Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

По колко серии да правим за упражнение

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 02 фев. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека видим какво представлява една серия. Най-вероятно сте на ясно, но все пак ще припомня. Серията е поредица от повторения, които правим при дадено упражнение. Пак както знаете сериите се делят на два типа - загряващи и работни.Комбинацията от двата вида серии прави целия комплекс за даденото упражнение.

Как да правим загряващи серии!

Какво иозначава работна серия. Това е серията, която правим с тежест равна на 75-85% от максималната ни тежест за едно повторение. Най-честия въпрос е колко работни серии да имам. Тук приятели няма един правилен отговор и той варира от една за привържениците на Хеви Дюти и Майк Менцер до 5 за феновете на Арнолд и високообемната тренировка.

Въпреки това аз ще споделя моето виждане. По мои наблюдения за нас обикновените трениращи, две до три работни серии е абсолютно достатъчно за едно упражнение. Разбира се има изключения ако правим схеми с дихателен клек и 20 повторения, използваме метода на пирамидата или класиката 5х5, но при всички останали случаи 2 до 3 работни серии след загряващите са абсолютно достатъчни.

Защо точно толкова? Отговора е следния - целта да правим дадено упражнение е да уморим трениранирания мускул и да изчерпим енергийните му ресурси. Това трябва се прави с достатъчно голяма тежест в рамките на 6 до 12 повторения в общия случай. Обикновено са ни нужни 2 или 3 серии това да се случи. След 2 или 3 работни серии, ако имаме сила за още то не тренираме достатъчно тежко, така че нека това да е мерилото.

И тук пак ще повторя, идеята не е да вдигаме някави тежести, не трябва да гоним цифри, а и не тренираме щангата нали! Трябва да гоним умора, изтощение и отказ на мускула, а това става само с работни серии изградени от стриктни повторения. Разбира се тази умора може да се докара и с една серия, но много малко хора имат тази способност и така необходимата връзка "мозък - мускул", с която да се докарат до пълен отказ. Дориан Йейтс е един от тях 🙂

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека днес видим любимите упражнения на Арнолд Шварценегер, който според него трябва да са в основата на всяка една програма, що... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! През 70-те години на миналия век се заражда Златната Ера на бодибилдинга. Това е времето на Арнолд, Франко Колумбо, Лу Фериньо,... Прочети повече
Грешка №1: Фокусиране върху тежестта От много години постоянно повтаряне, че за да стане един мускул по-голям, то той трябва да стане по-силен! Но....приемането буквално... Прочети повече

1 коментара

  1. Броят на Работните серии зависи от това кой колко е напреднал и в каква форма се намира . То е ясно, че един професионален спортист няма да прави серии колкото един начинаещ

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още