петък , 10 април 2020
На Вашето Внимание:
Начало » Тренировъчни принципи » Расте ли задника от клекове
Расте ли задника от клекове

Расте ли задника от клекове

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Расте ли задника от клекове? Нямате си идея, колко пъти се е налагало да отговарям на този въпрос.  Много хора се вълнуват от това и нека днес разсеем няколко мита.

Краткия отговор е ДА! Расте, все пак глутеус максимум ( задника) е един от най-големите и силни мускули в нашето тяло. Нормално е след като го натоварваме да отговаря, така както всеки един мускул. Това означава ли, че трябва да спирате с клековете? НЕ!

Нека да обясня. Често чувам различни оправдания, за да не се правят клекове – набилали ръста, колената нещо си, кръста и супер оригиналното което чух – „почна ли да клякам ставам целия на гъз“ 🙂

Така, едно трябва да е ясно, задника „расте“ защото не се храните правилно. Точно там са едни от най-големите депа за мазнини и ако се храните „на око“ , както най-често става то първо там ще качите….мазнини! Да сте виждали някой изчистен с 8-10% мазнини и голям задник ?! Май не 🙂

Клека е най-доброто упражнение въобще! Това е краля! Клековете оказват влияние върху цялото тяло, развиват бедрата, стягат кръста и разширяват гръдния кош. И само защото някой не се старае в храненето и му е пораснал гъза, трябва да го спрем ли?

Стига заблуди, ако искате да станете големи и силни, без клек няма да мине, да ще развиете глутеуса, но в много по-голяма степен ще развиете бедрата, а гръдния ви кош ще е благодарен. Ако имате голям задник, проблема не е в клековете, а в мазнините по вас, махнете ги и ще свалите поне 5-10 см от обиколката!

Най-добрия метод за Сила и Мускулна Маса!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

13 коментара

  1. Патило

    Не кИКО, не го споделям. За пръв път чувам, че жените хсресват големи задници!
    Колкото до твърдението на автора, че някои от по-изчистените, но с голяма маса, нямат големи задници, погледнете който и да е от големите културисти- там да видиш задници😉
    Не напразно Арнолд, все още, се възприема за един от най-хармоничните културисти, именно защото има малък задник, респективно крака! То това днешните са като табуретки. За клека съм съгласен- много важно упражнение, но при мен, лично, тръгва първо задника, това на жените незнам дали им харесва, но на мен – въобще!😃 Не изпускам тренировка за крака, ноо клекът с умерени тежести😉

    • Не знам за другите жени, но лично аз намирам за много грозно мъж с огромни мускули, пък без задник. Наскоро гледах едно клипче с един напомпан, с огромни бедра, а задникът му такъв малък, че слиповете му седяха възхлабави-отвратително!

  2. Петров

    На очите си ли да вярвам или на написаното?! Задникът расте расте и още как. Глутеусът е много голям мускул и много бързо и видимо увеличава обема си. Задникът заприличва на балкон, погледнато отстрани, тъй като задното бедро (двуглавия бедрен) иска много време и работа, докато нарастне видимо.
    Всеки се стреми към красиво и пропорционално тяло. Това, другари, в никакъв случай не означава, че всеки един мускул трябва да бъде еднакво развит!

    Много начинаещи тръгват точно с тази презумпция – че ще станат по-големи, клякайки, и отделят половината от времето си в залата за краката и то основно клекове. След не много време, най-видимия разтеж е в гъза. Тялото има определен ресурс/капацитет/ и всеки си преценя как да го разпредели – наблегнеш ли на горната половина на тялото, то естествено е за сметка на долната и обратно. Най-големите простотии, които съм чел е, че клякайки, растеш и горе, и че клякайки засилваш метаболизма. Метаболизъм се манипулира с храна, а един мускул расте като се тренира. Клякайки, да очакваш, че ще ти пораснат гърдите или ръцете, е нелепо.
    Моите 5 ст. по темата…

    • Александър Георгиев

      Хубав и изчерпателен коментар! Винаги е добре да има и други гледни точки.

  3. Здравейте,аз имам следният проблем-щом сложа тежести на лоста,и ми става неудобно да клякам.Я кръста ме заболява,я врата,а само с лост нещо ми е много леко,не усещам натоварване.Пробвах веднъж с рамка,и тя ми е неудобна,този път за ръцете.Така че,правя само български клек с тежести,дали върши същата работа?

    • Александър Георгиев

      Здравей Вики, опитай клекове с дъмбели в ръце или с един дъмбел държан пред гърдите. Смятам, че ще те натовари добре 🙂

  4. А някаква алтернатива на клетка, като лег преса? И пълен ли е правилно д а се прави или полуклек?

    • Александър Георгиев

      Лег-пресата е добра алтернатива, но не заменя напълно клека. Въпреки това лег-преса в комбинация с румънска тяга е добро решение.

      Правилния клек е различен за всеки, всичко зависи от структурата, ръста, дължината на крайниците и т.н. За мен правилният клек е безопасния клек, а това е да се спуска докато кръста е прав, без да се извива. При някои това е до като бедрата станат успоредни на пода, при други още по-надолу.

  5. Глутеуса се стяга и става по-топчест. Не расте на страни /виж атласа по анатомия/. Но няма нищо по грозно от големи гърди и ръце и плосък и мек задник и крака като писалки.

  6. Все пак момчета – голям задник , големи бедра – нали това привлича женския пол във нас , що се отнася до физикатата Защо трябва да се притесняваме от това ,че задника ръсте – ние сме мъже все пак . – аз пък правя клекове точна с тази цел , здрави крака и седалище – както и за развитие на цялото тяло разбира се .Споделяте ли моето мнение ??

  7. Светльо

    Да расте, расте, колко да расте. Просто мускулът , се стяга, изпъква, и става по оформен и „топчест“.От там и по изпъкналия вид. Като се качи и някое кило чисто с тренировки, ефекта си проличава.Има и растящи задници от клековете, ама мазнически. Ако не се съобразяваме какви глупости ядем, задните ни части заприличват на нощни шкафчета въпреки усилията в залата да изглеждаме добре.

  8. Савова

    Лично мен не ме притеснява толкова, че задникът расте от клековете. Притеснява ме това, че и бедрата стават по-широки. След като ми поотесняха панталоните рязко спрях клековете.

  9. Цветан

    Супер статия! Аз лично съм привърженик на тежките клекове, тяги, гребане с щанга и лег. Също мога да кажа, че от клека най – много се забързва метаболизма и расте цялостната сила.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*