петък , 19 април 2019
Начало » Тренировъчни принципи » По колко серии да правим за упражнение
По колко серии да правим за упражнение

По колко серии да правим за упражнение

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека видим какво представлява една серия. Най-вероятно сте на ясно, но все пак ще припомня. Серията е поредица от повторения, които правим при дадено упражнение. Пак както знаете сериите се делят на два типа – загряващи и работни.Комбинацията от двата вида серии прави целия комплекс за даденото упражнение.

Как да правим загряващи серии!

Какво иозначава работна серия. Това е серията, която правим с тежест равна на 75-85% от максималната ни тежест за едно повторение. Най-честия въпрос е колко работни серии да имам. Тук приятели няма един правилен отговор и той варира от една за привържениците на Хеви Дюти и Майк Менцер до 5 за феновете на Арнолд и високообемната тренировка.

Въпреки това аз ще споделя моето виждане. По мои наблюдения за нас обикновените трениращи, две до три работни серии е абсолютно достатъчно за едно упражнение. Разбира се има изключения ако правим схеми с дихателен клек и 20 повторения, използваме метода на пирамидата или класиката 5х5, но при всички останали случаи 2 до 3 работни серии след загряващите са абсолютно достатъчни.

Защо точно толкова? Отговора е следния – целта да правим дадено упражнение е да уморим трениранирания мускул и да изчерпим енергийните му ресурси. Това трябва се прави с достатъчно голяма тежест в рамките на 6 до 12 повторения в общия случай. Обикновено са ни нужни 2 или 3 серии това да се случи. След 2 или 3 работни серии, ако имаме сила за още то не тренираме достатъчно тежко, така че нека това да е мерилото.

И тук пак ще повторя, идеята не е да вдигаме някави тежести, не трябва да гоним цифри, а и не тренираме щангата нали! Трябва да гоним умора, изтощение и отказ на мускула, а това става само с работни серии изградени от стриктни повторения. Разбира се тази умора може да се докара и с една серия, но много малко хора имат тази способност и така необходимата връзка „мозък – мускул“, с която да се докарат до пълен отказ. Дориан Йейтс е един от тях 🙂

Реални тренировки за Реални резултати

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*

 

...