сряда , 18 септември 2019
Начало » Тренировъчни принципи » Расте ли задника от клекове
Расте ли задника от клекове

Расте ли задника от клекове

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Расте ли задника от клекове? Нямате си идея, колко пъти се е налагало да отговарям на този въпрос.  Много хора се вълнуват от това и нека днес разсеем няколко мита.

Краткия отговор е ДА! Расте, все пак глутеус максимум ( задника) е един от най-големите и силни мускули в нашето тяло. Нормално е след като го натоварваме да отговаря, така както всеки един мускул. Това означава ли, че трябва да спирате с клековете? НЕ!

Нека да обясня. Често чувам различни оправдания, за да не се правят клекове – набилали ръста, колената нещо си, кръста и супер оригиналното което чух – „почна ли да клякам ставам целия на гъз“ 🙂

Така, едно трябва да е ясно, задника „расте“ защото не се храните правилно. Точно там са едни от най-големите депа за мазнини и ако се храните „на око“ , както най-често става то първо там ще качите….мазнини! Да сте виждали някой изчистен с 8-10% мазнини и голям задник ?! Май не 🙂

Клека е най-доброто упражнение въобще! Това е краля! Клековете оказват влияние върху цялото тяло, развиват бедрата, стягат кръста и разширяват гръдния кош. И само защото някой не се старае в храненето и му е пораснал гъза, трябва да го спрем ли?

Стига заблуди, ако искате да станете големи и силни, без клек няма да мине, да ще развиете глутеуса, но в много по-голяма степен ще развиете бедрата, а гръдния ви кош ще е благодарен. Ако имате голям задник, проблема не е в клековете, а в мазнините по вас, махнете ги и ще свалите поне 5-10 см от обиколката!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

9 коментара

  1. Здравейте,аз имам следният проблем-щом сложа тежести на лоста,и ми става неудобно да клякам.Я кръста ме заболява,я врата,а само с лост нещо ми е много леко,не усещам натоварване.Пробвах веднъж с рамка,и тя ми е неудобна,този път за ръцете.Така че,правя само български клек с тежести,дали върши същата работа?

    • Александър Георгиев

      Здравей Вики, опитай клекове с дъмбели в ръце или с един дъмбел държан пред гърдите. Смятам, че ще те натовари добре 🙂

  2. А някаква алтернатива на клетка, като лег преса? И пълен ли е правилно д а се прави или полуклек?

    • Александър Георгиев

      Лег-пресата е добра алтернатива, но не заменя напълно клека. Въпреки това лег-преса в комбинация с румънска тяга е добро решение.

      Правилния клек е различен за всеки, всичко зависи от структурата, ръста, дължината на крайниците и т.н. За мен правилният клек е безопасния клек, а това е да се спуска докато кръста е прав, без да се извива. При някои това е до като бедрата станат успоредни на пода, при други още по-надолу.

  3. Глутеуса се стяга и става по-топчест. Не расте на страни /виж атласа по анатомия/. Но няма нищо по грозно от големи гърди и ръце и плосък и мек задник и крака като писалки.

  4. Все пак момчета – голям задник , големи бедра – нали това привлича женския пол във нас , що се отнася до физикатата Защо трябва да се притесняваме от това ,че задника ръсте – ние сме мъже все пак . – аз пък правя клекове точна с тази цел , здрави крака и седалище – както и за развитие на цялото тяло разбира се .Споделяте ли моето мнение ??

  5. Светльо

    Да расте, расте, колко да расте. Просто мускулът , се стяга, изпъква, и става по оформен и „топчест“.От там и по изпъкналия вид. Като се качи и някое кило чисто с тренировки, ефекта си проличава.Има и растящи задници от клековете, ама мазнически. Ако не се съобразяваме какви глупости ядем, задните ни части заприличват на нощни шкафчета въпреки усилията в залата да изглеждаме добре.

  6. Савова

    Лично мен не ме притеснява толкова, че задникът расте от клековете. Притеснява ме това, че и бедрата стават по-широки. След като ми поотесняха панталоните рязко спрях клековете.

  7. Цветан

    Супер статия! Аз лично съм привърженик на тежките клекове, тяги, гребане с щанга и лег. Също мога да кажа, че от клека най – много се забързва метаболизма и расте цялостната сила.

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*