тренирай

Тренирай с Джон Гримек - Втора част

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 13 апр. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Преди 60-70 години, бодибилдинга е бил доста опростен и рационален. Хората не са били залети с информацията, която има днес, не са имали достъп до всевъзможни добавки, препарати и експерти. Всичко е ставало по най-стария метод известен на човека още от неговото съществуване: ПРОБА - ГРЕШКА!

Така се е зародил набора от упражнения, които днес наричаме БАЗОВИ, така се е появила и системата за правене на мускули известна ни днес като СТАРАТА ШКОЛА. Не случайно всеки един, който се е захващал с тежестите е ставал силен и е правил мускули.

Как става тази работа 🙂 Трениране с основни движения, които товарят няколко мускулни групи на куп, повишаване на силата, много почивка и здраво хранене с месо, мляко и яйца. Нещо, което е издържало изпитанието на времето, десетилетия наред.Типичен пример за такъв тип тренировка е Джон Гримек, може би най-известния културист  заедно със Стив Рийвс преди 50-те години на миналия век. В най-добрите си години Гримек е имал следните размери: Ръст - 174 см, тегло - 88,5 кг, гръден кош - 128 см, ръце - 46,5 см, талия - 78,5 см, бедра 68,5 см, прасци - 45 см. 

След като в първа част видяхме силовата тренировка на Джон Гримек, нека днес разгледаме и такава насочена към нарастването на мускулните обеми.

ПОНЕДЕЛНИК:

  1. Повдигане от лег - 3х10
  2. Набиране - 3х10
  3. Раменни преси прав с щанга - 3х10
  4. Сгъване с щанга - 3х10
  5. Клякане с щанга - 3х10
  6. Повдигане за прасци с щанга на раменете - 3х10

СРЯДА:

  1. Кофички - 3х10
  2. Гребане с щанга - 3х10
  3. Повдигане на раменете с щанга - 3х10
  4. Сгъване с дъмбели прав - 3х10
  5. Сгъване от лег с дъмбел за задни бедра - 3х10
  6. Коремни преси - 3х50

ПЕТЪК:

  1. Набиране - 3х10
  2. Раменни преси прав с щанга - 3х10
  3. Сгъване с дъмбели от наклон - 3х10
  4. Преден клек - 3х10
  5. Мъртва тяга с прави крака - 3х10

Пояснения:

- Посочените серии са работни и се правя с една и съща тежест

- Тежестта се увеличава само когато в трите серии увеличите повторенията с поне две

- Почивка между сериите 1 минута

- Почивка между упражненията 3 минути

- Почивка между тренировките 1 или 2 дни

Джон Гримек - Мистър Свят 1948
Джон Гримек - Мистър Свят 1948
Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Арнолд Шварценегер е идол и вдъхновение за милиони хора през последните 40 години. За обикновения трениращ той е все едно от... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Началото на съвременният културизъм като спорт поставя Юджин Сендоу, който остава в историята като "бащата на бодибилдинга". Неговите демонстрации на мускули и... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес ще ви представя една тренировка за мускулна маса от бащата на натуралния бодибилдинг Чет Йортън. Само за седем месеца с... Прочети повече

3 коментара

  1. не са ли много упражненията за бицепс (3 на брой) в програмата а за трицепс 0 ?

    1. Това е типична програма за времето си. Няма отделни упражнения за трицепс, тъй той участва в всички упражнения за гърди и рамо ( бенч-преси, преси над глава прав, кофички и т.н.) и това за тях е било напълно достатъчно.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.