неделя , 21 юли 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Защо мускулите не растат
Защо мускулите не растат

Защо мускулите не растат

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Защо мускулите не растат? Този въпрос всеки един си е задавал в един или друг момент, а някои постоянно. Какъв е отговора?

Всъщност няма еднозначен отговор, който да каже точно каква е конкретната причина за всеки един индивидуално. Има обаче два основни момента, които всеки може да проследи и да нагласи тренировката и хранителният си режим така, че да тръгне по правия път. Кои са те?

– Сила – Основната цел в тренирането с тежести е да повишим своята сила. Да, напомпването е приятно, издува мускулите, прави гледката в огледалото чудесна, но ако не ставате по-силни и по-силни месец след месец, година след година, то не очаквайте кой знае колко. За да стане един мускул по-голям той трябва да става по-силен.

Колко често трябва да се тренира за максимален мускулен растеж?

Тренировката трябва да е така избрана, подредена като дни, упражнения и почивка, че да прогресирате постоянно. Ако няма прогрес в сила на месечна база, то имате проблем с тренировката. Или тренирате прекалено много, или почивате малко или и двете. От друга страна ако правите дори само с по едно повторение повече всяка следваща тренировка, то това е знак, че сте на прав път.

Разбирате не може да се върви нагоре постоянно ще има и спадове и точно за това е добре да се тренира на цикли, като се редуват тежки с по-леки тренировки, като целта е във всеки тежък цикъл да излизате по-силен от предишния.

– Тегло Ако не качвате лично тегло, то определено имате проблем с храната. Тренировката създава стимула, но разтеж няма да настъпи ако не сте в калориен излишък. Ние постоянно сме състояние на прием и разход на енергия. Когато приемаме повече калории от колкото изгаряме, то почваме да качваме тегло и обратно, когато приемаме по-малко калории от колкото изгаряме – губим тегло.Така че, освен да следим протеини, още по-важно е да гледаме  общия калориен баланс.

Колко повече калории да приемаме? Добра отправна точка е ако не качвате килограми да повишите с 10-15% калориите. Това какво ще качите обаче зависи от качеството на храната. Приемате ли качествени калории, ще прибавите качествено тегло, иначе ви чакат проблеми с излишните килограми.

Извод: Качвате ли на сила – тренировката е ОК, наддавате ли на тегло – храната е ОК! Не се ли получават нещата имате проблем в поне едно от тези две направления.

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

8 коментара

  1. Благодаря за съветите.Статията е простичко но логично обяснена и право в целта.
    Александър би ли ми помогнал с дилемата
    с която се боря от няколко месеца насам а именно
    Както и сам спомена в статията си „качествени калории“-Как да си набавя нужните качествени калории в моят случай около 2800ккал ?
    Храня се четери пъти на ден като се стремя в всяко хранене да си набавя 700ккал.
    Проблема идва от това че калоричните храни
    са всъщност с некачественните калориии като например сладолед,шоколад,фъстъчено масло и прочие.А тези храни като варани картофи,ориз,овес са с ниска калорийна стойност и се изисква големи количества от тях с които не мога да се справя поемайки и месото за протеин и зеленчуците и.т.н.
    Би ли ни посочил примерно меню за 82кг. 41годишен мъж като мен.
    Благодаря

    • Александър Георгиев

      Здравей Павел, набавянето на качествени калории не е лесна работа. Количестото не е малко и за това се налага понякога да правим 4-5 или повече хранения. От друга страна дори само едно некачествено хранене може да ти достави необходимите калории за целия ден. Точно за това и се дебелее масово, защото никой не може реално да си представи какво точно поема.

      Един от лесните начини да се вдигнат калориите без да се тъпчем много е чрез мазнините, те имат над 2 пъти повече калории от въглехидратите и белтъчините. Аз лично предпочитам за тази цел, ядки, фъстъчено масло, зехтин и подобни.

      Примерното меню и сам може да си направиш, което е и по-добрия вариант, тъй като ти си знаеш предпочитанията и мазнините. Важното е да подбираш храни като: пиле, риба, извара,яйца, овесени ядки, кафяв ориз, картофи, ядки, плодове, зеленчуци и т.н. А за количеството ако е много раздели го на повече от 4. Поздрави и успех!

  2. По какъв начин и в какъв период от време сменяш тежките тренировки с леки?
    Бих се радвал на по подробен отговор!

    • Цветан

      Здравей,

      Аз не сменям тежестите никога. Просто силата ми пада, като чистя, което е нормално. Реално ако има прогресивно претоварване има и растеж. Ти без да се храниш достатъчно няма как да имаш енергия за тренировките и да прогресираш силово.

    • Александър Георгиев

      Здрасти Ники, хубаво е да се правят цикли, в които да редуваш тренировки с максимални тежести и други с „по-леки“ но това не значи, че тренировките са леки. Никой не може да тренира на макс целогодишно. Например добра идея е на всеки 4-6 седмици поне за 2 да върнем газта малко 🙂 След което пак нагоре, като целта втория цикъл да стигнем по-голяма тежест от първия и т.н.

  3. Забелязвам, че всяка тема води до крайното заключение: КУПИ СИ КНИГАТА БОСКО
    Не виждам защо хвърляте прах в очите на хората, че едвали не има някаква тайна в тази книга..
    Тренираш – Ядеш – Почиваш!!!
    Тук в сайта има доста материал за размисъл, но някои статии са просто „маркетинг“.

    • Александър Георгиев

      Здравей Gospodinov,
      напълно си прав, основната формула е тази, която казваш и това е нещото, което постоянно повтарям. Също така сайта предоставя много и напълно безплатни материали, които всеки може да ползва с успех както намери за добре.

      От друга страна книгите, които предлагаме са за тези от вас, които искат да обогатят, надградят и разширят знанията си с ценна и интересна информация написана от личности с много богат опит в тренирането без медикаменти. Хора като Стюарт МакРобърт, Рендал Стросен, Джордж Джоует и Хари Паскал – БОСКО в конкретния случай.Така, че по никакъв начин не мога да приема упрека за „прах в очите“.

      Иначе тайната е една – „Знанието е сила“ – и винаги е било така, независимо за какво става въпрос!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*