Тренирай! Изгради тялото което заслужаваш. Бъди силен всеки ден.

Тренирай с мен - от Цанко Стойчев

3 Коментара
Сподели с приятели
Публикувано на 30 ян. 16 от Александър Георгиев

Здравейте приятели на този страхотен сайт! Казвам се Цанко Стойчев.  През 2014 реших да завърша интензивния курс по фитнес и културизъм при доц. Боянов в НСА (Национална спортна академия) и ще сподлея неговата оригинално разработена програма известна повече от тридесет години.

Както той казва, тя се базира на класическата Уидър(Уайдър) система за начинаещи, изпълнява 3 пъти седмично включваща 10 ( в случая примерни) упражнения. В началото бях скептично настроен, но и без това бях започнал нещо да боксувам. А и ангажираността не ми позволяваше да тренирам често.

За програмата (болка, измъчване и агония - БИА)  е кратка и дори за начинаещи и според мен това трябва да бъде  техният старт и основа. БИА е подходяща преди всичко за културисти, намиращи се в междинната зона между начинаещи и напреднали, но най-вече при дългогодишните фитнескултуристи, които все не намират време за сплит-разпределение, а вероятно няма и да го намерят.

Ето и самата програма:

Сериите са общо 2 ( една загряваща и една работна серия до отказ)

1. Повдигане на щанга от тилен лег.

2. Изтегляне на скрипец вертикално.

3. Повдигане на дъмбели.

4. Скотово сгъване със Z-щанга.

5. Разгъване на трицепс на скрипец.

6. Екстензия за квадрицепси от сед.

7. Сгъване за мускулите по задната част на бедрата от лицев лег.

8. Разгъване за подбедрици на калфмашина или с щанга от стоеж.

9. Екстензия в тазобедрената става от опора.

10. Сгъване на римско столче.

Методиката е елементарна, като упражненията се изпълняват последователно и само в две серии. Утежнението се подбира индивидуално в рамките на 70-75 % от максималните силови възможности, т. е. около ПМ 13-14. В първата серия повторенията са 6, втората се извършва след 2-2,5 мин до отказ, след което се преминава към следващото антагонистично упражнение, без каквато и да е почивка. Изключение се допуска само за упражнения № 9 и 10, които се комбинират в 2 суперсерии в края на заниманието. Използва се максимална амплитуда на движение.

Ето какво казва още  Проф. Владимир Боянов  във неговата книгата  "Енциклопедия на културизма" :"Има нещо много вярно в твърдението, че всичко ново е нещо "добре забравено" старо. Тази наглед семпла тренировъчна програма, съчетаваща простотата на триседмичната тренировка за начинаещи, гарантира възстановяване и превъзстановяване дори и без специализираните медико-биологични средствата.

Същевременно подчертаният й стресов характер, който неминуемо предизвикват десетте серии до отказ, от една страна, деадаптира мускулатурата, а от друга, изчерпвайки мускулния глигоген в анаеробно-алактатни условия, компенсаторно довежда до увеличаването на мускулната маса поради невъзможност за реално превъзстановяване на гликогена в мускулите. За крайния положителен резултат несъмнен косвен принос има и разгряващата серия, предхождаща тази до отказ.

Предложената по-горе програма притежава още едно изключително предимство. То се основава на антагонистичната последователност на упражненията, което създава условия за завършването на цялата тренировка в рамките на 45-50 мин. Това скъсено тренировъчно времетраене не води до драстично изчерпване на чернодробния гликоген, а оттам и евентуалната деградация на белтък в скелетните мускули е възпрепятствана.

Както вече споменахме, програмата БИА е подходяща преди всичко за културисти, намиращи се в междинната зона между начинаещи и напреднали, но най-вече при дългогодишните фитнескултуристи, които все не намират време за сплит-разпределение, а вероятно няма и да го намерят.

Тази всеобхватна и интензивна схема за тренировъчно натоварване се препоръчва, макар и за епизодично ползване, и при елитни културисти преди всичко като средство за деадаптация."

Използвана литература: "Енциклопедия на културизма"  Проф. Владимир Боянов.

Надявам се, че програмата да бъде полезна на читателите на Тренирай.БГ!

Поздрави

Цанко Стойчев.

P.S искам да изкажа благодарности на мойта леля, която реши да ми помогне да завърша курса и повярва във мен 🙂

Цанко Стойчев

Цанко Стойчев

Сподели с приятели

Подобни статии

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Тренирайки гърбът си, аз използвам много и най-разнообразни методи и варианти за развитието му. Имам обща представа как ще мине тренировката,... Прочети повече
Здравейте на всички приятели на Тренирай.БГ! Лятото все още продължава и това не ми пречи да държа перфектна форма все още. Не, че и през... Прочети повече
Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Нека да започна тази моя история от средата на март тази година. Есента съпругата ми и синът ми изкараха гадният covid... Прочети повече

3 коментара

  1. Много добре си изглежда момчето даже малко като намали яденето и почне кардио ще изглежда супер .Програмата е много добра и има смисъл в нея .Не мога да разбера това ,че не изглеждаш като фитнес модел не означава ,че не си във форма и не си силен .

  2. Приятелю, ако резултатите от програмата се вижда в снимката, която си дал - бягам далеко от нея. Комшията дето пие по кило водка изглежда горе долу по същия начин. На теб ти трябва силова + кардио тренировка. А и лично аз съм фен на по функционалните тренировки..

    1. Здравей, наистина се съгласявам, че снимката не е добра, но това беше снимка когато бях направил 8 тренировки. :). А колкото до самата програма ти си решаваш дали ще я пробваш. Скоро време ще гледам да се снимам, а и дори съм по изчистен, тъй като изцяло вече гледам по строг режим да спазвам. Но е трудно когато се работи дванадесет часа и повече. Тренировката я изпълнявам 2 пъти в седмицата, а оригинала е 3 пъти. Ще се радвам и ти да дадеш пример за силова тренировка. Може след това да започна да тренирам по нея :).

Вашият отговор на boris Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Препоръчано от Тренирай.БГ
С добавени 15 тренировъчни програми

Може да нямаш отлична генетика, може да нямаш идеални условия, пари или каквото се сетиш....Но имаш мускули, а те могат да бъдат развити!

Научи повече
Супер Тренировъчен Наръчник

Книга с инструкции за всяко упражнение във фитнес залата. Научи как най-ефективно да натовариш мускулите си!

Научи повече
Тренировъчни Програми от Старата Школа

ЧЕТИРИ тренировъчни курса, програми за над ШЕСТ месеца, които са подредени така,че да ви помогнат да изградите здраво,силно и мускулесто тяло!

Научи повече
Бодибилдинг без стероиди

BRAWN е знание, което не може да се получи от съвременната бодибилдинг литература. BRAWN е основата, на която всеки, който иска да изгради мускули без стероиди трябва да стъпи.

Научи повече
Най-Старият метод за качване на мускулна маса

Българското издание на ”SUPER SQUATS ” най-купуваната книга на сп.IRON MAN до днес!

Научи повече
Тренировки от Боб Хофман!

Вижте историята на един от пионерите в бодибилдинга, съчетана с два тренировъчни курса от Старата Школа!

Научи повече
Енциклопедия на съвременния Бодибилдинг

Българското издание на най-популярната книга в света на културизма! Луксозно издание, твърди корици, уникални снимки и цели 792 страници!

Научи повече
Релефна коремна преса за 3 месеца

Без разводнена теория! Само практически съвети!Примерни хранителни режими за мъже и жени! Примерни тренировки!

Научи повече
Виж още