тренирай

По колко серии да правим за упражнение

Коментар
Сподели с приятели
Публикувано на 02 фев. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека видим какво представлява една серия. Най-вероятно сте на ясно, но все пак ще припомня. Серията е поредица от повторения, които правим при дадено упражнение. Пак както знаете сериите се делят на два типа - загряващи и работни.Комбинацията от двата вида серии прави целия комплекс за даденото упражнение.

Как да правим загряващи серии!

Какво иозначава работна серия. Това е серията, която правим с тежест равна на 75-85% от максималната ни тежест за едно повторение. Най-честия въпрос е колко работни серии да имам. Тук приятели няма един правилен отговор и той варира от една за привържениците на Хеви Дюти и Майк Менцер до 5 за феновете на Арнолд и високообемната тренировка.

Въпреки това аз ще споделя моето виждане. По мои наблюдения за нас обикновените трениращи, две до три работни серии е абсолютно достатъчно за едно упражнение. Разбира се има изключения ако правим схеми с дихателен клек и 20 повторения, използваме метода на пирамидата или класиката 5х5, но при всички останали случаи 2 до 3 работни серии след загряващите са абсолютно достатъчни.

Защо точно толкова? Отговора е следния - целта да правим дадено упражнение е да уморим трениранирания мускул и да изчерпим енергийните му ресурси. Това трябва се прави с достатъчно голяма тежест в рамките на 6 до 12 повторения в общия случай. Обикновено са ни нужни 2 или 3 серии това да се случи. След 2 или 3 работни серии, ако имаме сила за още то не тренираме достатъчно тежко, така че нека това да е мерилото.

И тук пак ще повторя, идеята не е да вдигаме някави тежести, не трябва да гоним цифри, а и не тренираме щангата нали! Трябва да гоним умора, изтощение и отказ на мускула, а това става само с работни серии изградени от стриктни повторения. Разбира се тази умора може да се докара и с една серия, но много малко хора имат тази способност и така необходимата връзка "мозък - мускул", с която да се докарат до пълен отказ. Дориан Йейтс е един от тях 🙂

Сподели с приятели
Джон Робърт Пийпълс

Подобни статии

Имате ли тренировъчен дневник? Записахте ли си какво правихте в залата днес? А с какво се хранихте? Въпроси, на които знам отговора! От разговора ми... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Често има питания относно размерите, към които да се стреми един трениращ. Всеки, които се захване с промяна на тялото си... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! В предишната статия видяхме пет основателни причини да тренираме цялото тяло в една тренировка, а сега ще разберем как да го... Прочети повече

1 коментара

  1. Броят на Работните серии зависи от това кой колко е напреднал и в каква форма се намира . То е ясно, че един професионален спортист няма да прави серии колкото един начинаещ

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.