Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Защо мускулите не растат

8 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 21 апр. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Защо мускулите не растат? Този въпрос всеки един си е задавал в един или друг момент, а някои постоянно. Какъв е отговора?

Всъщност няма еднозначен отговор, който да каже точно каква е конкретната причина за всеки един индивидуално. Има обаче два основни момента, които всеки може да проследи и да нагласи тренировката и хранителният си режим така, че да тръгне по правия път. Кои са те?

- Сила - Основната цел в тренирането с тежести е да повишим своята сила. Да, напомпването е приятно, издува мускулите, прави гледката в огледалото чудесна, но ако не ставате по-силни и по-силни месец след месец, година след година, то не очаквайте кой знае колко. За да стане един мускул по-голям той трябва да става по-силен.

Колко често трябва да се тренира за максимален мускулен растеж?

Тренировката трябва да е така избрана, подредена като дни, упражнения и почивка, че да прогресирате постоянно. Ако няма прогрес в сила на месечна база, то имате проблем с тренировката. Или тренирате прекалено много, или почивате малко или и двете. От друга страна ако правите дори само с по едно повторение повече всяка следваща тренировка, то това е знак, че сте на прав път.

Разбирате не може да се върви нагоре постоянно ще има и спадове и точно за това е добре да се тренира на цикли, като се редуват тежки с по-леки тренировки, като целта е във всеки тежък цикъл да излизате по-силен от предишния.

- Тегло - Ако не качвате лично тегло, то определено имате проблем с храната. Тренировката създава стимула, но разтеж няма да настъпи ако не сте в калориен излишък. Ние постоянно сме състояние на прием и разход на енергия. Когато приемаме повече калории от колкото изгаряме, то почваме да качваме тегло и обратно, когато приемаме по-малко калории от колкото изгаряме - губим тегло.Така че, освен да следим протеини, още по-важно е да гледаме  общия калориен баланс.

Колко повече калории да приемаме? Добра отправна точка е ако не качвате килограми да повишите с 10-15% калориите. Това какво ще качите обаче зависи от качеството на храната. Приемате ли качествени калории, ще прибавите качествено тегло, иначе ви чакат проблеми с излишните килограми.

Извод: Качвате ли на сила - тренировката е ОК, наддавате ли на тегло - храната е ОК! Не се ли получават нещата имате проблем в поне едно от тези две направления.

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

8 коментара

  1. Благодаря за съветите.Статията е простичко но логично обяснена и право в целта.
    Александър би ли ми помогнал с дилемата
    с която се боря от няколко месеца насам а именно
    Както и сам спомена в статията си "качествени калории"-Как да си набавя нужните качествени калории в моят случай около 2800ккал ?
    Храня се четери пъти на ден като се стремя в всяко хранене да си набавя 700ккал.
    Проблема идва от това че калоричните храни
    са всъщност с некачественните калориии като например сладолед,шоколад,фъстъчено масло и прочие.А тези храни като варани картофи,ориз,овес са с ниска калорийна стойност и се изисква големи количества от тях с които не мога да се справя поемайки и месото за протеин и зеленчуците и.т.н.
    Би ли ни посочил примерно меню за 82кг. 41годишен мъж като мен.
    Благодаря

    1. Здравей Павел, набавянето на качествени калории не е лесна работа. Количестото не е малко и за това се налага понякога да правим 4-5 или повече хранения. От друга страна дори само едно некачествено хранене може да ти достави необходимите калории за целия ден. Точно за това и се дебелее масово, защото никой не може реално да си представи какво точно поема.

      Един от лесните начини да се вдигнат калориите без да се тъпчем много е чрез мазнините, те имат над 2 пъти повече калории от въглехидратите и белтъчините. Аз лично предпочитам за тази цел, ядки, фъстъчено масло, зехтин и подобни.

      Примерното меню и сам може да си направиш, което е и по-добрия вариант, тъй като ти си знаеш предпочитанията и мазнините. Важното е да подбираш храни като: пиле, риба, извара,яйца, овесени ядки, кафяв ориз, картофи, ядки, плодове, зеленчуци и т.н. А за количеството ако е много раздели го на повече от 4. Поздрави и успех!

  2. По какъв начин и в какъв период от време сменяш тежките тренировки с леки?
    Бих се радвал на по подробен отговор!

    1. Здравей,

      Аз не сменям тежестите никога. Просто силата ми пада, като чистя, което е нормално. Реално ако има прогресивно претоварване има и растеж. Ти без да се храниш достатъчно няма как да имаш енергия за тренировките и да прогресираш силово.

    2. Здрасти Ники, хубаво е да се правят цикли, в които да редуваш тренировки с максимални тежести и други с "по-леки" но това не значи, че тренировките са леки. Никой не може да тренира на макс целогодишно. Например добра идея е на всеки 4-6 седмици поне за 2 да върнем газта малко 🙂 След което пак нагоре, като целта втория цикъл да стигнем по-голяма тежест от първия и т.н.

  3. Забелязвам, че всяка тема води до крайното заключение: КУПИ СИ КНИГАТА БОСКО
    Не виждам защо хвърляте прах в очите на хората, че едвали не има някаква тайна в тази книга..
    Тренираш - Ядеш - Почиваш!!!
    Тук в сайта има доста материал за размисъл, но някои статии са просто "маркетинг".

    1. Здравей Gospodinov,
      напълно си прав, основната формула е тази, която казваш и това е нещото, което постоянно повтарям. Също така сайта предоставя много и напълно безплатни материали, които всеки може да ползва с успех както намери за добре.

      От друга страна книгите, които предлагаме са за тези от вас, които искат да обогатят, надградят и разширят знанията си с ценна и интересна информация написана от личности с много богат опит в тренирането без медикаменти. Хора като Стюарт МакРобърт, Рендал Стросен, Джордж Джоует и Хари Паскал - БОСКО в конкретния случай.Така, че по никакъв начин не мога да приема упрека за "прах в очите".

      Иначе тайната е една - "Знанието е сила" - и винаги е било така, независимо за какво става въпрос!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още
Айвън Дънбар