четвъртък , 14 ноември 2019
Начало » Упражнения » Фермерска разходка за всеки
Фермерска разходка за всеки

Фермерска разходка за всеки

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес разгледаме едно много популярно упражнение сред „силачите“ и много рядко употребявано по фитнес залите. Защо ли?

Фермерската разходка е едно уникално упражнение, което може да ви натовари така както никога до сега. Може би си мислите, че фермерската разходка е запазена територия на „стронгмените“, но това не е така. Това си е типично упражнение на старата школа. За да го направи човек трябва да вложи много усилия и воля,  а това както се казва разделя мъжете от момчетата.

Фермерската разходка е базово упражнение, което товари редица мускули. Ако не вярвате „разходете се“ малко и на другия ден кажете къде ви боли, обзалагам се, че ще е навсякъде, особено ако никога не сте правили това упражнение.

Как се прави? Тъй като не сме „силачи“, „стронгмени“ и прочие, трябва да използваме оборудването в залата. Дъмбелите ще свършат добра работа, а най-добрия вариант за мен е да се ползва „трап бар“ – иникално е! Ако няма на разположение „трап бар“ взимаме два тежки дъмбела и просто започваме да си правим дължини в залата, като една серия е една дължина – например от единия край на залата до другия. Ако сте нови в движението, то две такива серии с 30-40 секунди почивка между тях е напълно достатъчно. Идеята е постепенно сериите да се вдигнат до 4 или 5, а след това да се елиминират почивките между тях и всичко това да се прави в една „дълга разходка“, когато и това стане лесно, взимаме още по-тежки дъмбели или качваме още тежест на „трап бара“.

Кои мускули натоварва? Тук списъка е дълъг – бедра, задни бедра, задник, прасци, предмишници, корем, коси коремни мускули, кръст, гръб и трапец.

Как е? 🙂

Кога да ги правим? Ако тренирате по схемите на „старата школа“ лесно ще му намерите място и в края на една  тренировка от 5-6 тежки базови упражнения е добър вариант. Просто една „разходка“ в края на тежка тренировка ще изцеди и малкото останали ви сили!

 

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

2 коментара

  1. Александър Георгиев

    Единствения начин да разбереш е да го направиш и да видиш къде най-много отива натоварването при теб. Няма как да изолираш само краката. Това упражнение си товари здраво и от кръста на горе.

  2. От известно време се каня да включа това упражнение в програмата си. Работя по методът бутане/дърпане/крака, състоящ се само от базови упражнения. Въпросът ми е, в кой от дните е най-удачно да правя разходката? Може би в деня за дърпащи или в деня за крака? Или при всяка тренировка 🙂

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*