неделя , 20 януари 2019
Начало » Тренировъчни принципи » По колко серии да правим за упражнение
Колекция 3 в 1 за по-големи Мускули
По колко серии да правим за упражнение

По колко серии да правим за упражнение

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека видим какво представлява една серия. Най-вероятно сте на ясно, но все пак ще припомня. Серията е поредица от повторения, които правим при дадено упражнение. Пак както знаете сериите се делят на два типа – загряващи и работни.Комбинацията от двата вида серии прави целия комплекс за даденото упражнение.

Как да правим загряващи серии!

Какво иозначава работна серия. Това е серията, която правим с тежест равна на 75-85% от максималната ни тежест за едно повторение. Най-честия въпрос е колко работни серии да имам. Тук приятели няма един правилен отговор и той варира от една за привържениците на Хеви Дюти и Майк Менцер до 5 за феновете на Арнолд и високообемната тренировка.

Въпреки това аз ще споделя моето виждане. По мои наблюдения за нас обикновените трениращи, две до три работни серии е абсолютно достатъчно за едно упражнение. Разбира се има изключения ако правим схеми с дихателен клек и 20 повторения, използваме метода на пирамидата или класиката 5х5, но при всички останали случаи 2 до 3 работни серии след загряващите са абсолютно достатъчни.

Защо точно толкова? Отговора е следния – целта да правим дадено упражнение е да уморим трениранирания мускул и да изчерпим енергийните му ресурси. Това трябва се прави с достатъчно голяма тежест в рамките на 6 до 12 повторения в общия случай. Обикновено са ни нужни 2 или 3 серии това да се случи. След 2 или 3 работни серии, ако имаме сила за още то не тренираме достатъчно тежко, така че нека това да е мерилото.

И тук пак ще повторя, идеята не е да вдигаме някави тежести, не трябва да гоним цифри, а и не тренираме щангата нали! Трябва да гоним умора, изтощение и отказ на мускула, а това става само с работни серии изградени от стриктни повторения. Разбира се тази умора може да се докара и с една серия, но много малко хора имат тази способност и така необходимата връзка „мозък – мускул“, с която да се докарат до пълен отказ. Дориан Йейтс е един от тях 🙂

Суроватъчен 93% протеин изолат!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*