петък , 17 август 2018
Начало » Само за Хардгейнери » Мускулна маса в два работни дни – Четвърта част
Трябва ти повече мускулна маса? СМЕНИ ТАКТИКАТА!
Мускулна маса в два работни дни – Четвърта част

Мускулна маса в два работни дни – Четвърта част

Здравейте приятели на Тренирай.БГ! Днес продължаваме поредицата „Мускулна маса в два работни дни“. Няма да крия, че този тип тренировки са ми слабост, а и се радвам, че успях да запаля доста от вас.

Тъй като сме обикновени трениращи и „блъскаме“ в свободното си време, то две здрави тренировки в седмицата за повечето хора е всичко което е необходимо. Това не са тренировките на Мистър Олимпия и няма да ви изведат до състезателната сцена, но колко от вас са се запътили на там? Ако случайно някой има състезателни амбиции, то моля да ме извини – аз няма да съм му полезен! Но за всички останали вярвам, че това е един много добър начин да направим мускули.

Качването на тегло и трупането на мускули не би трябвало да е сложно, напротив! Има ограничен брой упражнения, които допринасят това да се случва и те са доказани във времето. Казват, че бодибилдинга е индивидуален спорт, но това определено не е така, що се отнася до упражненията за покачаване на тегло. Да всички сме различни, но този факт по-скоро влияе върху количеството храна, почивка и сън.

Колко често трябва да се тренира за максимален растеж!

Днешната програма е изградена само и единствено върху базови упражнения, като четири от тях са водещи. Точно в тези четири упражения трябва да ставаме по-силни и по-силни месец след месец. Това е целта! Ето и базата върху която се гради основата: Клек, лег, тяга, раменни преси!

Тренировка А:

  1. Клек с щанга – 5х5-15
  2. Повдигане от лег – 5х5-15
  3. Набиране – 3х макс
  4. Повдигане за прасци – 3х10-15
  5. Коремни преси2х макс

почивка 2 или 3 дни

Тренировка Б:

  1. Мъртва тяга – 5х5-15
  2. Раменни преси с щанга – 5х5-15
  3. Кофички – 3х макс
  4. Сгъване с щанга – 3х10-15
  5. Коремни преси – 2х макс

почивка 2 или 3 дни

 

Първите две упражнения за всяка тренировка са най-важните и в тях трябва да се вложат всички усилия, тук трябва да гоним повишаване на тежестите месец след месец. Упражненията са подбрани и подредени така, че да натоварят абсолютно свеки един мускул по тялото и повярвайте, задното рамо също 🙂

Показани са само работните серии като за клек, лег, тяга и раменните преси 5х5-15 означава следното – правим първите три серии с 80-85% от максималната ни тежест за 5 до 7 повторения и след това 2х10-15 с 60% от тежестта. По този начин имаме три силови серии плюс две напомпващи. Абсолютно важно условие е упражненията да се правят в стриктна форма!

Ако имате търпение и тренирате по тази или подобна програма поне няколко месеца и успеете да станете по-силни в тези упражнения и всичко това е съпроводено с качествена храна и почивка, то определено ще се радвате на нови по-големи мускули!

Добре дошъл в СТАРАТА ШКОЛА!!!

Информация за Александър Георгиев

Здравейте, казвам се Александър Георгиев и съм част от "желязната игра" вече над 20 години. През всичкото това време, аз придобивах опит и знания, които ми позволиха да основа издателство "Сила и Здраве". Така за първи път у нас се появиха едни от най-ценните бодибилдинг книги, които помогнаха на хиляди в битката им с железата и трупането на мускули. Като естествено продължение създадох и сайта "Тренирай.БГ",който вече години наред е любимо място за много трениращи. Вярвам, че всеки един човек може да изгради тялото, което заслужава! Да изгради най-добрата своя версия! И, тук ще намерите всичко необходимо, което трябва да знаете!

5 коментара

  1. красимир енчев

    Здравейте,

    Наистина толкова е лесно, та чак не е за вярване. Тренирам по горната програма от 5 месеца и вече съм на 20 повт. клек с 104 кг. Просто на всяка тренировка да се повишава теглото на щангата с 1- 2% и готово! Направил съм си дървени дискове от по 0,250 гр. с фи 50 мм. че по залите рядко има под 1 кг. Също може и от OLX да се купят стари тонколони (с магнит отзад) за по 4-5 лв бройката, изтърбушват се и направо се прикрепят за щангата…нали е магнит 🙂
    Но е добре да се купи цяла книга и да се тренира по нея, а не да се четат отделни статии из интернет, понеже цялостния труд от-до, си е за предпочитане.

  2. Ивайло Николов

    И на мен ми допадат този тип тренировки. Според мен максимума, който може да отдели един обикновен трениращ във фитнеса е три дни седмично – поне аз толкова мога да отделя…Но ровейки из доста сайтове и форуми този начин на трениране се отхвърля категорично – там се говори за идни обемни тренировки, за трениране на мускулите два пъти седмично, пет-шест дни яки тренировки, един сак хранителни добавки, някакви си ротации, периодични гладувания и прочие…Нали все пак тренираме за удоволствие и за здраве, всеки си има ежедневие, работа, семейство, деца и на фона на това шест яки тренировки в седмицата и куп пари за добавки. Тук вече ми се губи представата за обикновения любител, който тренира за удоволствие…е да все пак всеки според възможностите се, важното е да се чувства добре от това, което прави в залата…поздрави за добрата статия и чакаме да ни предложиш още такива тренировки…..

    • Александър Георгиев

      Проблема на този тип тренировки е, че няма бизнес в тях, а не че не работят. Напротив!
      Тези тренировки не са удобни за индустрията:
      -По-малко се ходи до залата, по-малко плащаш за карта.
      -Повече почивка, по-добро въстановяване, по-малко пари за добавки.
      -Подълго време прогресираш, по-рядко сменяш програмата и плащаш на инструктора за нова.
      Примери много!
      Но едно време не е имало „бизнес“ а само здраво трениране по мазета и гаражи, и очудващо за някои са правили по-големи мускули и по-добри тела в сравнение с 90% от „модерно“ трениращите днес!
      Но както се казва – Свят широк, хора всякакви 🙂

      • Ивайло Николов

        Да, наистина е така – днес всичко е бизнес и по-точно търговия…В последните години доста се популяризира бодибилдинга като спорт и доста хора печелят добре от това. Все повече хора и деца посещават фитнес залите за разлика от преди 10 години например. Това донякъде е добре, че хората се активизират и се насочват към спорта, но………..Деца на по 14-15г се редят след тренировка и те да „бръкнат в голямата кутия за по-големи мускули“, а същите на 18г. вече питат с какво да направят един лек и безопасен цикъл..И безпрепятствено стигат до желаните медикаменти, без дори родителите им да предполагат…Ей това не му е хубавото на днешния бизнес в бодибилдинга и в твое допълнение бих вметнал – и интереси всякакви :)………..

  3. Станимир

    Ето това е една страхотна програма която ме грабна веднага преди бях пробвал мускулна маса в два работни дни част 2 бях доволен да на моменти мислех , че тренирам не достатъчно ,но не беше така опитвах се да вкарам и силови серий и нампопващи тази тренировка може даже да се окаже , че са много серийте ,но е страхотна поздравления Сашо абсолютно !!!

Напиши коментар

Вашият e-mail няма да бъде показан.Маркираните полета са задължителни *

*