вторник , 17 юли 2018
Начало » Добавки » Най-добрия протеин за мускулна маса
Най-добрия протеин за мускулна маса

Най-добрия протеин за мускулна маса

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Коя е най-популярната хранителна добавка? Ако предположите протеин на прах, значи сме на едно мнение.

Протеина на прах е редовен спътник на трениращите от 60 години насам. Разбира се може и без него, но удобството за набавяне на качествени белтъчини, които предлага го прави незаменим деситилетия наред.

Днес имаме талкова голямо изобилие, че човек направо полудява. Чуди се какво да вземе, кое е по-добре, суроватъчен ли, ами то има концентрат и изолат? Казеин ли? Може би яйчен или пък нашумелия напоследък телешки, а може и соев, че е по-евтин.

Лъскави кутии, от всяка се обещава какво ли не, има добавени креатин, BCAA, глутамин, ензими и какво ли още не. Но…кое върши работа, когато искаме да качим тегло?

Нека да изясним нещо от всичко казано до тук трябва да знаем, че протеините се делят на две групи според скороста им на усвояване – т.е. „бързи“ и „бавни“.

Бързите са най-подходящи, когато имаме спешна нужда от това, а това е  след тренировка и сутрин след ставане. От своя страна бавните са необходими, когато трябва да ни „захранват“ за дълъг период от време.

Е, отговора не е ли очевиден?

Когато искаме да покачваме мускулна маса ни трябва много протеин, поне 2 гр на килограм телесно тегло. Това количество белтъчини трябва да бъде разпределено равномерно през активната ни част от деня и не на последно място трябва да ни подсигурява в часовете между приемите на храна.

Първия протеин на прах появил се в света на бодибилдинга е бил млечния. Това е от „бавния“ тип! Старите билдери са го ползвали между храненията. В последствие се появява комбинацията от „млечно-яйчен“ протеин, който е бил най-доброто което може да се случи по това време.Дори само тези „първобитни“ протеинови добавки са били достатъчни за добри резултати.

Днес на мода е суроватъчния. Да добър протеин, но бърз – а това ограничава опциите за прием. Разбира се ако искаме да си харчим разумно парите, то трябва да имаме и умен подход. Ако храната ние добре и си набавяме всичко необходимо, то един шейк от суроватъчен изолат или концентрат след тренировка  би бил чудесно допълнение. Но ако все пак ни трябва нещо което да ни държи до следващото хранене то тук се спираме на „бавните“ протеини като казеин, млечен концентрат или яйчен.

Ето и най-добрия вариант според мен: Микс от бързи и бавни протеини! Така с един продукт извличаме полза в двете направления! Бързите протеини ни подава „веднага“ аминокиселини в кървообръщението, а бавните продължават това до цели 7-8 часа след прием. По този начин, ние си гарантираме, че тялото ни няма да изпадне в катаболно състояние часове наред!

Инвестирайте разумно. Харчете си парите за качествена храна и в повечето случаи това ще е достатъчно, но ако бюджета ви позволява, то вземете протеин според предназначението му!

Само за сериозно трениращи !!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*