3х10
  6. Повдигане за прасци с щанга на раменете – 3х10

СРЯДА:

  1. Кофички – 3х10
  2. Гребане с щанга – 3х10
  3. Повдигане на раменете с щанга – 3х10
  4. Сгъване с дъмбели прав – 3х10
  5. Сгъване от лег с дъмбел за задни бедра – 3х10
  6. Коремни преси – 3х50

ПЕТЪК:

  1. Набиране – 3х10
  2. Раменни преси прав с щанга – 3х10
  3. Сгъване с дъмбели от наклон – 3х10
  4. Преден клек – 3х10
  5. Мъртва тяга с прави крака – 3х10

Пояснения:

– Посочените серии са работни и се правя с една и съща тежест

– Тежестта се увеличава само когато в трите серии увеличите повторенията с поне две

– Почивка между сериите 1 минута

– Почивка между упражненията 3 минути

– Почивка между тренировките 1 или 2 дни

Джон Гримек - Мистър Свят 1948

Джон Гримек – Мистър Свят 1948

 

Вижте още тренировки и методики изградили легендарни тела, като това на  Джон Гримек и други шампиони от предстероидната ера. Разберете важността на базовите упражнения и влиянието им върху цялото  тяло.Научи повече!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

3 коментара

  1. не са ли много упражненията за бицепс (3 на брой) в програмата а за трицепс 0 ?

    • Александър Георгиев

      Това е типична програма за времето си. Няма отделни упражнения за трицепс, тъй той участва в всички упражнения за гърди и рамо ( бенч-преси, преси над глава прав, кофички и т.н.) и това за тях е било напълно достатъчно.

  2. Адски тежка тренировка.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*